رفع مشکلات شهروندان در جلسات کمیته نظارتی شورای ششم

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: همزمان با روزهای پایانی سال جاری امروز آخرین جلسه کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان در این منطقه برگزار و به مسایل و مشکلات شهروندان منطقه رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ نظری پور امروز _یکشنبه، بیست‌ودوم اسفندماه_ در حاشیه جلسه کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در حل مشکلات شهروندان تأثیر بسزایی دارد، برگزاری جلسه‌های نظارتی شورای شهر است که طی آن علاوه بر در جریان قرار گرفتن اعضای شورای شهر از معضلات و مشکلات شهروندان، راه کارهایی برای رفع آن نیز پیشنهاد و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به درخواست‌های مردمی و تلاش جهت رفع مشکلاتی که مردم در شهر با آنها روبه‌رو هستند، جزو اولویت‌های اصلی در مدیریت شهری است، تصریح کرد: بیشترین مواردی که در کمیته‌های نظارتی منطقه مطرح می‌شود شامل موضوعات و درخواست‌هایی مبنی بر تقسیط بدهی‌های شهروندان از جمله بدهی‌های مربوط به آرا کمیسیون ماده ۱۰۰، اعمال بخشودگی‌ها و تخفیف‌های عوارض و پروانه‌های ساختمانی بوده است که در این راستا و با مساعدت اعضای محترم این کمیته بسیاری از این موارد رفع شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان افزود: در بعضی موارد بخش قابل توجهی از درخواست‌ها و مطالبات در حوزه وظیفه‌ای شهرداری نیست و نیازمند تعامل بین‌دستگاهی است که امیدواریم با همکاری دیگر مسئولان در بخش‌ها و سازمان‌های مختلف بتوانیم این مشکلات شهروندان را نیز حل و بر طرف کنیم.

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در طول هفت ماه گذشته یکی از مناطقی که در جلسات کمیته نظارتی آن شرکت می کرده‌ام منطقه ۱۵ بوده است که مشکلات خاص خود را داشت که نظیر آن در مناطق دیگر یا وجود نداشت یا کمتر مانند آن وجود داشت و در عین حال بسیاری از این مشکلات به صورت کلی با مطرح شدن معضلات منطقه ۱۵ در جلسات شورای اسلامی شهر باعث حل شدن اصولی آن در نمونه‌های مشابه در مناطق دیگر شهر اصفهان می‌شد.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی در این منطقه وجود و گستردگی بالای اراضی در حریم شهر است که در محدوده خدماتی شهر نیست و باید با برگزاری و صرف وقت و تعامل با سازمان‌های مربوط مثل جهاد کشاورزی راه حل اساسی برای این مشکل ارائه کرد چرا که بسیاری از شهروندان این منطقه سال‌ها است دچار و درگیر این نوع معضل هستند و این ضرورت احساس می‌شود مناطقی که مثل خوراسگان دارای حریم با وسعت زیادی هستند مورد بررسی و دقت بیشتری قرار بگیرند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه ۱۵ محله‌های زیادی دارد در طرح محله محوری می‌تواند پیشرو و پیشگام در شهر اصفهان باشد، مخصوصاً اینکه مردم این منطقه با عنایت به همراهی که با مسئولان دارند بسیار خون‌گرم، قانون مدار و قانع اند و این را به وضوح در طول این چند ماه در آنها مشاهده کردم.

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه جلسه کمیته نظارتی شورای ششم، گفت: خدا را شکر که در خدمت مردم بسیار مؤمن، محجوب و پرتلاش منطقه ۱۵ (خوراسگان) بوده و هستم و باید علاوه بر تکریم این شهروندان عزیز تمام سعی و بضاعت خود را برای حل مشکلات این عزیزان به کار گیریم و مبنای حضور بنده در طول جلسات کمیته نظارتی در منطقه ۱۵ بر همین اصول استوار بوده است.

وی افزود: خوراسگانی ها مردم زیاده خواهی نیستند و گاهاً به علت نبودن سرعت عمل در حل برخی مشکلات باعث رنجش آنها شده است و ما باید سعی بر آن داشته باشیم که شهروندان در بلاتکلیفی به سر نبرند و تا آنجا که مقدور است در تسهیل این امور کوشا باشیم چرا که ارزش وجودی انسان بالاتر از بسیاری از مسائل گوناگون است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: غالباً مسائل و مشکلاتی که در ماه‌های گذشته شهروندان برای حل آن به این جلسات مراجعه می‌کردند مسائل مالی و درخواست تخفیف و تقسیط، تسهیل در برخی امور و خواهان تسریع در حل مشکلات را داشتند که در حد بضاعت و در چارچوب قانون این موارد انجام شده است.

کد خبر 561595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.