اصفهان، آراسته به پیشواز نوروز می‌رود

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: این سازمان با آرایش و پیرایش شهری، حذف اضافات و نازیبایی‌ها، نصب المان‌ها و نقشِ دیوارنگاره‌ها، ایجاد محور نور و نصب جعبه‌های گل روی عرشه پل‌های سواره رو، اصفهان را محیای نوروز می‌کند.

حمید قنادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برنامه‌های سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان برای پیشواز نوروز به دو بخش پیش از فرارسیدن نوروز و در ایام نوروز تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: پیرایش شهری و حذف اضافات و نازیبایی‌های شهر در حال انجام است که در این راستا، سازمان زیباسازی، دستورالعملی را به مناطق پانزده‌گانه ابلاغ کرده که طبق آن، مناطق موظف هستند المان‌های قدیمی را در صورت امکان مرمت کند و از آنها در لایه‌های دوم مناطق، مانند مرکز محلات استفاده کنند.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه محل نصب المان‌های نوروز ۱۴۰۱ در حال آماده‌سازی است، خاطرنشان کرد: امسال رنگ‌آمیزی جداول با چهار طیف رنگی از سفید تا فیروزه‌ای انجام شده است و تمام نیمکت‌ها، نرده‌ها و دیگر اقلام مبلمان شهری طبق کدهای اعلام شده سازمان زیباسازی، رنگ آمیزی می‌شود.

وی اضافه کرد: از حدود ۴۵ روز قبل، نقشه‌های ساخت حدود ۲۰ مورد سفره هفت سین آماده و در اختیار مدیران مناطق قرار داده شد تا طرحی را از میان آنها انتخاب و آغاز به ساخت کنند.

قنادنیا با اشاره به ایده "گالری شهر" افزود: این ایده با عنوان "نیمه پنهان اصفهان" در قالب اجرای دیوارنگاره بر دیوارهای مرتفع اصفهان نقش می‌بندد که طرح‌های آن با الهام از ابنیه تاریخی شهر خلق شده است.

وی با اشاره به انتشار فراخوان برای جذب آثار مفهومی هنرمندان، گفت: این فراخوان حدود یک ماه پیش منتشر شد و نزدیک به ۱۲۰ هنرمند اصفهانی طرح‌های خود را برای داوری ارسال کردند که آثار برگزیده این فراخوان در ۲۵ عرصه شهری در نوروز اجرا شد و در کنار آن تابلوی نام و خالق اثر نیز نصب می‌شود.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای سال آینده مضمون شهری در نظر گرفته شده است و المان‌هایی در چهارراه‌ها، میادین و اماکن پر رفت و آمد نصب می‌شود، ادامه داد: برای نوروز دوهزار پرچم در نقاط مختلف شهر برافراشته می‌شود که طرح و برش آنها نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است.

وی تصریح کرد: ایجاد محور نور در خیابان هشت‌بهشت در دستور کار است و سعی می‌کنیم در آن پاتوق و مبلمان نوری نیز ایجاد شود تا شهروندان با آن خاطره‌ای ثبت کنند.

قنادنیا از اجرای ویدئو مپینگ در ورودی بازار قیصریه خبر داد و گفت: ورودی بازار قیصریه میزبان نمایش انیمیشنی با موضوع صنایع دستی و هویت اصفهان خواهد بود، همچنین با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان جعبه‌های گل روی پل‌های سواره‌رو زاینده‌رود نصب شده است.

کد خبر 561688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.