تکمیل و اصلاح تجهیزات ترافیکی شهر در نوروز ۱۴۰۱

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروزه استفاده بهینه از تجهیزات لازمه کار است؛ بر این اساس در رابطه با خاموش بودن تابلوهای بی ام اس در شهر باید بازنگری انجام شود تا با اقدامات اصلاحی و تکمیلی سفرهای آرام‌بخشی را برای مسافران نوروز رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _یک‌شنبه، بیست‌ودوم اسفندماه _ در سی‌امین جلسه کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بررسی آخرین اقدامات انجام شده، برنامه‌ها و چالش‌ها پیش روی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر اصفهان در نوروز ۱۴۰۱، اظهار کرد: در سطح شهر اصفهان بسترهای خوبی از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراهم است‌، اما با این وجود شاهد گره‌های کور ترافیکی هستیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در حوزه ترافیک، برای نصب دوربین‌های مکفی ترافیکی باید در سطح شهر اقدامات جدی انجام شود.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی درون شهری از جمله اولین اهداف حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری است، پیشنهاد می‌کنم در صورت امکان از دوربین‌های نصب شده در سطح شهر در درجه اول برای تذکر به رانندگان متخلف استفاده شود و سپس ثبت تخلف و جریمه انجام شود، زیرا میزان تأثیرگذاری فرهنگی این اقدام بیشتر خواهد بود.

وی افزود: امروزه استفاده بهینه از تجهیزات لازمه کار است؛ بر این اساس در رابطه با خاموش بودن تابلوهای بی ام اس در شهر باید بازنگری انجام شود تا با اقدامات اصلاحی و تکمیلی سفرهای آرام‌بخشی را برای مسافران نوروز فراهم کنیم.

همچنین احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: با توجه به روزهای شلوغی که پیش رو خواهیم داشت، باید نسبت به وضعیت خطوط راهنمایی و تابلوها در ورودی‌های شهر باید اقدامات موثرتری انجام شود.

وی ادامه داد: با راهنمایی صحیح‌تر و اطلاع‌رسانی مطلوب‌تر مسافران نوروزی در جاده‌های بیرون شهر به سمت رینگ‌های اطراف شهر و جاده‌های کمربندی می‌توان از ورود مسافرانی که قصد گذر از اصفهان و رفتن به استان‌های دیگر را دارند به سطح شهر جلوگیری کرد و به دنبال آن ترافیکی شهری نیز کاهش می‌یابد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است در خصوص دست‌اندازهای غیراستاندارد سطح شهر تدابیر کارآمدی اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: نسبت به تاکسی سرویس‌های ایستگاه راه آهن و فرودگاه باید تدابیر و اقدامات لازم از سوی سازمان‌های مربوطه انجام شود.

کد خبر 561549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.