۹۰ هزار نهال و درختچه در کرمانشاه کاشته می‌شود

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از کاشت حدود ۹۰ هزار نهال، درختچه و جعبه گُل در سطح این شهر برای استقبال از بهار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرامرز رحمتی‌زاده با بیان این‌که برنامه‌های کاشت نهال و درختچه و جعبه گل را در هفته درختکاری آغاز شده است و تا پایان سال ادامه دارد، اظهار کرد: زیباسازی و افزایش سرسبزی شهر برای ایام نوروز را دنبال می‌کنیم و برنامه کاشت نهال رایگان میوه در منازل را انجام خواهیم داد.

وی با بیان این‌که توزیع نهال میوه از امروز (شنبه) آغاز شده است و متقاضیان از سیزدهم تا نوزدهم اسفندماه ثبت‌نام کردند، افزود: این نهال‌ها توسط نیروهای شهرداری در منازل افراد رسانده شده است که روش نگهداری آنها به خانواده‌ها آموزش داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای توزیع چهار هزار نهال میوه در این طرح وجود دارد، به هریک از متقاضیان یک یا نهایتاً با توجه به وسعت حیاط منزل دو نهال تعلق می‌گیرد.

وی در خصوص این‌که برنامه کاشت بیش از هفت هزار نهال در نقاط مختلف شهر جهت استقبال از بهار انجام می‌گیرد، گفت: این نهال‌ها شامل گونه‌های چنار، اقاقیا، زبان‌گنجشک، زیتون تلخ است که تا پایان اسفندماه در نقاط مختلف شهر کاشته می‌شوند.

رحمتی‌زاده با بیان این‌که از کاشت ۴۷ هزار جعبه گُل نیز در نقاط مختلف شهر در راستای زیباسازی شهر و استقبال از بهار انجام می‌شود، افزود: تاکنون ۶۰ درصد اقدامات انجام شده است و تا حدود بیست‌وپنجم اسفندماه تمام جعبه گُل‌ها در نقاط مختلف شهر کاشت می‌شوند.

وی در خصوص برنامه کاشت درختچه‌ها در شهر، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها کاشت ۳۵ هزار اصله درختچه هم در نقاط مختلف فضای سبز شهری در دستور کار قرار گرفته است که هم‌اکنون در حال کاشت است.

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های درختکاری مشترک با سایر دستگاه‌های استان، اظهار کرد: در هفته درختکاری ۳۱۳ درخت میوه به نیت ۳۱۳ یار امام زمان (عج) در محدوده مجتمع ارتش کاشته شد.

کد خبر 561249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.