قطع عضو ۱۸ نفر بر اثر تلفات چهارشنبه‌سوری در سال‌جاری

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمار بالای جان‌باختگان چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته گفت: تاکنون ١٨نفر بستری و قطع عضو شده‌اند و زمان زیادی برای پیشگیری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی خالدی اظهار کرد: در چهارشنبه‌سوری سال جاری شرایط کمی متفاوت است و به‌رغم شیوع بیماری کووید ۱۹، حدود ٢٠٠ نفر دچار مصدومیت شده‌اند و چهار تن فوت کردند.

وی افزود: تاکنون ١٨ نفر بستری و قطع عضو شده‌اند. جان‌باختگان چهارشنبه آخر سال نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته بیشتر است و زمان زیادی برای پیشگیری وجود ندارد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همکاران در حوزه درمان، درگیر فشار کاری کرونا هستند و از شهروندان خواسته می‌شود در چهارشنبه آخر سال این فشار کاری را افزایش ندهند.

برخورد با فروشندگان مواد محترقه

وی تصریح کرد: از نیروی انتظامی خواهشمندیم همچون سال گذشته برخوردهای لازم را با افرادی که نسبت به فروش مواد محترقه اقدام می‌کنند، داشته باشد.

خالدی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ٣٠ درصد مصدومان چهارشنبه‌سوری عابر بودند؛ بر همین اساس از شهروندان خواسته می‌شود رفت‌و آمدهای خود را در این شب مدیریت کنند.

مرگ ۹ نفر در سال ۹۹ در چهارشنبه آخر سال

به گزارش ایمنا، در چهارشنبه‌سوری سال ۱۳۹۹، یک هزار و ٨٩۴ نفر دچار آسیب شدند که در سال ۱۳۹۸ این تعداد برابر با یک هزار و ۴۶٨ نفر بوده است. همچنین در سال ۹۹ بر اثر تلفات وارده ۹ نفر جان خود را از دست دادند. ۴۶ درصد مصدومان سال گذشته، میانگین سنی شش تا ١٨ سال داشتند و ٧٠ درصد مصدومان استفاده کننده مواد محترقه و ٣٠ درصد عابران پیاده، افراد در حال بازگشت به منازل یا نیروهای امدادی بودند.

کد خبر 561774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.