کاهش هیجانات در بازار رمزارزها

پیش بینی می‌شود بیت کوین بین دو سطح ۳۵ و ۴۰ هزار دلار رفتار نوسانی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۹ هزار و ۱۳۱ دلار.

تغییرات: رشد ۰.۲۷ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۵۸۴ دلار.

تغییرات: کاهش ۰.۶۲ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۷۶ دلار و ۲۵ سنت.

تغییرات: رشد ۰.۷۶ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۸۶ دلار.

تغییرات: رشد ۶.۳۰ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۷۹۳ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۲۱ درصدی

سولانا (SOL): ۸۱ دلار و ۹ سنت.

تغییرات: کاهش ۱.۰۵ درصدی

ترا (Tera): ۸۹ دلار و ۲۲ سنت.

تغییرات: کاهش ۸.۸۹ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۲ دلار و ۳۲ سنت.

تغییرات: کاهش ۴.۱۰ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): 0.123 دلار.

تغییرات: رشد ۳.۶۳ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۸ دلار و ۲۶ سنت.

تغییرات: رشد ۳.۰۶ درصدی

نقشه بازار

کاهش هیجانات در بازار رمزارزها

تحلیل تکنیکال بیت کوین

کاهش هیجانات در بازار رمزارزها

حمایت: ۳۰ و ۳۵ هزار دلار.

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار.

توضیحات: پیش بینی می‌شود که در بین دو سطح ۳۵ و ۴۰ هزار دلار رفتار نوسانی داشته باشد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

کاهش هیجانات در بازار رمزارزها

  • دامیننس بیت کوین: ۴۳.۳۸ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۰۸ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۶۵ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۳ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۰۹ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۵۶ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۵۰ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۲۰ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: یک هزار و ۷۱۲ میلیارد دلار

کاهش هیجانات در بازار رمزارزها

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۲ واحد. این شاخص با فاصله یک روزه به روز رسانی می‌شود پیش بینی می‌شود فردا در محدوده طبیعی قرار بگیرد.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش هیجانات در بازار رمزارزها

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

کاهش هیجانات در بازار رمزارزها

اخبار بازار رمز ارزها

توسعه‌دهندگان بورد ایپ یات کلاب مجموعه کریپتوپانکس را خریدند

پس از گمانه‌زنی‌های فراوان در جامعه NFT، یوگا لبز (Yuga Labs)، تیم توسعه‌دهنده مجموعه بورد ایپ یات کلاب، تأیید کرد که مجموعه‌های کریپتو پانکس و می بیتس (Meebits) را از شرکت لاروا لبز (Larva Labs) خریداری کرده است. یوگا لبز همچنین عنوان کرده است که مانند NFTهای بورد ایپ یات کلاب، حقوق مالکیت معنوی این مجموعه‌ها نیز همچنان در اختیار تیم توسعه‌دهنده آنها باقی خواهد ماند. با این حال، با وجود شایعه‌های فراوان، یوگا لبز هنوز جزئیات این خرید را فاش نکرده و مبلغ خرید نامشخص است.

درخواست اوکراین از تتر: همکاری با کاربران روسیه را متوقف کنید

میخایلو فدوروف، معاون نخست‌وزیر اوکراین، روز جمعه با درخواست مستقیم از پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر و ناشر این استیبل کوین، در توئیتر خواست تا همکاری با روس‌ها را متوقف کنند. با این حال، این شرکت در حالی که به‌طور مستقیم به فدوروف پاسخ نداد، در بیانیه‌ای به کوین دسک گفته است: «تتر نظارت مستمری بر بازار انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که هیچ اقدام مغایری با تحریم‌های بین‌المللی در معاملات آن وجود ندارد». به نظر می‌رسد این سیاست مطابق با صرافی‌های ارز دیجیتالی مانند کوین بیس و کراکن اتخاذ شده باشد. این صرافی‌ها پیش‌تر گفته بودند کاربران روسی را مسدود نخواهند کرد اما نمی‌گذارند تحریم‌های غرب را دور بزنند.

خزانه‌داری آمریکا دستورالعملی برای مقابله با دورزدن تحریم‌ها از طریق ارزهای دیجیتال، ویژه روسیه صادر کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز جمعه با صدور دستورالعملی جدید، عنوان کرد که نباید از ارزهای دیجیتال برای دورزدن تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه استفاده شود. خزانه‌داری در پاسخ به یکی از سوالات متداولی که در این زمینه پرسیده می‌شود، گفته است: «هرگونه مشارکت یا تسهیل تراکنش‌های ممنوعه از جمله تراکنش ارزهای دیجیتال افراد تحریم‌شده، برای اشخاص آمریکایی اعم از مقامات صرافی‌های ارز دیجیتال، توسعه‌دهندگان کیف پول‌های مجازی، مؤسسات مالی و سایر ارائه‌دهندگان خدمات، ممنوع است». کاخ سفید و گروه هفت، اوایل روز جمعه این دستورالعمل‌ها را با توجه به تحریم‌های روسیه ارائه کرده‌اند. این در حالی است که پیش‌تر، الیزابت وارن، سناتور آمریکایی، عنوان کرده بود که قصد دارد برای مقابله با دورزدن تحریم‌ها از سوی پوتین، لایحه‌ای ارائه دهد.

چهارمین شرکت حسابرسی بزرگ دنیا: NFT ها آینده دارایی‌های دیجیتال در ورزش هستند

پرایس واترهاوس کوپرز (Price Waterhouse Coopers)، یکی از چهار شرکت بزرگ حسابرسی جهان، اخیراً گفته است NFTها یکی از ۱۰ دارایی اصلی پرطرفدار در صنعت ورزش هستند. این شرکت حسابرسی همچنین عنوان کرده است که این توکن‌ها می‌توانند دارای سه کاربرد مهم، مانند دارایی کلکسیونی و توکن هواداری، بلیت بازی‌های فصلی مخصوص هواداران و کلید دسترسی به بخش‌های مهم، در این حوزه باشند. پرایس واترهاوس کوپرز در ادامه افزود که مورد سوم می‌تواند برای کاربرانی باشد که قصد دارند به بخش‌های جدید و مهم‌تری دسترسی داشته باشند. به‌عنوان مثال، می‌توان به بازیکنان دوربین وصل کرد و تماشای آن را با یک NFT فروخت، یا دوربین روی جایگاه تماشاچیان گذاشت و کسانی که نمی‌توانند وارد ورزشگاه شوند به‌صورت مجازی بازی را تماشا کنند.

ارزش کل قفل‌شده شبکه کاردانو از ۲۴۲ میلیون دلار فراتر رفت

مطابق داده‌های Defi LIama، ارزش کل قفل‌شده شبکه کاردانو به دنبال راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز مین سواپ (Minswap) و همچنین تعداد فزاینده محصولات غیرمتمرکز بر روی این شبکه، به سرعت در حال افزایش است و از ۲۴۲ میلیون دلار عبور کرده است. پلتفرم غیرمتمرکز ساندی سواپ با ۱۱۵ میلیون دلار و پلتفرم MuesliSwap با ۱۲.۵۴ میلیون دلار به ترتیب از نظر جذب سرمایه در شبکه کاردانو در رده‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند.

حجم معاملات NFT در سال ۲۰۲۱ به ۱۷ میلیارد دلار رسیده است

شرکت تحلیلی Nonfungible در گزارشی که اخیراً منتشر کرده مدعی شده که حجم معاملات NFT در سال ۲۰۲۱ به عدد خیره‌کننده ۱۷ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ این عدد فقط ۸۲ میلیون دلار بوده است. این شرکت کانادایی همچنین پیش‌بینی کرده است که احتمالاً در سال ۲۰۲۲ کاهش حجم معاملات در این حوزه را شاهد باشیم چراکه شور و شوق کاربران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

اف‌تی‌ایکس و آلکمی به پروژه ورایت پیوستند

صرافی اف‌تی‌ایکس و پلتفرم آلکمی به ۱۴ شرکت دیگر حوزه ارزهای دیجیتال پیوستند که در پروژه ورایت (Verite) همکاری می‌کنند. هدف از این پروژه ارتقای توانایی کاربران و کسب‌وکارهای حوزه ارزهای دیجیتال در مدیریت و کنترل اطلاعات شخصی‌شان است. پیش از این شرکت‌های مطرحی نظیر کوین بیس، سرکل، لجر و بنیاد سولانا به این پروژه پیوسته بودند.

اکسی اینفینیتی پیشگام بلامنازع بازی‌های بلاک چینی در سال ۲۰۲۱

بر اساس گزارشی که شرکت NonFungible منتشر کرده در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳.۵ میلیارد دلار NFT در بازی اکسی اینفینیتی معامله شده است. این میزان تقریباً دوسوم کل معاملات NFT در صنعت بازی‌های بلاک چینی را شامل می‌شود. ان‌بی‌ای تاپ شات با ۸۲۷ میلیون دلار و پلتفرم لوت (Loot) با ۲۴۲ میلیون دلار در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. گفتنی است پلتفرم اکسی اینفینیتی بیش از ۲.۷ میلیون کاربر ماهانه را به خود جذب کرده است.

همکاری شرکت GSR و چین لینک برای یکپارچه‌سازی داده‌های بازار با قراردادهای هوشمند

شرکت GSR و چین لینک با همکاری یکدیگر راهکاری ارائه کرده‌اند که داده‌های بازار را در اختیار شبکه‌های اوراکل غیرمتمرکز (DONs) قرار می‌دهند. این داده‌ها می‌توانند در برنامه‌های حوزه دیفای و قراردادهای هوشمند استفاده شوند. در نتیجه این همکاری، توسعه‌دهندگان به داده‌های تحلیلی GSR دسترسی خواهند داشت تا در مواردی که به تجمیع داده‌های بازار ارزهای دیجیتال احتیاج است بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس اف‌بی‌آی: روسیه برای دور زدن تحریم‌ها نمی‌تواند از ارزهای دیجیتال استفاده کند

کریستوفر ری (Christopher Wray)، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، با حضور در یکی از کمیته‌های سنا و در پاسخ به مارتین هاینریش (Martin Heinrich)، سناتور ایالت نیومکزیکو، که پرسیده بود آیا روسیه می‌تواند از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند، گفته است که با توجه تخصص بالای اف‌بی‌آی و شرکایش در این حوزه، امکان اینکه روسیه با استفاده از ارزهای فیات به دنبال دور زدن تحریم‌ها باشد بیشتر از ارزهای دیجیتال است. او برای تأیید گفته‌های خود به اقدام اخیر اف‌بی‌آی در توقیف مقادیر زیادی ارز دیجیتال اشاره کرد

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا برای اولین بار از یک میلیارد دلار عبور کرد

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی آرکان ریسرچ، ارزش بازار ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده و برای اولین بار در تاریخ از یک میلیارد دلار عبور کرده است. در این میان ارزش بازار پکس گلد (PAXG) به بیش از ۶۰۷ میلیون دلار رسیده و تتر گلد (XAUT) نیز با افزایش ۹.۲۰ درصدی ارزش بازاری معادل ۲۱۱ میلیون دلار دارد. به نظر می‌رسد افزایش قیمت طلا سرمایه‌گذاران بیشتری را به سمت ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا جذب کرده است.

مجموعه سینمایی AMC پذیرش شیبا این و و دوج کوین را آغاز کرد

مجموعه سینمایی AMC پس از ماه‌ها انتظار پشتیبانی از شیبا این و و دوج کوین را آغاز کرد. این خبر را آدام آرون (Adam Aron)، مدیرعامل این گروه سینمایی، در حساب توئیتر خود اعلام کرده است. گفتنی است AMC در ماه نوامبر (آبان) خبر از پذیرش بیت کوین، اتریوم و چند ارز دیجیتال دیگر داده بود.

میزان اتر موجود در قرارداد اثبات سهام اتریوم به ۱۰ میلیون واحد رسید

امروز جامعه اتریوم دستاورد بزرگ رسیدن تعداد اتر موجود در اولین قرارداد سپرده‌گذاری نسخه جدید شبکه اتریوم به بیش از ۱۰ میلیون واحد را جشن گرفت. ارزش دلاری این قرارداد اکنون به ۲۶ میلیارد دلار رسیده است. با این اوصاف بخش اعظم کل اترهای در گردش در این قرارداد قفل شده است. در همین حین توسعه‌دهندگان اتریوم نیز به روند آزمایش سازوکار اثبات سهام اتریوم سرعت بخشیدند.

استرایپ زیرساخت‌های مالی و پرداخت خود را در اختیار کسب‌وکارهای حوزه ارزهای دیجیتال قرار می‌دهد

جان کولیسون (John Collison)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت استرایپ، در حساب توئیتر خود اعلام کرده است که کسب‌وکارهای حوزه ارزهای دیجیتال از این پس می‌توانند از زیرساخت‌های مالی و پرداخت این شرکت استفاده کنند. استرایپ همچنین راهکارهای احراز هویت مشتری (KYC) را در اختیار این کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا حذف کلاه‌برداران و پیروی از قوانین را برای آن‌ها آسان‌تر کند. ارائه‌دهندگان کیف پول، بازارهای NFT و صرافی‌ها از جمله کسب‌وکارهایی هستند که می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

بنیان‌گذار سندباکس: به سوی غیر متمرکز شدن حرکت می‌کنیم

سباستین بورگت (Sebastien Borget)، بنیان‌گذار پلتفرم سندباکس، در مصاحبه‌ای عنوان کرده است که حاکمیت این متاورس باید به کاربران منتقل شود و این کار از طریق راه‌اندازی یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) و استفاده از مکانیسم‌های رأی‌گیری امکان‌پذیر است. او همچنین گفته است که در ۱۰ سال آینده متاورس عمیقاً نحوه تفکر ما را درباره کار، تعاملات اجتماعی، بازی و کسب درآمد متحول خواهد کرد.

کارگروه مجلس دومای روسیه خواستار وضع قوانین و مقررات شفاف در حوزه ارزهای دیجیتال شد

در بحبوحه اختلاف‌نظر بین بانک مرکزی روسیه و وزارت دارایی این کشور در مورد آینده ارزهای دیجیتال، کارگروهی در مجلس دومای روسیه، حمایت خود را از وضع قوانین و مقررات به جای ممنوعیت دارایی‌های دیجیتال در این کشور اعلام کرده است. این کارگروه خواستار وضع قوانین و مقررات شفاف در رابطه با صنعت دارایی‌های دیجیتال شده و آن را مؤثرترین رویکرد برای کاهش خطرات مربوط به پذیرش ارزهای دیجیتال در کشور قلمداد کرده است.

رابین هود نسخه اولیه کیف پول خود را در دسترس ۲۵۰ هزار کاربر قرار داد

آپارنا چناپراگادا (Aparna Chennapragada)، مدیرمحصول ارشد رابین هود، در توئیتر اعلام کرده است که این شرکت نسخه اولیه کیف پول ارزهای دیجیتال خود را در دسترس ۲۵۰,۰۰۰ نفر از کاربران قرار داده است. این اپلیکیشن تجاری محبوب، نسخه بتای کیف پول ارز دیجیتال خود را اواخر ژانویه (اوایل بهمن) راه‌اندازی کرد و در ابتدا فقط ۱,۰۰۰ مشتری از این امکان برخوردار بودند.

گام بلند شرکت بلاک چینی الروند برای انتشار یک استیبل کوین در اتحادیه اروپا

بر اساس اطلاعیه‌ای که بانک مرکزی رومانی منتشر کرده است شرکت بلاک چینی الروند مجوز خرید مؤسسه Capital Financial Services که با برند تویس‌پی (Twispay) فعالیت می‌کند را دریافت کرده است. الروند با خرید این شرکت در حال انجام یک حرکت استراتژیک است تا خود را به‌عنوان پل ارتباطی بین امور مالی سنتی و صنعت ارزهای دیجیتال معرفی کند. از طرفی یکی از سخنگویان الروند در رابطه با هدف از این خرید جدید اظهار داشته است: «هدف اصلی این خرید استفاده از مجوز پول الکترونیکی تویس‌پی برای صدور استیبل کوین‌هایی است که می‌توانند در اتحادیه اروپا استفاده شوند.

کد خبر 561377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.