۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
اهمیت توجه به ورزش همگانی در یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: اقدامات خوب و ارزشمندی که در جهت توسعه ورزش شهروندی و محلات در شهر یزد انجام شده است، اما تا رسیدن به مرحله پایدار ورزش همگانی در این شهر فاصله زیادی داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اهمیت ورزش محلات و توسعه ورزش همگانی بر هیچکس پوشیده نیست و در همین راستا شورای اسلامی شهرهای استان بایستی یک کمیته تخصصی تحت عنوان ورزش همگانی و ورزش محلات داشته باشند؛ در این زمینه نیاز است سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری، برنامه‌ریزی عملیاتی با همیاری هیئت‌های ورزشی از جمله هیئت مرتبط با ورزش همگانی برای انسجام و تقویت، نهادینه کردن ورزش محلات داشته باشد، سبک زندگی در این موضوع اثر گذار است، چون بیشتر مردم آپارتمان نشین اند، بنابراین باید به ورزش همگانی و ورزش محلات توجه ویژه داشت، زیرا کم تحرکی تبعات بسیاری به دنبال دارد.

محمد مهدی نیکونژاد، عضو شورای اسلامی شهر یزد در این خصوص اظهار کرد: با وجود تمام اقدامات خوب و ارزشمندی که در جهت توسعه ورزش شهروندی و محلات در شهر یزد انجام شده اما تا رسیدن به مرحله پایدار ورزش همگانی در یزد فاصله زیادی داریم.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد کم تحرکی، تنبلی و بیماری‌های قلبی و عروقی و ناهنجاری‌های اسکلتی و قامتی در بین نوجوان و جوانان شهر یزد در متوسط کشوری آمار بالایی است، لذا شهرداری و شورای شهر را بر این موضوع متمرکز کرده است که در این زمینه تصمیمات مناسبی اتخاذ شود و صرفاً به فکر برگزاری المپیادهای ورزشی محلات نباشیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد اضافه کرد: در نظر داریم سال جدید مسابقات ورزشی را به صورت جشنواره‌ای در محلات برگزار کنیم و افراد برگزیده به المپیاد اعزام شوند؛ دلیل این اقدام نیز آن است که در سال‌جاری المپیاد ورزش شهرداری حداکثر یک ماه طول کشید و در ۱۱ ماه دیگر سال هیچ خبری از ورزش محلات نبود، لذا در سال آینده تصمیم داریم، در فصل تابستان آغاز رقابت‌ها در محلات را شاهد باشیم و به صورت پایلوت در ۴۰ محله اجرا شود و در این محله‌ها مسابقات ورزشی را به صورت جشنواره برگزار کنیم.

وی ادامه داد: این مسابقه به صورت محله به محله با محوریت مساجد بوده است و با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادها و بافت و بوم محلات، رشته‌های ورزشی از قبیل والیبال، وزنه برداری، فوتبال ساحلی و دیگر ورزش‌ها، محلات را تقسیم‌بندی و جشنواره را در محلات اجرا می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه برای توسعه ورزش محلات اقداماتی خوبی در دست اقدام است، گفت: فرهنگ‌سازی ورزش و قرار دادن ورزش در سبد هزینه‌های خانواده در دستور کار قرار گرفته است، زیرا با توجه به هزینه بالای درمان خانواده‌ها، هزینه ورزش در این سبد هزینه‌ها اندک است و متأسفانه در سنین میان‌سالی که عوارض ناشی از فقرهای ورزشی به سراغ خانواده‌ها می‌آید، این بار به ورزش روی می‌آورند.

کد خبر 561700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.