حقوق معلمان بعد از اجرای رتبه‌بندی چقدر می‌شود؟

احمدحسین فلاحی با اشاره به این‌که اغلب معلمان کشور در رده های دو و سه قانون رتبه‌بندی قرار دارند، حقوق دریافتی عمده معلمان را بالای هشت میلیون تومان ارزیابی کرد.

به گزارش ایمنا، احمدحسین فلاحی در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: اعضای کمیسیون آموزش مجلس اعلام کردند که حداقل حقوق دریافتی معلمان بعد از رتبه‌بندی هشت میلیون تومان است، اما برخی افراد و جریانات در شبکه‌های اجتماعی این موضوع را انکار کردند و از اعداد و ارقام پایین‌تری خبر دادند. بعد از این شبهه‌افکنی‌ها، مجدداً نشستی با معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شده و ردیف‌های مربوطه چک شدند تا اشتباهی در این خصوص رخ ندهد.

وی افزود: پایین‌ترین پرداختی‌ها که مربوط به معلمان رتبه یک هستند، هشت میلیون تومان است. اما عمده معلمان کشور از میان رتبه‌های یک تا پنج در رتبه‌های دو و سه قرار دارند و تعداد اندکی نیز در رتبه‌های چهار و پنج یا یک دسته‌بندی می‌شوند. بنابراین کف حقوق اکثریت معلمان بالای هشت میلیون و حدود ۱۰ میلیون تومان است. معلمان رتبه چهار و پنج نیز از ۱۰ میلیون به بالا دریافتی خواهند داشت.

نماینده مردم همدان با اشاره به این‌که برای سال ۱۴۰۰، رقم ۱۷ هزار میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۱، عدد ۲۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی تصویب شد، گفت: از سوی دیگر مجلس به دنبال تأمین بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان است، ضمن این‌که تغییر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که صندوق ذخیره فرهنگیان تنها مربوط زمان بازنشستگی فرهنگیان نباشد و در زمان اشتغال نیز خدمات لازم را به فرهنگیان ارائه کند. بدهی دولت طی سال‌های گذشته به صندوق ذخیره فرهنگیان ۱,۶۴۵ میلیارد تومان است که برنامه‌ریزی برای تأمین آن آغاز شده است.

فلاحی گفت: بعد از تأیید لایحه رتبه‌بندی، قانون به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ و کارگروه‌های لازم تشکیل می‌شوند تا رسماً تعیین وضعیت معلمان آغاز شود. البته اجرای رتبه‌بندی با توجه به دامنه وسیع معلمان کشور، فرایندی زمان‌بر است و ممکن است، چند ماه به طول انجامد، اما مطابق قانون زمان احتساب رتبه‌بندی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

کد خبر 561534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.