محال است آمریکا تحریم‌ها را لغو کند/ همه باید در میدان جهاد تببین باشیم

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه آمریکا محال است تحریم‌ها را لغو کند، زیرا تحریم تنها اهرم فشار آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی است، گفت: در جهاد تبیین تکلیف ما این است که در میدان باشیم، خسته نشویم و بدانیم که برد با ما است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین شریعتمداری امروز شنبه _ (بیست و یکم اسفندماه) _ در وبیناری با موضوع تحلیل مسائل سیاسی روز، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های اصیل اسلام ظلم ستیزی است. امام خمینی (ره) اسلام را از عرصه تئوری خارج کرده و بر کرسی حاکمیت نشاند. موجودیت حکومت اسلامی، نظام سلطه را به چالش می‌کشاند. در ۴۳ سال گذشته دشمن از همه اهرم‌هایی که در اختیار داشته بر علیه جمهوری اسلامی استفاده کرده است. از آنجا که درگیری نظام سلطه با جمهوری اسلامی ماهوی است، نمی‌توان انتظار داشت به پایان برسد و فقط در صورتی که ایران از اسلام کناره‌گیری کرده و یا دشمن از رذالت خود دست بردارد این درگیری‌ها به پایان خواهد رسید.

وی افزود: اگر باور داریم که جنگ همچنان ادامه دارد باید اهرم‌های دشمن در این جنگ را هم بدانیم که اصلی‌ترین روش آن جنگ نرم است. اساس جنگ نرم بر این اصل که انسان‌ها آنچنان که فکر می‌کنند، عمل می‌کنند؛ بنا شده و در آن دشمن افکار عمومی را در دست می‌گیرد.

گام بلند جمهوری اسلامی در ۴۳ سال گذشته

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: واقعیت این است که در جنگ بین ایران و نظام سلطه شروع کننده ایران بوده است. ایران با اقدام برای گرفتن حق خود، منطقه خاورمیانه را از دست دشمن گرفت. به وضوح قابل مشاهده است که جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها در ۴۳ سال گذشته گام‌های بلندی برداشته است. در جنگ نرم هم پیروزی اصلی از آن جمهوری اسلامی بوده و لازم است در ادامه مسیر هم دفاع در جنگ نرم ادامه یابد.

شریعتمداری اضافه کرد: ناتو در گزارشی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۰ عرصه‌های درگیری جنگ را به پنج عرصه زمین، دریا، هوا، فضا و سایبری تقسیم کرده است. امروزه باید عرصه جنگ شناختی هم به عرصه‌های جنگ اضافه شود. هدف از جنگ شناختی در اختیار گرفتن سیستم محاسباتی دشمن است. هدف از جنگ شناختی عمدتاً مسئولان و مردم است. برای مدیران و مسئولان ظرفیت بیشتری در این جنگ در نظر گرفته می‌شود زیرا خطای مسئولان دامنه گسترده‌تری دارد.

دنیا تشنه فرهنگ جمهوری اسلامی است

وی ادامه داد: نقطه قوت حریف جمهوری اسلامی ایران در جنگ شناختی، رسانه‌هایی است که آنها در اختیار دارند. البته جمهوری اسلامی تا حدودی توانسته این فاصله‌ها را کاهش دهد. در مقابل، نقطه قوت جمهوری اسلامی پیام آن است که علمی و فرهنگی است به طوری که دنیا تشنه فرهنگ جمهوری اسلامی است. دشمن در این زمینه دروغ گفته و شبهه سازی می‌کند زیرا ابزار دیگری در اختیار ندارد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: جهاد کوششی است که برای به دست آوردن رضایت خداوند انجام می‌شود. بنابراین اعلام حضور مردم در عرصه‌های مختلف و اینکه مردم نشان دهند در حمایت از جمهوری اسلامی مصمم هستند مصادیقی از جهاد تبیین است. با صدور طرح راهبردی لغو تحریم‌ها توسط مجلس، سیاست جمهوری اسلامی در برجام تغییر کرد به طوری که در حقیقت جمهوری اسلامی، آمریکا را تحریم کرده و اجازه نداد وارد مذاکرات شود.

محال است آمریکا تحریم‌ها را لغو کند

شریعتمداری اضافه کرد: من معتقدم آمریکا محال است تحریم‌ها را لغو کند، زیرا تحریم تنها اهرم فشار آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی است. بنابراین لغو تحریم‌ها نباید در اولویت جمهوری اسلامی قرار گرفته و باید راهکارهایی برای مقابله با آن یافت. آنچه طرف مذاکره در اختیار جمهوری اسلامی قرار می‌دهد، امتیاز نیست و در واقع نیاز این کشورها است.

وی ادامه داد: پیش از جنگ آمریکا و روسیه، آمریکا به شدت از اوکراین حمایت می‌کرد اما در زمان رخداد جنگ این کشور را تنها گذاشت. این موضوع نشان می‌دهد که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد. تحریف نتایج یکی از اقداماتی است که دشمن این روزها انجام می‌دهد. مسیر پیش روی انقلاب اسلامی بسیار مشکل است و جهاد تبیین در این روزها مهم‌ترین اقدامی است که می‌تواند مؤثر باشد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: واقعیت این است که نباید کنار نشست. توان نیروهای حزب اللهی بسیار زیاد است و در فضاهای رسانه‌ای به سرعت واکنش نشان می‌دهند. تکلیف ما این است که در میدان باشیم، خسته نشویم و بدانیم که برد با ما است.

کد خبر 561208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.