اعدام و خشونت افسارگسیخته راه حل بحران‌های خود ساخته نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اعدام و خشونت افسارگسیخته راه حل بحران‌های خود ساخته نیست و دولت عربستان نمی‌تواند از عناوین متداول برای پوشاندن آشفتگی‌های سیاسی و قضایی و سرکوب مردم سوء استفاده کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده در واکنش به اعدام دسته جمعی اخیر در عربستان این اقدام غیر انسانی را در مغایرت با مبانی اولیه حقوق بشر و حقوق بین الملل و اقدامی مغایر با اصول انسانی و رویه‌های حقوقی پذیرفته شده بدون رعایت فرآیندهای عادلانه قضائی دانست.

وی تاکید کرد: اعدام و خشونت افسارگسیخته راه حل بحران‌های خود ساخته نیست و دولت عربستان نمی‌تواند از عناوین متداول برای پوشاندن آشفتگی‌های سیاسی و قضائی و سرکوب مردم سو استفاده کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با یادآوری اعمال استانداردهای دوگانه کشورهای غربی و استفاده ابزاری از مفهوم حقوق انسان، سکوت و بی عملی کشورهای مدعی حقوق بشر به این گونه اقدامات را محکوم کرد و آن را نشانه‌ای از دورویی این کشورها در بهره برداری سیاسی از مفهوم حقوق بشر برای مطامع سیاسی خود و علیه دولت‌های مستقل دانست.

کد خبر 561620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.