۲۰۰ مدرسه آماده اسکان نوروزی فرهنگیان در اصفهان/پذیرش، از ۲۶ اسفندماه

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به آماده‌سازی ۲۰۰مدرسه در سطح شهر برای اسکان فرهنگیان در مرحله نخست، ‌گفت: در این مدارس حدود دو هزار کلاس درس برای اسکان آماده‌سازی شد و از بیست‌وششم اسفندماه آماده پذیرش مسافران نوروزی خواهیم بود.

علیرضا عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شیوه‌نامه‌ای که آموزش و پرورش هفته گذشته درباره اسکان فرهنگیان به ما ابلاغ کرد، تقریباً ۵۰ درصد مدارس شهر اصفهان برای اسکان در حال آماده‌سازی است.

وی از ایجاد پنج پایگاه اسکان برای میزبانی از مسافران ورودی به اصفهان در نقاط مختلف شهر خبر داد و افزود: در خیابان کاوه، حکیم نظامی، هنرستان اباذر در مرکز شهر و خیابان بزرگمهر پایگاه‌های اسکان مسافران تشکیل می‌شود که پذیرای همکاران فرهنگی از سراسر کشور هستند.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به آماده‌سازی ۲۰۰ مدرسه در سطح شهر برای اسکان فرهنگیان در مرحله نخست، گفت: در این مدارس حدود دو هزار کلاس درس برای اسکان آماده‌سازی شده‌اند و از بیست و ششم اسفندماه یعنی پایان هفته آینده آماده پذیرش مسافران به ویژه همکاران فرهنگی خواهیم بود.

وی ظرفیت اسکان فرهنگیان اصفهان را میزبانی از دو هزار خانواده در هر شب بیان کرد و ادامه داد: با توجه به فرصت اندکی که برای آماده‌سازی مدارس در اختیار داشتیم و محدودیت‌های کرونا به ویژه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ظرفیت اسکان در اصفهان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است؛ زیرا تلاش کردیم مدارسی را انتخاب کنیم که از نظر فضای فیزیکی در وضعیت مناسبی باشد.

عابدی افزود: در سال‌های قبل اکثر مدارسی که برای اسکان انتخاب می‌شد، بسته به تجهیزات و امکانات به سه درجه الف، ب و جیم تقسیم می‌شد، اما امسال مدارسی را در چرخه قرار دادیم که از آمادگی کافی برخوردار و از نظر فیزیکی مناسب باشد تا بتوان پروتکل‌های بهداشتی را در آنها رعایت کرد.

آغاز اسکان پس از دو سال تعطیلی سفرهای نوروزی

وی درباره پیش‌بینی میزان استقبال مسافران نوروزی از ظرفیت اسکان فرهنگیان در اصفهان، گفت: هنوز هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست، با توجه به اینکه سفرهای نوروزی در دو سال گذشته تعطیل شده بود و بخشی از فرآیند هم به شکل اینترنتی و غیرحضوری انجام می‌شود، نمی‌توان گفت که آمار مسافران کم یا زیاد خواهد بود.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به امکان ثبت‌نام اینترنتی فرهنگیان برای اسکان نوروزی، گفت: سامانه ثبت‌نام غیرحضوری از بیست‌وپنجم اسفندماه فعال شده است و همکاران می‌توانند در سامانه‌ای که از طریق ادارات کل آموزش و پرورش سطح کشور معرفی می‌شود، وارد شوند و نوبت خود را اینترنتی رزرو کنند. پایگاه‌های پیش‌بینی شده در سطح شهر نیز برای پاسخ‌گویی به مراجعات حضوری در نظر گرفته شده است.

وی میزان استقبال فرهنگیان از ستادهای اسکان را در حد معقول پیش‌بینی و اظهار کرد: اگر با تقاضای بیشتری از سوی فرهنگیان برای اسکان در اصفهان روبه‌رو شدیم، به نواحی مختلف آموزش و پرورش اعلام می‌شود؛ این آمادگی وجود دارد که تعداد کلاس‌ها و مدارس را افزایش دهیم تا در صورت لزوم، پذیرای میهمانان باشد.

عابدی درباره اسکان فرهنگیانی که از اصفهان سفر می‌کنند، گفت: سامانه اینترنتی رزرو اسکان، کشوری است و این امکان را برای فرهنگیان فراهم می‌کند که با ثبت‌نام و وارد کردن مشخصات در آن بتوانند در تاریخ‌های موردنظر خود به سفر بروند.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در سفرهای نوروزی امسال بسیار مهم دانست و گفت: به همکاران توصیه می‌شود هنگام سفر لوازم شخصی خود مانند پتو و ملحفه را به همراه داشته باشند؛ چون برای تأمین، شست‌وشو و ضدعفونی این وسایل در مدارس با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم و همراه داشتن این وسایل باعث می‌شود در صورتی که فضای برخی مدارس از نظر بهداشتی مورد پسند نباشد با مشکلی روبه‌رو نشوند.

کد خبر 561400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.