پیش‌بینی اسکان ۱۸۰ هزار مسافر شب‌خواب در اصفهان

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: برای ایام نوروز، ۱۴۰۱ ظرفیت اسکان برای ۱۸۰ هزار مسافر شب‌خواب در کلان‌شهر اصفهان مهیا شده است.

سیدعلی معرک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد استانی خدمات سفر شهر اصفهان و تاکید ستاد خدمت سفر شهر اصفهان، اولویت‌بندی برای اسکان مسافران نوروزی انجام شده است.

وی ادامه داد: اولویت اول اسکان موقت هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای رسمی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که هشت تا ۱۰ هزار نفر ظرفیت اسکان در مهمان‌پذیرها است و حدود ۸۵ هتل نیز برای اسکان موقت مسافران نوروزی خدمت‌رسانی خواهد کرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه اسکان موقت در مدارس دولتی در اولویت دوم قرار دارد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته مدارس جزو پرمخاطب‌ترین مراکز اسکان موقت سفر با ظرفیت حدود ۱۵۰۰ کلاس در اختیار مسافران نوروزی قرار داشته است؛ لذا برای نوروز امسال نیز مقرر شده است حدود ۴۵۰ مدرسه به عنوان خدمات اسکان موقت آموزش‌وپرورش در اختیار مسافران نوروزی قرار گیرد، البته این ظرفیت نسبت به سال‌های قبل بسیار پایین است، اما کلاس‌های گروه الف آموزش‌وپرورش در مسیر خدمات‌رسانی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اولویت بعدی خانه‌های استیجاری است که با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با اتحادیه املاک و اتاق اصناف، حدود ۱۰۰ واحد صنفی مشاوران املاک باتجربه و دارای سطح کیفی قابل قبول برای اجاره خانه‌های استیجاری در نظر گرفته شده است.

معرک‌نژاد با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد خدمات سفر، برای ایام نوروز برای اسکان مسافران مجموعه گردشگری فدک در چرخه خدمت‌رسانی قرار گرفته است و حدود ۱۵ هزار نفر، معادل حدود سه‌هزار خودرو می‌توانند به عنوان شب‌خواب در این مجموعه حضور یابند، گفت: در شرایط خاص و بحرانی از ظرفیت ورزشگاه‌ها و دیگر اماکن نیز استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: آخرین بار که ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در سال ۱۳۹۸ تشکیل شد، حدود ۱۸۰ هزار نفر مسافر شب‌خواب در اصفهان داشتیم که سعی داریم این ظرفیت را باز هم ایجاد کنیم.

کد خبر 561587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.