اختتامیه پویش محله بهاری در ۱۶ محله حاشیه‌ای مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: در سال جاری با همکاری تمام حوزه‌ها در شهرداری برای اولین بار، پویش "محله بهاری" اجرا شد و ۱۶ محله تحت پوشش این طرح قرار گرفت که امیدواریم در سال‌های آینده، محله‌ای تحت عنوان حاشیه شهر نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نجفی امروز _یکشنبه، بیست‌ودوم اسفندماه_ در آیین اختتامیه پویش "محله بهاری" و کاشت و پلاک‌گذاری درختان به نام شهدا که با حضور خانواده ۱۱ شهید برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، مدافع حرم، سلامت و ایمنی، اظهار کرد: همه ساله شاهد اقدامات بسیار خوب شهرداری مشهد در نقاط مختلف شهر به جهت استقبال از زائرین علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و ایجاد فضای فرح‌بخش هستیم، اما با توجه به سیاست‌گذاری‌های مدیریت شهری در دوره ششم، امسال به صورت همزمان به مناطق حاشیه شهر نیز توجه ویژه خواهد شد.

وی افزود: در سال‌جاری با همکاری تمام حوزه‌ها در شهرداری مشهد، برای اولین بار طرح محله بهاری اجرا شد و ۱۶ محله تحت پوشش این طرح قرار گرفت و تمام اقدامات روبنایی استقبال از بهار در این محلات اجرا شد که امیدواریم در سال‌های آینده محله‌ای تحت عنوان حاشیه‌شهر نداشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ضمن قدردانی از مدیر منطقه چهار شهرداری، اضافه کرد: شهردار این منطقه در حقیقت اقدامات مطلوبی در منطقه انجام داده است که می‌تواند الگویی برای سایر مناطق باشد.

وی در جمع خبرنگاران نیز تصریح کرد: همه ساله شاهد اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار در تمام سطح شهر بودیم، اما امسال به جهت توجه ویژه به حاشیه شهر، طرحی با همکاری تمام حوزه‌های شهرداری تحت عنوان پویش "محله بهاری" اجرا شده است.

نجفی اضافه کرد: در قالب این طرح اقدامات روبنایی استقبال از بهار اعم از توسعه فضای سبز، پاکسازی زمین‌های خالی، هرس درختان و کاشت گل، لکه‌گیری آسفالت، اصلاح یا تعویض المان‌ها و علائم ترافیکی در ۱۶ محله از محلات حاشیه‌شهر اجرایی شده است.

وی افزود: برای افزایش بار معنوی طرح اقدامات روبنایی استقبال از بهار، خانواده معزز شهدا که در این محلات سکونت داشتند، شناسایی و اقداماتی نظیر زیباسازی و گل‌کاری منازل آنان انجام شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: در مناطق حاشیه‌شهر آرامستان‌های متروکه‌ای وجود دارد که تعدادی از شهدای انقلاب در آن مدفون هستند؛ لذا بهسازی آرامگاه شهدا نیز در قالب این طرح اجرا شد.

وی با بیان این‌که امروز با توجه به روز گرامیداشت شهدا طرح کاشت درخت را اجرایی کردیم تا خاطره‌ای خوش به یاد شهدا ثبت کنیم، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به سیاست‌های دوره ششم مدیریت شهری در بهار ۱۴۰۲ گستره این طرح را افزایش دهیم و توجه بیشتری به مناطق حاشیه‌شهر انجام شود.

کد خبر 561518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.