از بخشش قاتلی که مقتول را آتش زد تا همدستی یک زن با سارقان مسلح طلا

بخشش قاتلی که شوهر دخترخاله را آتش زد، همدستی یک زن با سارقان مسلح طلا، دستگیری باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی، متلاشی شدن باند سرقت‌های ۱۰ ثانیه‌ای، انفجار مین دست مرد عشایری را قطع کرد، گرفته شدن جان مرد ۶۰ ساله بر اثر سقوط درخت را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرونده این مرد بامداد شانزدهم تیر سال ۹۵ به جریان افتاد. آن روز جسد مردی در یک سمند سوخته در جاده ورامین پیدا و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که وی مردی میانسال به نام فریبرز بود و در شرق تهران زندگی می‌کرد. فریبرز صاحب یک نمایشگاه اتومبیل بود و متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که وی پیش از آتش گرفتن سمند با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

مأموران در نخستین اقدام به تحقیق از همسر مقتول پرداختند که وی اظهار کرد: شب قبل همراه همسر و فرزندانم برای صرف شام به خانه پدرم رفته بودیم. شوهرم گفت کار مهمی دارد و از خانه خارج شد. حوالی نیمه شب بود که با من تماس گرفت و گفت که کارش طول کشیده و خواست که ما در خانه پدرم بمانیم. من هم قبول کردم تا اینکه مأموران به خانه‌ام آمدند و گفتند که شوهرم به قتل رسیده است.

گرچه زن جوان مدعی بود از قتل شوهرش بی‌خبر است، اما در ادامه تحقیقات شواهدی به‌دست آمد که نشان می‌داد پسرخاله او اسرار جنایت را می‌داند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که پسرخاله ۲۳ ساله این زن، شب حادثه به خانه آن‌ها رفته و به همراه شوهر وی (مقتول) سوار سمند او شده و خانه را ترک کرده است.

پسر جوان دستگیر شد، اما ادعا کرد از سرنوشت مقتول بی‌خبر است. با این حال در ادامه سرنخ‌هایی به‌دست آمد که نشان می‌داد ادعاهای او و همسر مقتول دروغ است. در ابتدا همسر مقتول گفته بود که شب حادثه میهمان خانه پدرش بوده اما در آن شب پدر و مادر او در مسافرت بودند. پسر جوان نیز ادعا کرد که شب حادثه سوار خودروی مقتول شده و با هم به سمت خانه در شرق تهران به راه افتاده‌اند، حال‌آنکه بررسی‌ها نشان می‌داد که آن‌ها مسیر دیگری را در پیش گرفته بودند.

از سوی دیگر کارآگاهان متوجه اختلافات شدید میان مقتول و همسر وی شدند که این مسئله فرضیه دست داشتن زن جوان در جنایت را قوت می‌بخشید. دراین شرایط بازپرس پرونده دستور بازداشت همسر ۳۵ ساله مقتول و پسرخاله او را صادر کرد تا اینکه متهمان اسرار جنایت را فاش کردند.

پسر جوان گفت: یک روز قبل از جنایت بود که برای انجام کاری با دخترخاله‌ام تماس گرفتم و فهمیدم با شوهرش دعوایش شده است. به قدری عصبانی شدم که تصمیم گرفتم این مرد را تنبیه کنم. شب حادثه بدون اطلاع دخترخاله‌ام به خانه آن‌ها رفتم و به بهانه انجام کاری سوار سمند او شدیم و از خانه بیرون رفتیم.

در بین راه، خواستم توقف کند و همان موقع بود که با چاقو او را به قتل رساندم. پس از آن هم به اطراف جاده ورامین رفتم و ماشین را به همراه جسد آتش زدم و فرار کردم. در ادامه تحقیقات معلوم شد که زن جوان نیز اگرچه از ماجرای قتل بی‌اطلاع بوده است اما پس از حادثه متوجه قتلی که پسرخاله‌اش مرتکب شده قرار گرفته است.

این زن و مرد جوان پس از مدتی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفتند. متهم اصلی به قصاص و همسر مقتول نیز به زندان محکوم شد. حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید و با قطعی شدن رأی، پرونده به شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. به این ترتیب شمارش معکوس برای قصاص عامل جنایت شروع شد اما به گفته مسئولان زندان، او توبه کرده و در این سال‌ها مرتکب خطایی نشده بود.

همین باعث شد که تیم صلح و سازش مستقر در دادسرای جنایی تهران برای نجات قاتل از مرگ وارد ماجرا شوند. تلاش‌ها سرانجام نتیجه داد و اولیای دم وقتی شنیدند قاتل پشیمان است و در زندان نیز مرتکب خطایی نشده به‌خاطر رضای خدا و اعیاد شعبانیه از قصاص قاتل گذشت کردند و او را بخشیدند.

همدستی یک زن با سارقان مسلح طلا

سامان قاضی‌زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد با اعلام خبر شناسایی و بازداشت یک باند سارقین مسلح در این شهرستان، اظهار کرد: اعضای این باند سه نفره با تلاش مسئولان قضائی و انتظامی شهرستان نظرآباد دستگیر شدند.

وی افزود: اعضای این باند که دو مرد و یک زن بودند صرفاً اقدام به سرقت طلا و جواهر می‌کردند و حسب بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده طی یک ماه اخیر حدود ۱۰۰ منزل مسکونی در نظرآباد توسط متهمان مذکور مورد سرقت قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد با اشاره به اینکه متهمان این پرونده در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها نیز مرتکب سرقت شده‌اند، ادامه داد: ارزش ریالی اموال مسروقه در شهرستان نظرآباد بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است.

وی از کشف مقادیری طلای مسروقه و یک قبضه سلاح گرم از اعضای این باند خبر داده و خاطرنشان کرد: پرونده متهمان در شعبه دو بازپرسی نظرآباد در حال رسیدگی است و نسبت به آنها قرار بازداشت موقت صادر شده و تحقیقات برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

دستگیری باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی

سردار سلمان امیری فرمانده انتظامی استان همدان، اظهار کرد: به دنبال اخبار واصله از گزارشات مردمی مبنی بر اینکه افرادی در نقاط مختلف شهر همدان با افتتاح نمایشگاه خودروهای لوکس و خارجی و تبلیغات گسترده در فضای مجازی و پس از اخذ مبالغ بسیار هنگفت از شهروندان، پس از چند روز یک باره تمامی خودروهای گران قیمت را جمع‌آوری و بنگاه را تعطیل کرده و متواری شده‌اند که با توجه به حساسیت به وجود آمده بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و پلیسی و کمک گرفتن از دستگاه‌های مسئول و نیز استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی در کمتر از ۴۸ ساعت، متهمان که دو نفر مرد و یک زن بودند را شناسایی و دو نفر از آنان را که قصد خروج از کشور داشتند، در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: در بازرسی‌های صورت گرفته از مخفیگاه متهمان، تعداد زیادی چک، اسناد و مدارک خودرو و عابر بانک‌های مختلف مربوط به مال باختگان کشف و در تحقیقات میدانی مشخص شد، نامبردگان با همدستی چند نفر از افراد در استانی دیگر مبالغ دریافتی از شهروندان را تبدیل به شمش طلا و دلار و خرید ملک کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات برای کشف شمش‌های طلا و دلارها و انتقال آن‌ها در حال انجام است که در این راستا، ۲۱ مال باخته شناسایی و ارزش مبالغ کلاهبرداری شده توسط متهمان، دو هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

متلاشی شدن باند سرقت‌های ۱۰ ثانیه‌ای

چند روز قبل درپی دستبرد سارقان به یک خودرو در بولوار پیروزی مشهد، بلافاصله عوامل تجسس کلانتری شهرک ناجا، تحقیقات گسترده‌ای را با بازبینی دوربین‌های مدار بسته آغاز کردند. کنکاش‌های پلیس بیانگر آن بود که دزدان با شکستن شیشه خودروی ال ۹۰ ضبط و پخش آن را فقط در ۱۰ ثانیه به سرقت برده و سپس سوار بر یک دستگاه پژو ۲۰۶ نقره‌ای از محل گریخته‌اند.

با این سرنخ بی‌درنگ رصدهای اطلاعاتی با صدور دستوراتی از سوی سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری ناجا) آغاز و مشخص شد که خودروی پژو متعلق به زنی است که در بولوار شهید کریمی سکونت دارد. این درحالی بود که تحقیقات غیرمحسوس عوامل انتظامی نشان می‌داد مالک خودرو هیچ‌گونه سابقه سوئی ندارد اما یکی از برادرانش به نام «حسین- ر» معتاد به مواد مخدر است و از اوضاع اجتماعی مناسبی برخوردار نیست.

به همین دلیل نیروهای تجسس با استفاده از راهنمایی‌های ارزنده قاضی خدابنده (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) و کسب مجوزهای قضائی وارد عمل شدند و پس از آنکه مشخص شد خودروی پژو ۲۰۶ هنگام وقوع سرقت در اختیار برادر ۳۲ ساله این زن جوان (مالک خودرو) بوده است، وی را در یک عملیات ضربتی به دام انداختند.

این متهم که با دیدن تصاویر خود هنگام دستبرد به خودرو، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به ناچار لب به اعتراف گشود و دو همدست دیگر خود را نیز به پلیس لو داد. در پی اعترافات این متهم، افسران ورزیده تجسس در یک عملیات هماهنگ دیگر پاتوق دو سارق را در منطقه همت آباد مشهد به محاصره درآوردند و همدستان «حسین – ر» را در حالی دستگیر کردند که پس از مصرف مواد مخدر به خواب عمیقی فرو رفته بودند.

با انتقال مجید و رضا (دو عضو دیگر باند) به کلانتری، بررسی‌های تخصصی در این باره ادامه یافت. همچنین در بازرسی از مخفیگاه اعضای این باند دو دستگاه ضبط و پخش خودرو به همراه دستگاه کارت خوان سرقتی کشف شد که تحقیقات نشان داد یکی از ضبط و پخش‌ها مربوط به خودروی ال ۹۰ و دیگری نیز متعلق به مالک یک دستگاه پراید است که در بولوار پیروزی و با شکستن شیشه خودرو مورد دستبرد قرار گرفته است.

ادامه تحقیقات نیروهای تجسس بیانگر آن بود که اعضای این باند با شگردی خاص شیشه خودروها را می‌شکنند و تنها در ۱۰ ثانیه ضبط و پخش را به سرقت می‌برند. با توجه به احتمال سرقت‌های گسترده توسط اعضای این باند، بررسی‌های بیشتر در این باره با دستورات ویژه قضائی ادامه دارد.

انفجار مین دست مرد عشایری را قطع کرد

طبق اعلام اورژانس ایلام ساعت ۱۷:۱۹ عصر امروز شنبه یک مورد مصدوم بر اثر انفجار مین در منطقه نمکلان (میمک) شهرستان مهران به مرکز کنترل و هدایت اورژانس ۱۱۵ ایلام گزارش شد و بلافاصله نزدیک‌ترین آمبولانس اورژانس به محل اعزام شد.

مصدوم، آقایی ۴۲ ساله از عشایر منطقه بر اثر انفجار مین به جا مانده از جنگ تحمیلی از ناحیه دست راست دچار قطع عضو شد که پس از اقدامات اولیه درمانی توسط تکنسین‌های اورژانس، برای ادامه مراحل درمان به بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان ایلام انتقال داده شد.

گرفته شدن جان مرد ۶۰ ساله بر اثر سقوط درخت

ربیع‌الله افشانی سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان علی‌آباد کتول، اظهار کرد: ساعت ۰۲:۴۵ دقیقه امروز (شنبه) سقوط از ارتفاع (درخت) یک مرد ۶۰ ساله در منطقه کوهستانی زرین گل علی‌آباد کتول به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان گزارش شد.

وی افزود: دو تیم امدادی متشکل از پنج نفر به محل حادثه که صعب‌العبور بود، اعزام شدند. در این حادثه مصدوم به دلیل مولتی تروما در محل حادثه فوت کرد که پس از قرار دادن در کیسه جسد به همراه تیم اورژانس به وسیله ست کوهستان به پایین دست انتقال و تحویل عوامل انتظامی شد.

کد خبر 561535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.