تعویق مذاکرات ایران و عربستان به دلیل جنایت‌ اخیر آل سعود

کاردار پیشین ایران در عربستان گفت: دلیل تعویق موقت دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان جنایت اخیر عربستان و به شهادت رساندن ۸۰ تن از شیعیان است.

احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تعلیق موقت گفت‌وگوها میان ایران و عربستان اظهار کرد: جنایت‌های بی‌شرمانه آل سعود و جریحه‌دار کردن افکار عمومی دلیل تعلیق موقت مذاکرات ایران و عربستان از جانب ایران است.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته ۸۰ نفر به جرم آزادی بیان و عقیده توسط جنایتکاران آل سعودی سر بریده شدند، ادامه داد: از این تعداد چهل‌ویک تن از جوانان، نوجوانان و نونهالان شیعه و بی‌گناه بودند که آل سعود به بدترین شیوه و با قساوت تمام اقدام به این کار کرد.

کاردار پیشین ایران در عربستان تصریح کرد: در حال حاضر قلب همه مسلمانان و شیعیان نسبت به این جنایت سنگین و آزاردهنده سعودی‌ها جریحه‌دار شده است؛ طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام دور پنجم گفت‌وگو با عربستان را به تعویق بیندازد و این‌گونه اعتراض خود را نسبت به این جنایت‌ها نشان دهد.

به گفته وی، تاکنون آل سعود جنایت‌های بی‌شماری انجام داده و تاریخ سیاهی برای خود رقم زده است.

دستمالچیان با بیان اینکه روابطی که بر اساس جنایت‌آفرینی حکام سعودی باشد و با اعمال شنیع آن‌ها ادامه یابد، از پایه و اساس سست است، گفت: آل سعود باید پاسخگوی جنایت‌هایی که در یمن، سوریه و عراق توسط تروریست‌های تکفیری انجام داده است، باشد. عربستان نمی‌تواند به جنایت‌های خود ادامه بدهد و سپس خواهان روابط خوب با همسایگان خود به ویژه ایران باشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم آل سعود روش حکومت‌داری خود را تصحیح کند تا زمینه برای برقرار مذاکرات هموار شود، اما اکنون با مشکلات به وجود آمده مذاکرات میان ایران و عربستان به تعویق افتاده است.

کد خبر 561460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.