نصب و راه اندازی سیستم تلفن داخلی

اکثر مجموعه‌های کاری بیش از یک خط تلفن شهری دارند و باید به فکر راهی باشند که بتوانند همزمان همه خطوط خود را از طریق یک تلفن، در اختیار هر کارمند قرار دهند. در این شرایط، راه‌اندازی مرکز تلفن بهترین و مطمئن‌ترین راه برای انجام این کار است. به عبارتی دیگر، مرکز تلفن یا همان سیستم تلفن داخلی، باعث می‌شوند همه خطوط شهری تنها از طریق یک خط داخلی، در اختیار کارمندان قرار بگیرند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با صفر تا ۱۰۰ نصب و راه‌اندازی سیستم تلفن داخلی آشنا کنیم. پس حتماً تا پایان با ما همراه باشید.

بدون تردید برای راه‌اندازی مرکز تلفن، هیچ نام و برندی از پاناسونیک معتبرتر نیست. در حقیقت دستگاه‌ها و تلفن‌های سانترال، اولین، بهترین و مطمئن‌ترین گزینه‌ای است که مدیران کسب و کار برای مدیریت خطوط شهری داخلی مجموعه خود در اختیار دارند. به همین دلیل در ادامه این مقاله ما مراکز تلفن پاناسونیک را بررسی خواهیم کرد.

راه‌اندازی سیستم تلفن داخلی با سانترال پاناسونیک

دستگاه سانترال یک باکس مخابراتی است که می‌تواند با توجه به ظرفیتی که دارد، خطوط شهری را دریافت کرده و آن‌ها در اختیار تعداد مشخصی از کارمندان (که به آن ظرفیت داخلی‌ها گفته می‌شود) قرار دهد. به این ترتیب، به هر کارمند یک خط داخلی اختصاص داده می‌شود که شامل همه یا بخشی از خطوط شهری مجموعه است. سانترال‌های پاناسونیک ابتدا به صورت سخت افزاری راه‌اندازی می‌شوند و سپس قابلیت‌های آن‌ها به روش نرم افزاری برنامه‌ریزی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: قیمت تلفن سانترال پاناسونیک kx-t۷۷۳۰

برای توسعه دستگاه سانترال پاناسونیک باید از کارت‌های سانترال استفاده کنید. این کارت‌ها در شلف‌های مخصوص در داخل باکس نصب شده و برنامه‌ریزی می‌شوند. به عنوان مثال در موارد زیر می‌توانید از کارت سانترال استفاده کنید:

  1. افزایش ظرفیت خطوط شهری و داخلی مرکز تلفن
  2. افزودن قابلیت کالر آیدی به تلفن‌های مجموعه
  3. استفاده از قابلیت درب باز کن روی تلفن سانترال (با فشردن یک کلید روی تلفن درب ساختمان باز شود)
  4. راه‌اندازی اپراتور گویا
  5. ...

همان‌طور که اشاره کردیم برای راه‌اندازی مرکز تلفن باید بعد از نصب سخت افزاری، دستگاه سانترال را به صورت نرم افزاری برنامه‌ریزی کنید. برای این کار، دو روش در دسترس شما قرار دارند:

  1. استفاده از یک تلفن سانترال مدیریتی
  2. اتصال دستگاه سانترال به کامپیوتر و استفاده از نرم افزار مخصوص

در روش اول، یک تلفن سانترال به دستگاه سانترال وصل شده و کلیه دستورهای لازم، با استفاده از صفحه کلید تلفن داده می‌شوند. معمولاً از این روش برای دستگاه‌های کم‌ظرفیت پاناسونیک استفاده می‌شود. این در حالیست که در روش دوم، دستگاه از طریق یک کابل USB (سانترال‌های آنالوگ) یا کابل LAN (سانترال‌های تحت شبکه) به دستگاه کامپیوتر وصل می‌شود و دستورات در یک نرم افزار مخصوص وارد می‌شوند.

نصب و راه اندازی سیستم تلفن داخلی

بعد از این‌که دستگاه سانترال با موفقیت نصب شد، نوبت به نصب تلفن‌های سانترال می‌رسد. این تلفن‌ها در سه مدل زیر تولید می‌شوند:

  • تلفن‌های سانترال دیجیتال
  • تلفن‌های سانترال هیبرید
  • تلفن‌های سانترال تحت شبکه

هر دستگاه سانترال بسته به مدل آن، از یک یا چند مورد از این تلفن‌ها پشتیبانی می‌کند. البته برخی از دستگاه‌های سانترال از خروجی آنالوگ هم برخوردار هستند که باعث می‌شود بتوانید از تلفن‌های معمولی (آنالوگ) هم در مجموعه کاری خود استفاده کنید.

تلفن‌های سانترال دیجیتال و هیبرید پاناسونیک به لحاظ طراحی ظاهری، امکانات و قابلیت‌ها تفاوت چندانی ندارد و تنها تمایز آن‌ها به نحوه اتصال به دستگاه سانترال مربوط می‌شود:

تلفن‌های دیجیتال پاناسونیک از طریق یک رشته سیم به خروجی دیجیتال باکس سانترال وصل می‌شود. این در حالیست که تلفن هیبرید با استفاده از دو رشته سیم (یکی برای دیتا و دیگری برای بوق) به خروجی هیبرید دستگاه سانترال متصل می‌شود.

تلفن تحت شبکه پاناسونیک بر اساس تکنولوژی VoIP کار می‌کند و از کنار آن فقط در کنار سانترال‌های تحت شبکه پاناسونیک می‌توانید استفاده کنید. این تلفن صدا را در بستر شبکه و اینترنت منتقل می‌کند. این تلفن از قابلیت‌های بیشتری نسبت به سایر تلفن‌های سانترال (از جمله کیفیت صدای HD) برخوردار است.

انواع مرکز تلفن سانترال پاناسونیک

نوع مرکز تلفن شما به دستگاه سانترالی بستگی دارد که در مجموعه کاری خود راه‌اندازی کرده‌اید. بنابراین ابتدا باید انواع دستگاه‌های سانترال را بررسی کنیم. در یک تقسیم‌بندی، سانترال‌های پاناسونیک به دو مدل کم‌ظرفیت و پرظرفیت بخش‌بندی می‌شوند:

سانترال‌های کم‌ظرفیت پاناسونیک همان‌طور که از اسم آن‌ها هم مشخص است، از ظرفیت محدودی برای دریافت خطوط شهری و اختصاص داخلی‌ها برخوردار هستند. بنابراین این دستگاه‌ها، معمولاً در شرکت‌های تجاری کوچک و متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر، دستگاه KX-TES۸۲۴ محبوب‌ترین سانترال کم‌ظرفیت پاناسونیک محسوب می‌شود. سانترال ۸۲۴ در حالت پیش‌فرض از ۳ خط شهری و ۸ داخلی آنالوگ و هیبرید پشتیبانی می‌کند. اما با نصب کارت‌های توسعه، می‌توانید ظرفیت آن را به ۸ خط شهری و ۲۴ عدد داخلی افزایش دهید. لازم به ذکر است که تلفن هیبرید KX-T۷۷۳۰ تلفن مدیریتی این دستگاه به شمار می‌رود که می‌توانید با استفاده از آن، سانترال ۸۲۴ خود را برنامه‌ریزی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی دستگاه سانترال ۸۲۴ و یا خرید این محصول روی این لینک کلیک کنید.

نصب و راه اندازی سیستم تلفن داخلی

ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری بزرگ برای راه‌اندازی مرکز تلفن باید به سراغ سانترال‌های پرظرفیت پاناسونیک بروند. این دستگاه‌ها از تنوع بیشتری برخوردار هستند در سری‌های TDA و TDE و NS تولید می‌شوند. سانترال‌های پرظرفیت پاناسونیک به دو مدل آنالوگ (سری TDA) و تحت شبکه (TDE و NS) تقسیم‌بندی می‌شوند.

راه‌اندازی سیستم تلفن داخلی پاناسونیک

برای نصب و راه‌اندازی مرکز تلفن پاناسونیک باید به یک مرکز مجاز این شرکت در کشورمان مراجعه کنید. ما در این زمینه به شما مجموعه ایده آل گستر را معرفی می‌کنیم که بیش از دو دهه است به عنوان نمایندگی معتبر و مرکز مجاز محصولات مخابراتی پاناسونیک، مشغول فعالیت است. در این مرکز می‌توانید به کلیه دستگاه‌ها و تلفن‌های سانترال Panasonic به صورت کاملاً اورجینال و همراه با یک ضمانت‌نامه شرکتی و ۱۲ ماهه، دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این، تکنسین‌های فنی این شرکت کلیه مراحل مربوط به نصب و راه‌اندازی مرکز تلفن مجموعه کاری شما را در کوتاه‌ترین زمان و با بالاترین کیفیت ممکن انجام می‌دهند. در نظر داشته باشید که برنامه‌ریزی سانترال‌های پاناسونیک یک امر کاملاً تخصصی بوده و به همین خاطر، حتماً باید آن را به افراد باتجربه‌ای مانند مهندسین شرکت ایده آل گستر واگذار نمائید.

دسترسی به ایده آل گستر

برای دسترسی به ایده آل گستر و استفاده از خدمات متنوع این شرکت، سه راه پیش روی شما عزیزان، قرار دارد:

  1. مراجعه به وب سایت رسمی شرکت
  2. مراجعه حضوری به یکی از شعبه‌های ایده آل گستر (ویژه مشتریان عزیزی که در شهر تهران سکونت دارند)
  3. ارتباط تلفنی با کارشناسان فروش و مشاورین ایده آل گستر از طریق تماس با شماره تلفن ثابت ۰۲۱۸۱۰۱۰

توجه: لطفاً قبل از هر اقدامی در زمینه خرید هر یک از محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک، اطلاعات و مشاوره‌های لازم و تخصصی را از کارشناسان فروش ایده آل گستر، دریافت نمائید.

کد خبر 561764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.