لزوم فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از حوادث/برخورد با مخلان آرامش در چهارشنبه سوری

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: جلوگیری از حوادث تلخ چهارشنبه‌سوری بیش از هر چیز نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده در جامعه است. پلیس با هنجارشکنان و برهم زنندگان آرامش مردم در آستانه آخرین چهارشنبه سال، بدون اغماض و قاطعانه برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار ناصر فرشید با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنی در جامعه، اظهار کرد: خانواده‌ها نقشی کلیدی در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال دارند و والدین باید مراقب رفتار فرزندان خود باشند.

وی افزود: پلیس با هنجارشکنان و برهم زنندگان آرامش مردم در آستانه آخرین چهارشنبه سال، بدون اغماض و قاطعانه برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه آرامش روحی روانی و سلامت جسمی مردم از اولویت‌های پلیس است، ادامه داد: چنانچه فردی بخواهد با ایجاد بی‌نظمی و رفتارهای پرخطر در جامعه آرامش مردم را به هم بزند، پلیس با قاطعیت با وی برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: مخلان امنیت و آرامش مردم در چهارشنبه آخر سال، ایام نوروز در بازداشت پلیس می‌مانند و خودروی افرادی که با آن اقدام به انفجار مواد محترقه و سایر بی‌نظمی‌ها کنند، متوقف می‌شود.

رصد تخلفات به‌صورت محسوس و نامحسوس

سردار فرشید با اشاره به کشف مواد محترقه در چند نقطه استان طی سال جاری، گفت: مأموران پلیس به‌صورت محسوس و نامحسوس در آئین چهارشنبه‌سوری در بیرجند و شهرستان‌ها حضور خواهند داشت و موارد تخلف رصد می‌شود.

وی با خطاب به شهروندان، خاطرنشان کرد: والدین بر رفتار جوانان و نوجوانان نظارت جدی داشته باشند تا این آئین و سنت دیرینه بدون اتفاقات ناگوار به پایان برسد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه جلوگیری از حوادث تلخ چهارشنبه‌سوری بیش از هر چیز نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده در جامعه است، اظهار کرد: والدین از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی دستی توسط فرزندان جلوگیری کنند.

وی افزود: شهروندان در صورت هر گونه نیاز به کمک پلیس یا معرفی افراد مزاحم و هنجارشکن، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

ایمن‌سازی نسبی چهارشنبه سوری

به گزارش ایمنا، یکی از راه‌های ایمن‌سازی نسبی چهارشنبه سوری، یادآوری خطرات بالقوه این ایام و توضیح قوانین و چارچوب‌های تربیتی برای فرزندان است. اگر فرزندی منع والدین از رفتارهای پرخطر را نپذیرفت، والدین نیز باید در کنار وی در راستای کاهش و جلوگیری از خطرات احتمالی حضور داشته باشد.

شهروندان به خاطر داشته باشند اصابت ترکش‌های ناشی از انفجار مواد محترقه به چشم، منجر به بروز آسیب‌هایی در ناحیه پلک و چشم شده و حتی به نابینایی می‌انجامد. همچنین قطع عضو که ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است در پیامدهای رفتارهای پرخطر چهارشنبه سوری مشاهده می‌شود.

کد خبر 561464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.