احتمال شعله‌ورشدن کرونا در هفته آینده/در وضعیت نارنجی هم باید احساس خطر کرد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به نزدیکی به ایام تعطیلات، احتمال شعله‌ورشدن کرونا وجود دارد. اگرچه شهرهای بزرگ از وضعیت قرمز خارج شدند اما در وضعیت نارنجی ماندند؛ وضعیت نارنجی هم مانند وضعیت قرمز تلقی می‌شود و باید احساس خطر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمدحسین سرمست، امروز _شنبه بیست‌ویکم اسفندماه_ در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن داشتن مراسم مذهبی و تعطیلات نوروز باید علاوه بر ارائه هشدارها، سیستم بهداشت و درمان آمادگی لازم را داشته باشند زیرا احتمال شعله‌ور شدن بیماری وجود دارد.

وی افزود: روند کاهشی مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی و بستری‌ها آهسته‌تر شده است. در دو هفته گذشته میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی و بستری‌ها ۴۱ درصد کاهش داشته اما در هفته گذشته سیر کاهشی آهسته‌تر بوده و ثابت مانده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: اگرچه شهرهای بزرگ از وضعیت قرمز خارج شدند اما در وضعیت نارنجی ماندند؛ وضعیت نارنجی هم مانند وضعیت قرمز تلقی می‌شود و باید احساس خطر کرد.

وی تاکید کرد: پیک فعلی نسبت به دو پیک گذشته کرونا کوتاه‌تر بود، اما با توجه به در پیش بودن داشتن مراسم مذهبی و تعطیلات نوروز باید علاوه بر ارائه هشدارها، سیستم بهداشت و درمان آمادگی لازم را داشته باشد؛ زیرا احتمال شعله‌ور شدن بیماری وجود دارد.

کد خبر 561206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.