آیا سویه دلتاکرونا نگران‌کننده است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که ترکیب دلتا و امیکرون نگران‌کننده نیست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان به‌تازگی از حضور ترکیب جدیدی از ویروس کرونا خبر داده‌اند که ویژگی‌های ژنتیکی سویه‌های امیکرون و دلتا را دارد. با این وجود، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که چنین ترکیبی از ویروس کرونا نگران‌کننده نیست.

ترکیب سویه‌های دلتا و امیکرون که با نام دلتاکرونا شناخته می‌شود، اوایل زمستان در فرانسه شیوع پیدا کرد؛ اما تعداد مبتلایان به آن بسیار کم بود. البته تعدادی از موارد ابتلاء در دانمارک، آلمان و هلند نیز گزارش شد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) طی بیانیه‌ای اعلام کرده که اطلاعات به دست آمده از واریانت جدید هیچ خطری را نشان نمی‌دهد و دلتاکرونا باعث بروز علائم شدید در میان افراد نشده است.

زمانی ترکیب واریانت‌ها ایجاد می‌شود که دو سویه وارد بدن یک فرد می‌شود و به یک سلول حمله می‌کنند. در این شرایط، وقتی هر دو سویه تلاش می‌کنند که درون سلول تکثیر پیدا کنند، سلول به صورت تصادفی ویژگی‌هایی از هر دو آن‌ها را تولید می‌کند و ترکیبی از دو واریانت را ایجاد می‌کند. تشخیص ترکیبی از دو سویه ممکن است کار سختی باشد؛ اما از آنجا که دو واریانت امیکرون و دلتا تفاوت بارزی با یکدیگر دارند، محققان راحت‌تر توانستند ترکیبی از این دو واریانت را پیدا کنند.

با وجود اینکه تشخیص ترکیب دلتا و امیکرون خطرناک به نظر می‌رسد، ویروس‌شناسان اعلام کردند این ترکیب خطر خاصی برای افراد ایجاد نخواهد کرد. هر جهشی که در ویروس اتفاق می‌افتد، لزوماً به معنای قوی‌تر شدن آن نیست؛ حتی ممکن است ویروس پس از جهش پیدا کردن ضعیف‌تر شود.

کد خبر 561443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.