پایداری؛ رأس برنامه‌های مدیریتی در شهر دانمارکی

استین ریست، شهردار فردریسیای دانمارک، ایجاد شهر پایدار را در راس برنامه‌های مدیریتی خود قرار داده و مدعی شده است رونق رکود یافته ناشی از کرونا را برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استین ریست در سال ۱۹۸۰ در دانمارک به دنیا آمد و در سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از اعضای شورای شهر فردریسیا، برای اولین بار فعالیت خود را در مدیریت شهری آغاز کرد. وی در بیستم دسامبر سال ۲۰۲۰، به عنوان شهردار فدریسیا انتخاب شد و از اول ماه ژوئیه مدیریت شهر را رسماً به عهده گرفت.

فردریسیا که در سال ۱۶۵۰ توسط فردریک نهم، پادشاه پیشین دانمارک، به وجود آمد، با گذر زمان تحولات زیادی را متحمل شده است. دژهای شهر که دور تا دور مرکز آن را احاطه کرده است، از مهم‌ترین بناهای تاریخی شمال اروپا به حساب می‌آید که تا به امروز ظاهر خود را با کمترین تغییرات حفظ کرده است.

پایداری در رأس برنامه‌های مدیریتی شهر دانمارکی

در قرن نوزدهم، فردریسیا به یکی از مهم‌ترین شهرهای صنعتی دانمارک تبدیل شد و امروزه نیز، جایگاه خود را به عنوان یک منطقه پیشرفته در کشور حفظ کرده است. علاوه بر این، فردریسیا یکی از بزرگ‌ترین مراکز ترافیکی دانمارک به‌شمار می‌رود؛ چرا که سفرهای زیادی از طریق آن به سایر نقاط کشور انجام می‌گیرد.

منطقه دارای کانال فردریسیا، بخش صنعتی پیشین شهر را به مرکز تاریخی آن پیوند می‌دهد و به همین دلیل، یک بندر مرکزی بسیار پرتردد به وجود آورده است. این منطقه که در میان مردم کشور به Kanalbyen شهرت دارد، نمونه بسیار بارزی از توسعه هوشمند در فردریسیا محسوب می‌شود که در رسیدن به اهداف مختلف شهری نقش مهمی ایفا می‌کند. به عنوان مثال، خاکی که از حفاری کانال استخراج می‌شود برای ساخت‌وسازهای فردریسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و فرآیند انجام آن به حفظ مرکز تاریخی شهر از وقوع سیل ناشی از تغییرات اقلیمی نقش مهمی ایفا می‌کند.

استین ریست از همان ابتدای مدیریت در فردریسیا، وفاداری خود را به مردم مورد تاکید قرار داده و مدعی شده است ایمنی را برای تمام ساکنان، به ویژه کودکان و نوجوانان در هنگام رفت‌وآمد به سمت مدارس را تأمین خواهد کرد. از نظر وی زمان، فضا و امکانات می‌تواند زمینه‌ساز بازی و یادگیری برای کودکان باشد و آن‌ها را برای یافتن مشاغل بهتر در آینده آماده کند. استین ریست، ایجاد محیط‌های سالم برای کارآفرینان را مهم‌ترین عامل در تحقق هدف خود دانسته است، ضمن این‌که ایجاد شهری دوستدار سالمند را برای گذراندن دوران بازنشستگی در رأس برنامه‌های مدیریتی خود قرار داده است.

پایداری در رأس برنامه‌های مدیریتی شهر دانمارکی

علاوه بر این، ریست نیز مانند مدیران شهرهای دیگر دانمارکی تمرکز بر افزایش پایداری مناطق را بسیار حائز اهمیت دانسته و مدعی شده است در مدت زمان مدیریت خود، نوآوری‌های زیادی را برای این منظور پیاده خواهد کرد به این امید که فردریسیا را در مسیر کربن خنثی تا سال ۲۰۵۰ به سمت جلو هدایت کند.

البته ریست در کنار افزایش پایداری و حفظ تاریخچه غنی فردریسیا در نظر دارد شهر را در زمینه موسیقی نیز تقویت کند و حتی از هدف خود برای تبدیل فردریسیا به پایتخت موسیقی دانمارک در آینده نزدیک خبر داده است. در واقع، شهردار فردریسیا، تلفیق طبیعت، تاریخ و فرهنگ را بهترین شیوه برای رونق گردشگری دانسته و مدعی شده است در آینده از شهر یک برند جهانی خواهد ساخت.

شیوع بیماری کووید -۱۹ در فردریسیا، مانند سایر نقاط دنیا، لطمه‌های جبران‌ناپذیری از خود در بخش‌های مختلف به جا گذاشت که در این میان، صنعت نقل‌وانتقال بیشترین زیان را متحمل شد. علاوه بر این، گردشگری نیز با رکود قابل توجهی مواجه شد و درآمد رستوران‌ها و هتل‌ها به طور چشمگیری کاهش یافت.

پایداری در رأس برنامه‌های مدیریتی شهر دانمارکی

البته استین ریست بارها در مصاحبه با رسانه‌های اجتماعی، شهروندان را به حل بحران‌های ناشی از کرونا دعوت کرده و خود مدعی شده است سرمایه‌گذاری‌های شهر را برای رونق دوباره بخش‌های رکود یافته افزایش خواهد داد. علاوه بر این، زیرساخت‌های شهری نیز به زودی تغییرات زیادی را متحمل خواهد شد تا با اثرات ناشی از بیماری کووید -۱۹ بیشترین سازگاری را پیدا کند و مردم را تا حد زیادی به زندگی عادی باز گرداند. بدون شک، پیاده‌سازی این اقدامات نه تنها از فشارهای ناشی از کرونا بر زندگی مردم می‌کاهد، بلکه در رونق اقتصادی شهر نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

شهردار فردریسیا در نظر دارد با تاجران محلی همکاری کند تا از ایده‌ها و سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها برای رونق شهر بهره گیرد و از مناطق بی تردد ناشی از شیوع بیماری کووید- ۱۹، فضاهایی پرشور به وجود آورد. علاوه بر این، برگزاری رویدادهای مختلف در رأس برنامه‌های وی برای دعوت مردم به برقراری تعامل اجتماعی با یکدیگر قرار خواهد داشت که البته این اقدام با رعایت کامل پروتکل بهداشتی اجرا خواهد شد.

پایداری در رأس برنامه‌های مدیریتی شهر دانمارکی

کد خبر 561748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.