لزوم تدوین الگوی راهبری مدارس سمپاد

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیشتر مدارس پرورش استعدادهای درخشان به سمت کنکور محوری می‌روند، بنابراین باید در اسرع وقت الگوی راهبری مدارس پرورش استعدادهای درخشان تدوین و ارائه شود تا این رویه اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف نوری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر همواره بر پرورش استعدادهای درخشان تاکید کرده‌اند. دانش‌آموزان مدارس سمپاد در تولید ناخالص ملی و تولید فرهنگی بسیار موثرند و اغلب مدارس پرورش استعدادهای درخشان به سمت کنکور محوری می‌روند؛ لذا ضروری است در چند ماه آینده الگوی راهبری مدارس پرورش استعدادهای درخشان تدوین و ارائه شود تا این رویه اصلاح شود.

وی افزود: باید تلاش کرد تا دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و همچنین دانش‌آموزان مستعد برطرف شود و لذا ضروری است زمینه تحقق اهداف مدارس سمپاد مهیا شود. بیشتر مدارس سمپاد به کنکور اهمیت می‌دهند، برخی مدارس نیز پژوهش‌محور هستند و تعدادی از مدارس سمپاد که آمار بسیار محدودی دارند مدارس کارآفرین هستند؛ لذا این نوع مدارس باید توسعه یابند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که پژوهش‌سراها و همچنین طرح شهاب باید بیش از پیش فعال شوند، خاطرنشان کرد: ضروری است سکوی طرح شهاب ایجاد شود تا استعدادهای مختلف دانش‌آموزان در حوزه‌های علمی و هنری شناسایی و هدایت شوند. استعدادیابی که در مدارس سمپاد و از طریق طرح شهاب انجام می‌شود، نیازمند مدیریتی واحد است.

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان

به گزارش ایمنا، سمپاد یا همان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، سازمانی است که با هدف ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با بهره هوشی بالا در حال فعالیت است. سازمان سمپاد درحال‌حاضر، بر مدارس تیزهوشان در سراسر کشور نظارت دارد و دانش‌آموزان دارای شرایط، می‌توانند در آزمون‌های ورودی این مدارس شرکت کنند.

دانش‌آموزان پایه ششم و نهم مجاز به ثبت نام در آزمون‌های تیزهوشان هستند. در واقع، آزمون ورودی مدارس سمپاد مربوط به پایه تحصیلی ششم به هفتم و پایه تحصیلی نهم به دهم است که هر دوی این آزمون‌ها به صورت مجاز و تنها یک بار در یک سال تحصیلی برگزار می‌شود.

کد خبر 561759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.