دانشگاه فنی و حرفه‌ای بدنبال کارآفرین پروری است

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد تحول به دنبال تحقق راهبردهای مهارت‌آفرینی و رسیدن به یک دانشگاه کارآفرین‌پرور است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، نشست سه جانبه‌ای با حضور محمدصادق خیاطیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و عرفان خسرویان سرپرست دانشگاه فنی حرفه‌ای با محوریت "طراحی اکوسیستم جامع مهارت کشور از طریق تأمین منابع صندوق و تدوین قوانین بالادستی و ترویج در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری" برگزار شد.

خیاطیان در این نشست بر ضرورت همکاری نهادهای بالادستی و تدوین قوانین به منظور ارائه طرحی جامع برای تحول در آموزش‌های مهارتی تأکید کرد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز برای تأمین منابع مالی به منظور تحول در اکوسیستم مهارتی کشور اعلام آمادگی کرد.

خسرویان با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه آخرین برنامه در تحقق اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ و همچنین اولین برنامه توسعه در آغاز سده جدید شمسی است، افزود: راهبردهای مهارت‌محوری و کارآفرین‌پروری در نظام آموزش عالی کشور باید دیده شود و در مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد تحول به دنبال تحقق راهبردهای مهارت‌آفرینی و رسیدن به یک دانشگاه کارآفرین‌پرور هستیم.

وی در ادامه با برشمردن سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: با تعریف رشته‌های تحصیلی متناسب با مزیت‌های رقابتی و بررسی چالش‌های هر استان و جذب اعضای هیأت علمی متناسب با آن‌ها، توانمندسازی و تجهیز مراکز استانی و توسعه زیرساخت‌ها با توجه به نیازهای منطقه‌ای و استانی، فرصت‌های شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

سرپرست دانشگاه فنی حرفه‌ای ابراز امیدواری کرد که با همکاری‌های بین‌بخشی شاهد تحولی عظیم در اکوسیستم جامع مهارت کشور باشیم.

خسرویان با برشمردن پتانسیل‌های دانشگاه ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دارا بودن ۱۸۱ دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور و بیش از ۱۸۰ هزار دانشجو و ۱۴ مرکز رشد، هشت مرکز نوآوری و شکوفایی و فناوری و هزار عضو هیأت علمی پتانسیل بزرگی برای کشور به حساب می‌آید.

کد خبر 561580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.