می‌خواهم مانند امیرعابدزاده شوم/تاثیر حضور در خوونتود سال‌های آینده مشخص خواهد شد

مهدی امینی می‌گوید حضور در «خوونتود» اسپانیا به فوتبال آنان کمک می‌کند؛ اگرچه درحال‌حاضر در کانون توجهات نیستند، اما سال‌های آینده در زمان مناسب سروصدا به‌پا خواهند کرد.

مهدی امینی دروازه‌بان تیم فوتبال «خوونتود» اسپانیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با باشگاه فعلی خود اظهار کرد: هم‌اکنون در تیم خوونتود فعالیت می‌کنم که در لیگ دسته سوم اسپانیا قرار دارد؛ سه بازی دیگر تا پایان فصل باقی‌مانده اما به‌دلیل شرایط خاص کرونایی، به‌جز لالیگا، لیگ‌های پایین‌تر فوتبال اسپانیا به تعویق افتاده و به‌همین دلیل برای مدتی در حال استراحت هستیم. البته با باشگاه توافق کردم که برای عید نوروز به ایران بیایم و کنار خانواده‌ام باشم.

وی در رابطه با شرایط تیمشان و لیگی که در آن حضور دارند افزود: تیم ما درحال‌حاضر صدر جدول لیگ است و با ۱۱ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، تقریباً صعودمان به لیگ دسته‌دوم قطعی شده است و سال آینده در لیگی بازی می‌کنیم که سطحی حرفه‌ای دارد؛ برخی از بازیکنان تیممان نیز در لالیگا بازی می‌کنند و به‌صورت قرضی برای کمک در خوونتود توپ می‌زنند.

دروازه‌بان لژیونر فوتبال ایران با اشاره به سخت بودن حضور در اروپا تصریح کرد: انتقال بازیکنان از لالیگا به سطح سوم اسپانیا، برخلاف ایران اتفاق عجیب و سختی نیست و به‌صورت قرضی می‌توانند در این لیگ بازی کنند، من نیز به این تیم پیوستم و در آنجا دیده شدم؛ هدف من حضور در اروپا بود. دروازه‌بانان ایرانی به سختی می‌توانند به اروپا بروند و باید کارهای ماندگاری مانند گرفتن پنالتی رونالدو توسط علیرضا بیرانوند انجام بپذیرد یا در تیم‌های پرطرفدار ایران بازی کرده باشند؛ همان طور که برخی دروازه‌بانان نیز به اروپا رفته‌اند اما موفق نبوده‌اند.

امینی با اشاره به پیوستن خود به خوونتود اسپانیا خاطرنشان کرد: چندین سال دروازه‌بان تیم‌های پایه ملی در جام‌جهانی بودم و زحمات زیادی کشیدم تا کاپیتان تیم‌ملی امید در مسابقات انتخابی المپیک شدم؛ اما شانسم را برای حضور در اروپا امتحان کردم. خوشبختانه تجربه و اتفاقات خوبی برایم رقم خورد.

وی در پاسخ به این پرسش که پیشنهادات تیم‌های لیگ‌برتر به‌دستش رسیده و آیا ممکن است به ایران برگردد اظهار کرد: امیدوارم در فصل آینده اتفاقاتی که برای من در فوتبال می‌افتد باعث خوشحالی مردم شود. پس از بازگشتم به کشور، چند پیشنهاد از تیم‌های ایران داشتم. چند ماهی که در اسپانیا بودم به‌خاطر تجربه نخستینم، بر من سخت گذشت و زمان زیادی سپری شد تا جایم را در آنجا پیدا کنم؛ به‌همین دلیل دوست ندارم که این فرصت را از دست بدهم.

دروازه‌بان خوونتود اسپانیا درخصوص احتمال دعوتش به تیم‌ملی و حضور در جام‌جهانی قطر تصریح کرد: حالا دیگر فکر کردن به حضور در تیم‌ملی خیلی سخت است، دروازه‌بانانی در لیگ‌برتر ایران نیز هستند که در دید اسکوچیچ هستند؛ اما اولویت فعلاً با دروازه‌بان لژیونر خارج از کشور است ولی برخی دروازه‌بانان خیلی‌خوب ایران دعوت نمی‌شوند بنابراین فکر کردن به این جام‌جهانی بلندپروازانه است.

امینی با تاکید بر اینکه اهداف زیادی دارد و الگویش امیر عابدزاده است، گفت: هدف اول من تثبیت جایگاهم در اسپانیا است تا مانند امیر عابدزاده شوم که پس از سختی‌ها و چالش‌ها، همان طور که او در تیم‌ملی بازی کرد و جواب تمام زحماتش را با عملکرد مؤثر در راه جام‌جهانی گرفت، من نیز به اهداف خود برسم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دیدارهای سپاهان و ذوب‌آهن را دنبال می‌کند یا خیر، خاطرنشان کرد: بازی‌های ذوب‌آهن و سپاهان خصوصاً سپاهان را زیر نظر دارم، از رده‌های پایه در سپاهان بودم و دوست داشتم موفقیت سپاهان را ببینم. شاید کم‌لطفی‌هایی به من شد که رسانه‌ها هم آن‌ها را دیدند اما من همیشه به سپاهان علاقه داشتم و امیدوارم بدشانسی‌هایشان تمام شود و در ادامه لیگ و آسیا موفق باشند. همچنین امیدوارم ذوب‌آهن نیز نتایج خوبی به‌دست بیاورد.

لژیونر جوان فوتبال ایران در خصوص هم‌تیمی ایرانی‌اش در خوونتود اسپانیا و آینده پیش‌رویشان گفت: حمیدرضا طاهرخانی در پرسپولیس بازی می‌کرد و پس از مشکلات و مصدومیتی که برایش ایجاد شد به‌دنبال این بود به اروپا بیاید و خوشبختانه برای او نیز اتفاقات خوبی رقم خورده است. لیگی که در آن فعالیت می‌کنیم به خودمان کمک می‌کند؛ در دید و کانون توجهات رسانه‌ها نیستیم اما اثرات مثبتش را سال‌های آینده در فوتبال خودمان در اروپا خواهیم دید و قطعاً هر چیزی در زمان خودش سر و صدا خواهد کرد.

کد خبر 561630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.