تدوین بانک اطلاعاتی خانواده زندانیان در دستور کار قرار دارد

رئیس دادگستری شهرستان لنجان گفت: با تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی خانواده مددجویان، اعطای بسته‌های معیشتی و حمایتی در دستور کار قرار دارد، با توجه به فرا رسیدن عید نوروز تهیه و توزیع ۲۲۰ سبد کالا با همکاری گروه جهادی شهید خدادادی در حال انجام است.

داوود خوشنویس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، حمایت از خانواده زندانیان را از موضوعات مهم دانست و اظهار کرد: حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان نقش به‌سزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد از این رو انجمن حمایت از زندانیان شهرستان لنجان به خانواده زندانیان توجه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره دغدغه حمایت از خانواده زندانیان را دارند از این رو انجمن حمایت از زندانیان در تلاش است حمایت از خانواده زندانیان بیش از پیش پیگیری شود، چراکه این خانواده‌ها سرپرست ندارند و مشکلات اقتصادی بسیاری پیش روی آنها قرار دارد.

رئیس دادگستری شهرستان لنجان تصریح کرد: امروز جنبه‌های حمایتی انجمن‌های حمایت زندانیان شهرستان شکل جدی‌تری به خود گرفته است تا علاوه بر رفع مشکلات زندانیان بیش از پیش به خانواده مددجویان نیازمند پرداخته شود.

وی اضافه کرد: با تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی خانواده مددجویان، اعطای بسته‌های معیشتی و حمایتی در دستور کار قرار دارد.

خوشنویس حمایت خیران از خانواده زندانیان نیازمند را یک سرمایه معنوی دانست و اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن عید نوروز تهیه و توزیع ۲۲۰ سبد کالا شامل اقلام اساسی با همکاری گروه جهادی شهید خدادادی در حال انجام است، همچنین تأمین کفش بچه‌گانه و زنانه، شال و روسری با ارزش دو میلیارد ریال تهیه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خانواه‌های نیازمند زندانیان اهدا شد تا سال جدید را با شیرینی آغاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار اعطای این بسته‌ها به دنبال آن هستیم به صورت ریشه‌ای به حوزه ایجاد اشتغال پایدار برای این خانواده‌ها ورود پیدا کنیم تا امید در آنان زنده شود.

وی اظهار کرد: نباید این مهم را به دست فراموشی سپرد که کمک به زندانیان جرایم مالی و غیرعمد تنها کمک به یک نفر نیست، چرا که این افراد اغلب سرپرست خانوار هستند و با زندانی شدن آنان خانواده این زندانیان نیز درگیر مشکلات متعدد می‌شوند.

رئیس دادگستری شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: استفاده از توان زندانیان در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری‌های ۹ گانه شهرستان لنجان می‌تواند در ایجاد اشتغال بخشی از زندانیان جرایم غیرعمد مؤثر باشد از این رو امیدواریم استفاده از این نیروها در اولویت کاری مدیران شهری قرار گیرد.

کد خبر 561520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.