پیش‌بینی روند صعودی شاخص کل بورس

ارزش معاملات بورس امروز به محدوده پنج هزار ۱۰۰ میلیارد تومان رسید، بازار امروز با افت ۱۵ هزار واحدی به سطح یک میلیون ۳۳۲ هزار واحد نزول کرد علت این افت خبر توقف مذاکرات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درحالی که روز چهارشنبه شاهد بسته شدن برخی از نمادها با صف خرید بودیم در روز جاری شاهد فشار سنگین فروش در بازار و تشکیل صف‌های فروش برای همان نمادها بودیم، اما نکته مثبت خرید و حمایت سنگین نهادهای حقوقی بازار و جمع‌آوری صف‌های فروش در طی روز جاری بود.

بازار

پیش‌بینی روند صعودی شاخص کل بورس

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با کاهش ۱۵ هزار ۳۵۹ واحدی به سطح یک میلیون ۳۳۲ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن با کاهش سه هزار ۵۸۹ واحدی در سطح ۳۳۹ هزار ۱۰۰ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار کاهش ۱.۱۴ درصدی و شاخص هم‎وزن کاهش ۱.۰۵ درصدی را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۰۸

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۶۸

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۸۷ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۱۸۰ واحد رسید و نسبت به روز گذشته کاهش ۰.۴۸ درصدی تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۶۸

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۷۲

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۱ هزار ۱۸۷ و ۲۲ هزار ۷۳۰ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هشت میلیارد ۶۶۴ و دو میلیارد ۴۷۵ میلیون برگه سهم بود.

شاخص‌ها

پیش‌بینی روند صعودی شاخص کل بورس

نقشه بازار

پیش‌بینی روند صعودی شاخص کل بورس

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

پیش‌بینی روند صعودی شاخص کل بورس

حمایت: یک میلیون ۳۲۴ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد

پیش بینی: با افت روز جاری همچنان تحلیل پیشین پا برجاست و پیش بینی یک روند صعودی را می‌کنیم، هر افتی تا زمانی که کف را به سمت پایین نشکند پولبک محسوب می‌شود.

توضیحات: شاخص کل روز گذشته پولبک خود را تکمیل کرد و پیش بینی می‌شود که بتواند تا سطح یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد در طی هفته آینده حرکت کند.

اخبار بازار

اظهارت رئیس سازمان بورس

مجید عشقی مدیرعامل سازمان بورس اوراق بهادار گفت: با توجه به صراحت قانونی ماده ۱۴۳ مالیات درآمدهای صندوق سرمایه‌گذاری معاف از مالیات است. با این حال باید پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود. در همین بازار افراد مختلفی هستند با سهام مختلف و پرتفوی مختلف و وضعیت آنان کاملاً متفاوت است. مشکل است سهام داری باشد که به اندازه شاخص سود و زیان کرده باشد. قطعاً نمی‌توانم بگویم که شاخص باز می‌گردد بعضی از نمادها شاید هیچ وقت به حالت گذشته باز نگردد شاید بعضی تا چند ماه دیگر برگردد بستگی به سهام دارد.

وی افزود: سازمان بورس به دلیل گسترش اثر گذاری تصمیمات خود، نشست‌های مستمری را در قالب اتاق فکر با نهادهای مختلف و افراد متعدد به صورت متداوم برگزار می‌کند ازجمله مدیران قبلی سازمان بورس، شرکت‌های کارگزاری، شرکت‌های تأمین سرمایه و هلدینگ‌ها و حتی در تصمیمات هیأت مدیره نیز تا پیش از تصویب موارد و آئین نامه‌ها نظرات فعالان و دست اندرکاران را دریافت می‌کنیم.

با کمک مجلس پرداخت سود سهام به صورت الکترونیکی میسر شد

عملیات واریز سود برای بالغ بر ۴۳ میلیون نفر سهام دار سهام عدالت آغاز شده و سود در حال واریز است. تا پایان وقت اداری امروز سود سهام عدالت تمامی سهام داران واریز خواهد شد. موضوع دامنه نوسان نیز بسیار مهم است و بخشی از انجام این کار مستلزم روشن شدن برخی ابهامات اساسی همچون بودجه و مباحث سیاسی است تا بعد از رفع ابهامات دامنه نوسان به صورت تدریجی تغییر پیدا کند.

سه مصوبه جدید هیئت مدیره سازمان بورس

بر اساس مصوبات هیأت مدیره سازمان بورس از این پس مقرر شد، مؤسسات رتبه بندی مجاز به تصدی سمت متولی صندوق‌ها نیز باشند. در همین راستا مقرر شد، افزایش سقف قبولی سمت متولی به ۵۰ صندوق افزایش یابد. هیأت مدیره سازمان بورس همچنین ایجاد امکان تأسیس صندوق‌های مبتنی بر صدور و ابطال به مدت نامحدود، جهت کاهش امور اداری تمدید صندوق‌ها را نیز تصویب کرد. اعضای هیأت مدیره امکان سرمایه گذاری منابع مازاد صندوق‌های بازارگردانی تا ۲۰ درصد دارایی در صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت را نیز تصویب کردند.

افزایش دامنه نوسان به ۱۰ درصد در سال ۱۴۰۱/ اعمال تغییرات تدریجی و به صورت فصلی است

محسن خدابخش نایب رئیس هیأت مدیره سازمان بورس، گفت: براساس تصمیمات اولیه اتخاذ شده قرار بر این است که دامنه نوسان تا ۱۰ درصد تغییر کند. این اتفاق به صورت فصلی انجام خواهد شد، اما در کل تغییر دامنه نوسان وابسته به شرایطی است که در هیأت مدیریت مطرح و تصمیم‌گیری شود.

وی تاکید کرد: اگر بازار بتواند به شرایط ثبات بازگردد به طور حتم برنامه‌هایی را برای افزایش دامنه نوسان خواهیم داشت و آنها را به مرحله اجرا می‌رسانیم.

اخبارشرکت‌ها

آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای هرمز

مدیرعامل فولاد هرمزگان از افزایش درآمد این شرکت خبر داد و گفت: درآمد ۱۱ ماهه فولاد هرمزگان معادل ۸ سال گذشته این شرکت است. برای اولین بار بعد از تأسیس فولاد هرمزگان چهار طرح توسعه‌ای آغاز شد که شامل آغاز احیای ۹۰۰ هزار تنی، مخازن ۳۰ هزار تنی ذخایر آهن اسفنجی و گازهای صنعتی ۱۰ هزار متر مکعب بر ساعت اکسیژن است. همچنین احیای یک میلیون ۷۲۰ هزار تنی در ستاره سیمین اجرایی شد. در دو سال گذشته قرارداد افزایش ظرفیت از یک میلیون و ۵۰۰ تن به سه میلیون تن توسط شرکت‌های آلمانی امضا شد؛ اما به دلیل شروع تحریم‌های ظالمانه این قرارداد کنسل شد. امسال بر بومی سازی تاکید شد که خوشبختانه در حال حاضر ظرفیت اسمی فولاد هرمزگان از یک میلیون ۵۰۰ هزار تن به یک میلیون ۷۰۰ تن افزایش یافته است. ظرف چند ماه آینده نیز به دو میلیون تن خواهد رسید و برنامه‌ریزی شده در ماه‌های آینده به سه میلیون تن برسد. حمایت‌های طیب نیا برای تکمیل کردن زنجیره تولید فولاد هرمزگان نورد گرم، سه میلیون ۵۰۰ تنی آغاز خواهیم کرد. این طرح باعث می‌شود در انرژی صرفه‌جویی و ارزش افزوده خوبی ایجاد شود و همچنین کشور از واردات ورق بی نیاز خواهد شد.

سمگا و شفاف سازی شناسایی سود

براساس توافق بین تعداد ۱۵ میلیون سهم شرکت توسعه فناوری اطلاعات گردشگری ایران به قرار هر سهم ۱۳۵،۴۹۷ ریال براساس گزارش کارشناسی دادگستری به مبلغ ۲،۰۳۲،۴۵۵ میلیون ریال به بانک گردشگری واگذار گردید درنتیجه پس از کسر بهای تمام شده سهام و مالیات نقل و انتقال سود حاصل از فروش سهام مبلغ ۱،۸۷۶،۴۵۵ میلیون ریال است.

نگاهی به بازارهای جهانی

در هفته‌ای که گذشت جریانات ریسکی با سرعت زیادی در حال تغییر بودند که در هفته‌های اخیر محرک اصلی بازارهای جهانی بوده است. با حمله روسیه به تأسیسات هسته‌ای اوکراین در ۴ مارس، جریانات ریسک گریزی در بازار شدت یافت که منجر به به افزایش چشمگیر قیمت کالاها شد. قیمت نفت در اولین روز معاملاتی هفته گذشت تا ۱۴۰ دلار بالا رفت، قیمت طلا نیز تا سقف تاریخی خود یعنی ۲۰۷۰ دلار افزایش پیدا کرد. خوش بینی رئیس جمهور روسیه به مذاکرات اوکراین، مقداری جریانات ریسک پذیری را در هفته تقویت کرد. تقاضا برای دارایی‌های امن مانند طلا و اوراق قرضه کاهش پیدا کرد که افزایش نرخ بازدهی اوراق قرضه در هفته گذشته را به همراه داشت. علی رغم اینکه بازار سهام اروپا هفته مثبتی را پشت سر گذاشت، بازار سهام آمریکا باز هم کاهش پیدا کرد. بازار سهام آمریکا بیشتر تحت تأثیر چشم انداز سیاست‌های فدرال رزرو قرار دارد.

بخش نفت و گاز روسیه نیز توسط آمریکا تحریم شد و آمریکا در تلاش برای یافتن بازار جایگزین، وارد مذاکره با ونزوئلا شد. آمریکا تصمیم گرفته بخشی از تحریم‌های نفت ونزوئلا را مشروط به اینکه این کشور بخشی از نفت خود را به آمریکا صادر کند، حذف کند. این خبر منجر به افت قیمت نفت و فراورده‌های نفتی در معاملات هفته گذشته شد. در هفته پیشرو نشست فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی انگلیس برگزار می‌شود. سرمایه گذاران انتظار فشارهای تورمی بالایی را دارند. افزایش قیمت کالا می‌تواند شوک تورمی ایجاد کرده و منجر به کند شدن رشد اقتصاد جهانی شود. انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش دهد. در شرایط فعلی به نظر می‌رسد بانک‌های مرکزی دنیا، مهار تورم را به حمایت از روند بهبود اقتصادی ترجیح دهند.

جهش قابل ملاحظه نرخ فروش اوره ایران

قیمت نشریه آرگوس که معتبر ترین مجله برای نرخ گذاری ایران است، برای اوره گرانوله ایران با افزایش قابل توجه همراه بوده و بازه قیمتی ۶۵۰ تا ۷۰۰ دلار گزارش شده است. خبر خوب اینکه برخلاف رالی قیمتی پاییز که اوره سازان ایرانی شاهد لغو پیش فروش‌ها بودند، در دوره اخیر تولیدکنندگان کشور توانسته‌اند قراردادهای بهتر و قیمت‌های بسیار رقابتی تری در بازار ارائه دهند که به طور مفصل در گزارش روز آینده به آن اشاره خواهد شد.

کد خبر 561372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.