لزوم توجه رسانه‌ها به موضوع تشدید گسست جامعه محلی و منطقه‌ای

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس یافته‌های پژوهشی استعداد تشدید گسست در جامعه محلی و منطقه‌ای را دور از ذهن نمی‌دانم و بارها در جلسات مختلف در خصوص این ابر چالش نه چندان نوپدید تذکراتی داده‌ام، باید موضوع گُسست به تیترِ یک رسانه‌ها تبدیل تا ابعاد این مسئله به خوبی روشن شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _ یک‌شنبه بیست‌ودوم اسفندماه_ در نطق امروز خود در سی‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن نکوداشت اعیاد شعبانیه و تقارن ایام نوروز با ماه شعبان، اظهار کرد: نوروز نعمتی دلپذیر برای تمام ایرانیان است و پارسی زبانان هر ساله شکر این نعمت را با اقامه آئین تجدید ارادت و ابراز محبت به خانواده، دوستان و طبیعت به جای می‌آورند.

وی ادامه داد: اصفهانِ جان نیز در روزهای نوروز با روی گشاده و دستانی سخاوتمند آغوش خود را به روی شهروندان و هموطنان خود باز می‌کند و خادمان شهرش قبراق و هوشیار از طریق تأمین زیرساخت‌های اقامتی، استقرار ایستگاه‌های راهنما، برگزاری رویدادهای فرهنگی و ده‌ها پروژه و اقدام در قبل، حین و بعد از این رویداد جهانی تلاش می‌کنند، زمینه ماندگار شدن خاطرات تماشاگران نصف جهان را مهیا کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: به عنوان عضوی از اعضای شورای اسلامی شهر وظیفه دارم به خادمان شهر خدا قوت و دست مریزاد بگویم، همچنین خواستار رعایت توصیه‌ها و پیشنهادات عنوان شده در جلسه کمیسیون تلفیق هفته گذشته توسط شورای اسلامی شهر هستم.

وی با اشاره به کنش‌ها و واکنش‌های رسانه‌ای هفته‌های اخیر توصیه‌ها و پیشنهاداتی را خطاب به شورای اسلامی شهر، شهرداری و رسانه‌ها مطرح کرد و گفت: تبیین تفاوت‌های مدیریتی حکمرانان دوره ششم در وقت‌گذاری، توجه به سلامت اداری و تعامل با مردم امری مهم و ضروری است؛ این تبیین با دوربینی شدن و دوربینی کردن مدیران متفاوت است، در این زمینه نقص تکنیکی و سناریونویسی وجود دارد که باید توسط اهل فن آن رفع شود و خود بخشی از همان جهاد تبیین است، بماند که این انعکاس می‌تواند به خوبی سره را از ناسره متمایز کند و عده‌ای نیز ممکن است مقاومت کنند.

نباتی‌نژاد افزود: همان گونه که شورای اسلامی شهر در کنار رئیس خردورز و با تجربه خود از ظرفیت سخنگوی فعال و پرنشاط برای تبیین مواضع و گزارش اقدامات محوری خود استفاده می‌کند، شهرداری نیز به نظر می‌رسد باید سخنگویی داشته باشد تا بتواند به برخی شبهات و مسائل مستحدثه به سرعت و با کیفیت پاسخ بدهد، چرا که افکار عمومی در زمان طرح شبهات، انتظار دریافت پاسخ دارد.

وی تصریح کرد: به واسطه مواجهه با یافته‌های عینی و پژوهشی در طول سال‌های اخیر استعداد تشدید گسست در جامعه محلی و منطقه‌ای را دور از ذهن نمی‌دانم و بارها در جلسات مختلف در خصوص مداقه و تعمق پدیدارشناسانه پیرامون این ابر چالش نه چندان نوپدید تذکراتی داده‌ام، در اینجا نیز پیشنهاد می‌کنم که موضوع گُسست به تیترِ یک رسانه‌ها تبدیل شود تا بلکه حساس‌سازی نخبگانی بتواند ابعاد مسئله را بیش از پیش روشن کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تدوین و انتشار گزارش‌های تحلیلی پیرامون بودجه، ساختار و فرآیندهای شهرداری در حوزه‌ها و سطح‌های مختلف آن توسط رسانه‌ها به تقویت نگاه کارشناسی نخبگان، مشارکت بهینه‌تر ذی‌نفعان و نیز دقت نظر بیشتر کارشناسان و مدیران شهرداری کمک خواهد کرد، لذا رسانه‌ها پا را از کلی گویی فراتر گذارند و به بازنشر صحبت‌های مدیران در مورد این مهم اکتفا نکنند.

وی منشور شورای ششم را یکی از مهم‌ترین اسناد مورد توافق اعضای شورای در دوره ششم دانست و اضافه کرد: جمله به جمله منشور شورای ششم برگرفته از تجربیات مسئله محور اعضای شورای اسلامی شهر است، لذا خود و دیگر اعضای را به ترویج سیاست‌های کلی و موضوعی مرتبط با خودشان در اظهار نظرها دعوت می‌کنم تا بتوان به توسعه گفتمان مد نظر منشور و تسری ادبیات آن در برنامه‌ها و اقدامات نهادهای شهری با امید بیشتری دل بست.

نباتی‌نژاد تاکید کرد: شکل‌گیری ابزار تعامل در باشگاه شهراندیشان و گفت‌وگوهای مجازی و حقیقی در چارچوبی مشخص برای حل مسائل روی میز در سال آتی نویدبخش فردایی روشن‌تری برای شهر است، لذا شورای اسلامی شهر و شهرداری به حمایت بیشتر از تسریع در آغاز به کار رسمی باشگاه و رسانه‌ها را نیز به پیگیری این خبر و ارائه پیشنهادات تکمیلی و مقوم پیرامون باشگاه دعوت می‌کنم.

وی با اشاره به آیه ۲۰۰ سوره آل عمران اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری و رسانه‌ها را به صبر و ارتباط با یکدیگر تشویق کرد و افزود: آغاز به کار رسمی عضو مردمی شورای اسلامی شهر، احمد شریعتی کمال آبادی را تبریک می‌گوئیم و توفیق و سربلندی را برای وی خواستارم.

کد خبر 561404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.