شورای ششم در مبارزه با فساد پیشتاز است

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه بدون حتی یک برگه مختصات فنی فاز دوم امضا شده، در حالی که هنوز اسناد مالکیت آن دچار خدشه است، همچنین نمره مبارزه با فساد در این دوره بیشتر از تمام دوره‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مصور امروز_ بیست‌ودوم اسفندماه_ در سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در بیان نطق خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: از تمام اعضای شورای اسلامی که ممکن است طی هفت ماه گذشته در بحث‌های کارشناسی و تلاقی نظرات گوناگون، رفتار یا الفاظ نادرستی را تحمل کرده‌اند عذرخواهی کرده و امیدوارم در باقیمانده دوره شورای ششم با تلاشی مضاعف، بخشی از عظمت مردم را جبران کرده باشم؛ همچنین ورود عضو سیزدهم را به جمع اعضای شورای اسلامی شهر تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به تلاش‌های فراوان کارکنان در شهرداری، افزود: مدیران و کارکنان پاک دست شهرداری و سازمان‌های آن بدانند که زحمات آنها نادیده گرفته نخواهد شد و ظلم برخی عناصر ناسالم در آلوده سازی مجموعه شهرداری باعث نخواهد شد که اجر آنها ضایع شود.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بر اساس سابقه‌ای که در شورای اسلامی شهر و شهرداری دارم، این دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری در مبارزه با فساد و جریان سو اداری از تمام پنج دوره گذشته بالاتر است.

وی تاکید کرد: به عنوان رئیس کمیسیون پایه و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان ادعا می‌کنم که آنچه که زحمت‌کشان مدیریت‌های بازرسی و حراست در این دوره کوتاه در مبارزه با کجی‌ها و ناپاکی‌ها انجام داده‌اند از تمام تلاش‌های چهار سال گذشته بالاتر و بهتر بوده و آثار آن به تدریج آشکار خواهد شد، البته اقدامات زیادی باقی‌مانده است؛ آنها و سربازان گمنام امام زمان (عج) و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، زیرک‌تر از آن هستند که تا قبل از تکمیل و پختگی لازم این‌گونه امور خود را به امواج رسانه بسپارند.

مصور با بیان اینکه با عزم و اراده شورای اسلامی شهر و شهردار در مبارزه با مظاهر کجی تاکنون حداقل سه باند و نفرات آن به دست قانون سپرده شدند، گفت: امیدواریم در رسیدگی به پرونده آنها با قاطعیت عمل شود، همچنین به زودی موارد دیگری از پاکسازی دامن شهرداری و سازمان‌های آن را شاهد خواهیم بود، در این راستا اطلاع‌رسانی‌های به موقع مردم و کارمندان شهرداری نیز بسیار مؤثر بوده است.

وی اضافه کرد: بسیار ساده‌لوحانه خواهد بود که بپنداریم در دریای خدمات شهرداری با بیش از ۱۰۰ خدمت متفاوت، هیچ خطا و قصوری شکل نخواهد گرفت، مهم آن است که به طور مستمر فرآیندها اصلاح، امضاهای طلایی حذف و با رانت‌های اطلاعاتی و مالی و امثال آن مقابله کنیم. در این مدت تعدادی از فرآیندها به ویژه در حوزه شهرسازی اصلاح شده و تا خردادماه صدور پروانه ساختمانی که یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های ایجاد فساد در شهرداری است، به صورت کامل مکانیزه و غیرحضوری خواهد شد.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای اسلامی شهر بر اساس وظایف نظارتی خود و منطبق بر قانون شهرداری، اقداماتی را در روال حکمرانی اسلامی، مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری رهنمون خواهد کرد.

وی با گرامی داشتن یاد شهدا، افزود: وجود مردمی تیزبین، مطالبه‌گر، صادق، پیگیر و دلسوز در شهر نعمتی بزرگ است که باعث می‌شود مجریان و مسئولان دقت بیشتری در انجام وظایف خود داشته باشند و مراقبت از مجموعه‌های خود را افزایش دهند.

مصور با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوره در راستای اقدامات اصلاح‌طلبانه واقعی با اژدهای هفت سر فساد مبارزه می‌کند، گفت: چه بسا افرادی حرف‌های خود را از دهان دیگران که هیچ سهمی در فسادشان ندارند، بزنند.

وی افزود: هیچکس از پرونده گل نرگس و گم شدن چندین پلاک آن سخنی نمی‌گوید؟ این پلاک‌ها به چه افرادی رسیده؟ سرنوشت پرونده چه شده است؟ و چرا هیچکس از پرونده چشم طوطی و تخلفات در شهرداری و نهادهای دیگر چیزی نمی‌گوید؟

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: از مشکلات عظیم زیرساختی شهرک شهید کشوری، از پرونده تبدیل زمین‌های خدماتی به زمین‌هایی با کاربری دیگر، از شرکت‌های خانوادگی و خرید و فروش‌ها و واحدهای واگذاری شده بدون وجود خارجی، اطلاعاتی در دست نیست.

وی تصریح کرد: از پرونده آقای "شین" که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان چک‌های آن ماه‌ها در کشوی میزها مانده و به بانک نرفته بود نیز خبری نیست و نمی‌دانیم پرونده آن به چه سرنوشتی دچار شده و احکام صادره برای رسیدگی‌ها و کیفرخواست‌ها به کجا رسیده است.

مصور با بیان اینکه اگر هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) نبود، سهم شهرداری اصفهان در کلینیک خانواده به "ثمن بخس" فروخته شده بود، گفت: چه افرادی می‌خواستند این موضوع رخ دهد؟ از دفترها و معاملات و قراردادهای پخت و پز شده بعدازظهرها در دفاتر خاص هم خبری در دسترس نیست.

وی اظهار کرد: چرا چندین نامه و قرارداد مهم و استراتژیک، امضاهای دوازدهم و سیزدهم مرداد ۱۴۰۰، یک روز قبل از تحویل مسئولیت را دارند؟ دوستان بیندیشند که با چه روش‌هایی چه فرصت‌های طلایی در اختیار افرادی قرار داده شد تا بسیاری از روپوش‌های قانونی را تن تصرفات خود کنند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ۱,۰۰۰ میلیارد تومان پروژه بدون یک برگه مختصات فنی فاز دوم امضا شده، در حالی که هنوز اسناد مالکیت آن دچار خدشه است.

وی ادامه داد: واگذاری چند ساله دیگری انجام شده که گزارش‌های متعدد، حکایت از ناروایی روش در واگذاری دارد؛ باید تاکید کنم که این موارد همگی مربوط به گذشته است.

مصور تاکید کرد: در سازمانی، شرکت تعاونی کارکنان از مدیران تشکیل شده و معامله با اجزای طرف قرارداد را به آن می‌سپارند و پس از اعلام نتایج انتخابات آن را منحل می‌کنند، عوائد حاصله به جیب چه کسانی رفته است؟

وی افزود: از پول چه کسانی یا کسی تسویه حساب با سهام‌داران این شرکت انجام شده است؟ چگونه تیم فوتبال خریداری شده و نتایج بررسی‌های نهادهای ذی‌ربط در این موارد چه بوده است؟

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: چگونه است که نهادهای نظارتی که به درستی پیگیر رعایت مقررات استخدامی هستند، از استخدام و تبدیل وضعیت بیش از ۲۰۰ نفر، بدون رعایت حداقل ضوابط به سادگی گذشتند و اگر نگذشتند، نتیجه رسیدگی‌ها چه بوده است؟

وی گفت: یک کارمند زحمتکش حدود ۱۰ سال یا بیشتر است در صف انتظار تبدیل وضعیت مانده و صرفاً کسانی به صرف حضور در گروه‌های سیاسی متبوع به سرعت از حجمی به شرکتی و از شرکتی به قراردادی تبدیل وضعیت شده‌اند.

مصور خاطرنشان کرد: شاید اشکالات امثال من باشد که تاکنون سکوت کرده یا حداقل مطالب را رسانه‌ای نکرده‌ایم، باید مراقبت کنیم که راه را کج نرویم، اما باید سوال کرد قراردادهای مشارکت هاضم ۸۰ میلیارد تومانی را که به هم زدید، به جای آنچه کردید که اکنون باید به جای آن ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم؟

وی افزود: مشارکت در بازیافت پسماند را که به زحمت از دست مافیای آن گرفته شده بود تا قدری به تضمین سلامتی مردم نزدیک شویم به همان ریل سابق بازگردانید، سود آن به جیب چه افرادی رفت؟ باید بدانیم موضوعاتی از این دست بسیار است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر راجع به فروشگاه‌های کوثر اظهارنظرهای دلسوزانه‌ای شده است، تصریح کرد: همان گونه که معاون اقتصادی استاندار از تحریف رسانه‌ای که در خصوص قیمت گوشت در این بازارها که ۱۵ هزار تومان ارزان‌تر از بازار اصفهان است، گله کردند و همان‌گونه که مقررات مزایده و رقابت ناشی از آن، باعث افزایش بهای خدمات اداره فروشگاه‌های کوثر در چند مورد شده است، بخش خصوصی اداره‌کننده و دست‌اندرکاران سازمان میادین کوشیده‌اند در تخفیف‌های اعیاد و ایام مشخص و تشدید بازرسی‌ها که قبلاً به میزان زیادی از آن کاسته شده و برای مردم زحمت درست کرده بود، این امکان را فراهم کنند تا مایحتاج و برخی از اقلام ارزان‌تر به دست مردم برسد.

وی ادامه داد: شنیده شده است که برخی افراد به دنبال اصلاح امور به نفع مردم بوده‌اند، به عنوان عضو ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان‌ها؛ از آن اطلاعی نداشته و البته از آن استقبال می‌کنیم.

مصور گفت: برای تمام اعضا و مسئولان ستاد تسهیلات سفر اصفهان در خلال زحمات زیاد و مهمانداری نوروزی آرزوی توفیق کرده و امیدوارم اصفهان همیشه سربلند و رو به پیشرفت باشد و مردم آن آرامش و سلامتی داشته باشند، البته تمام نهادها و ادارات باید نقش قانونی و رسمی خود را در این عرصه ایفا کنند.

وی تصریح کرد: اخیراً اظهار نظرهایی در خصوص مسیرهای دوچرخه غیراستاندارد و لزوم برچیده شدن آنها مطرح می‌شود، ضمن استقبال از این حرف درست توجه دوستان را به صورت جلسات و اظهارات قبلی خودشان جلب و تاکید می‌کنم که این معضل باید رفع شود.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از استاندار فرهیخته و جهادی اصفهان تقاضا می‌کنم به عنوان نماینده دولت همگان را در جهت دست‌یابی به اهداف نظام اسلامی در عمل به وظایف خود و پرهیز از تداخل یا کم‌کاری‌ها هماهنگ کنند.

کد خبر 561533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.