رونمایی از یادمان سرداران شهید دارالمومنین کاشان

شهردار کاشان به آغاز فرآیند طراحی و نصب یادمان سرداران شهید دارالمومنین کاشان اشاره کرد و گفت: به دنبال ساخت یادمانی بودیم که بتواند در عین جذابیت و زیبایی، جلوه‌ای از روح ایثار و شهادت مردمان این شهر را به تصویر بکشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن بخشنده‌امنیه امروز یکشنبه_ بیست‌ودوم اسفندماه _ در آیین رونمایی از یادمان سرداران شهید دارالمومنین کاشان، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های من از همان ابتدای دوران خدمتگزاری به عنوان شهردار کاشان، برخوردار نبودن دارالمومنین از ورودی‌های متناسب با پیشینه تمدنی، فرهنگی، دینی و مکتبی، بوده است.

وی افزود: برای من بسیار جای سوال بود که چرا شهری با هزار و ۸۰۰ شهید دوران دفاع مقدس و جمعیت کثیر ایثارگر و جانباز نمی‌تواند نشانه‌ای از این ظرفیت و افتخارات را به میهمانان خود عرضه کند.

شهردار کاشان به آغاز فرآیند طراحی و نصب یادمان سرداران شهید دارالمومنین کاشان اشاره و خاطرنشان کرد: به دنبال ساخت یادمانی بودیم که بتواند در عین جذابیت و زیبایی، جلوه‌ای از روح ایثار و شهادت مردمان این شهر را به تصویر بکشد.

بخشنده‌امنیه با بیان اینکه در نهایت با تلاش مستمر، این طرح در آستانه سال نو به اتمام رسید و امروز شاهد رونمایی از این یادمان هستیم، ادامه داد: این یادمان به تعداد ۳۰ عدد با ابعاد ۱.۵ *۳.۵ متر طراحی و اجرا شده است که هر یک شامل تصویر سه شهید بزرگوار است.

شهردار کاشان اعتبار صرف شده برای اجرای این یادمان را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در طراحی این یادمان از نظرات کارشناسان و متخصصان مختلف بهره گرفته شده است.

بخشنده‌امنیه با بیان اینکه در طراحی این یادمان سعی شده از نمادهای اصیل کاشان و عرصه ایثار وشهادت به درستی استفاده شود، افزود: در طراحی این یادمان محراب و پیشانی‌بند دوران دفاع مقدس و ترکیب آن با شمسه به عنوان یکی از نقوش سنتی معماری کاشان، به کار رفته است.

وی تأکید کرد: نگاه مدیریت شهری به حوزه ایثار و شهادت در این دوره بسیار ویژه خواهد بود و پیوست‌های این حوزه در بخش‌ها و پروژه‌های گوناگون به ویژه برنامه‌های فرهنگی شهر، مدنظر قرار می‌گیرد.

کد خبر 561526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.