ضرورت بهبود فرایندهای حوزه املاک و مستغلات مشهد

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد با تاکید به راه‌اندازی سامانه جامع املاک و مستغلات، گفت: این پروژه با هدف شفافیت، بازمهندسی و بهبود فرآیندهای کاهش بروکراسی اداری، تسریع و تسهیل در پاسخگویی و خدمت‌رسانی به شهروندان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یاراحمدی‌خراسانی در خصوص طرح باز مهندسی و بهبود فرآیندهای حوزه املاک و مستغلات شهرداری مشهد، اظهار کرد: این پروژه با هدف مهندسی مجدد و بهبود فرآیندهای حوزه املاک و مستغلات در راستای ایجاد شفافیت، کاهش بروکراسی اداری، تسریع و تسهیل در پاسخگویی و خدمت‌رسانی به شهروندان ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که تمام گردش‌کارها و صلح‌نامه‌های مرتبط با حوزه املاک و مستغلات در یک کارگروه است، ادامه داد: این کارگروه متشکل از نمایندگان سازمان زمین و مسکن، اداره کل املاک و خزانه‌داری، سازمان فاوا و دفتر نوسازی و تحول سازمانی، نهایی و جهت پیاده‌سازی در سامانه جامع املاک و مستغلات آماده شده است.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد، تصریح کرد: از مجموع فرآیندهای احصا و بهبودیافته، چهار فرآیند شامل فرآیند ملک در طرح دارای اولویت، فرآیند ملک در طرح فاقد اولویت، فرآیند تأیید و ثبت سوابق سنواتی و فرآیند ارجاع به کارشناسان رسمی دادگستری، در سامانه جامع املاک و مستغلات پیاده‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه به صورت آزمایشی در منطقه ۱۱ شهرداری مشهد اجرا شده است و به منظور پویایی سیستم و فرآیندها، ارتباط بین سامانه جامع املاک و مستغلات و سامانه‌های مرتبط از جمله سامانه شهرسازی برقرار شده است.

یاراحمدی‌خراسانی با اشاره به فرایندهای ادامه این پروژه، گفت: سایر فرایندهای مرتبط با این پروژه در کارگروه مذکور در دستور کار قرار دارد و پس از نهایی شدن در سامانه پیاده‌سازی خواهد شد.

کد خبر 561459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.