تغییر نام معابر در راستای آشنایی با فرهیختگان

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: استفاده از نام شهدا، مشاهیر و فرهیختگان شهر برای معابر باعث می‌شود تا مردم بیش از پیش با نام این بزرگواران آشنا و به سبک زندگی آنها آگاه شوند، بنابراین در تغییر نام معابر شهری باید به تاریخچه و پیشینه آنها توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هدف از نامگذاری معابر به نام شهدا، ترویج فرهنگ ایثار شهادت است، با توجه به این تفکر و ایده افراد باید در این راستا حرکت کنند و در کنار نام‌گذاری معابر اهداف مرتبط با تبیین فرهنگ ایثار و شهادت را نیز دنبال کنند، این موضوع سبب می‌شود هر لحظه به یاد شهدا باشند و در زندگی از راه و روش آنان بهره مند شوند.

نرگس معدنی‌پور، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص اظهار کرد: استفاده از نام شهدا، مشاهیر و فرهیختگان شهر برای معابر باعث می‌شود تا مردم بیش از پیش با نام این بزرگواران آشنا و به سبک زندگیشان آگاه شوند.

وی ادامه داد: در نامگذاری‌ها باید روند کار از مناطق تا کمیسیون به درستی انجام شود و مستندات به صورت کامل در اختیار شورای اسلامی شهر قرار گیرد در غیر این صورت تصمیم‌گیری در مورد نامگذاری‌ها سخت خواهد شد، لذا کمیته‌های نامگذاری مناطق باید بر اساس آئین‌نامه مصوب شورای اسلامی شهر اقدام و شاخص‌ها را رعایت کنند و مستندات مد نظر کمیسیون را به صورت کامل جمع‌آوری و پس از آن به مرکز ارتباطات شهرداری تهران به عنوان دبیرخانه کمیسیون نامگذاری ارسال کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پرونده‌های دارای مستندات ناقص مجدداً به منطقه بازگردانده خواهد شد، ادامه داد: توقع اعضای شورای اسلامی شهر در کمیسیون نامگذاری این است که علاوه‌بر دقت در امر نامگذاری سرعت کار نیز مدنظر قرار گیرد تا درخواست‌های ارسالی به موقع بررسی شود.

وی تصریح کرد: حضور تمام اعضای کمیته نامگذاری مناطق بر اساس آئین‌نامه نامگذاری معابر در جلسات ضروری است، همچنین در تغییر نام معابر شهری باید به تاریخچه و پیشینه آنها توجه شود.

کد خبر 561668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.