هشدار نارنجی تکرار طوفان گردوخاک در روزهای آخر هفته

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش دو تا چهار درجه‌ای دمای هوا در شبانه‌روز آینده خبر داد و گفت: شدت باد به اندازه دو روز گذشته نیست؛ اما از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه هشدار نارنجی برای ورش باد شدید و تکرار طوفان گردوخاک در مناطق شرقی استان صادر شده است.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌ دهنده جوی ناپایدار تا سه روز آینده روی استان اصفهان است و آسمان قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر به همراه وزش باد نسبتاً شدید تا شدید است.

وی با اشاره به پیش‌بینی بارش برف و باران در غرب و جنوب استان، ادامه داد: در دیگر مناطق بارش با شدت کمتر و به شکل باران است؛ همچنین در مناطق شرقی گاهی تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی کاهش دید و اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از احتمال بارش تگرگ، رگبار و رعد و برق در ارتفاعات و مناطق مستعد خبر داد و گفت: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان دو تا چهار درجه کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز ۱۷ درجه و کمینه دمای صبح فردا نیز به ۱۰ درجه می‌رسد؛ همچنین گرم‌ترین نقطه استان خوروبیابانک به ۲۶ درجه سانتی‌گراد و خنک‌ترین شهرها هم خوانسار و سمیرم با دو درجه سانتی‌گراد است.

هنرمند، بیشترین بارش ثبت شده در شبانه‌روز گذشته را مربوط به شهرستان سمیرم با نزدیک به ۳۹ میلی‌متر بارندگی دانست و اظهار کرد: در شهرضا حدود ۹ و دهاقان ۲۳ میلی‌متر بارش ثبت شد.

وی درباره احتمال تکرار طوفان گردوخاک در این هفته، گفت: امروز وزش باد لحظه‌ای دور از انتظار نیست، اما شدت باد به اندازه دو روز گذشته نیست؛ با این حال از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه هشدار نارنجی برای ورش باد شدید و طوفان گرد و خاک در مناطق شرقی استان به ویژه شهرستان‌های اردستان، نائین، انارک، چوپانان، اردکان و یزد صادر شده است.

کد خبر 561511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.