تاکید تهران و باکو بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل‌ونقل

وزیر راه‌وشهرسازی کشورمان در دیدار با رئیس‌جمهوری آذربایجان، ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل‌ونقل گفت: پیوستگی فرهنگی ملت‌های دو کشور همیشه موجب رشد و توسعه روابط دوستانه و برادرانه شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، «رستم قاسمی» وزیر راه‌وشهرسازی کشورمان و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک دو کشور که به جمهوری آذربایجان سفر کرده بود، روز گذشته با «الهام علی‌یف» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در دیدار با وزیر راه‌وشهرسازی کشورمان با اظهار خرسندی از توسعه‌ی همکاری‌های دو کشور، گفت: گشایش‌های سرزمینی در جمهوری آذربایجان فرصت مناسبی را برای همکاری‌های منطقه‌ای ایجاد کرده است.

رئیس‌جمهور آذربایجان با خرسندی از همکاری‌های حمل‌ونقلی دو کشور بیان کرد: امضای تفاهم‌نامه ایجاد ارتباط جاده‌ای بین نخجوان و مناطق غربی جمهوری آذربایجان از مسیر خاک ایران را جلوه‌ای از روابط دوستانه ارزیابی می‌کنیم و اطمینان داریم این گذرگاه جدید، گشایش‌های تازه‌ای در زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل و انرژی ایجاد کند.

علی‌یف افزود: مطمئن هستیم این مسیر، گذرگاه بین‌المللی مهمی برای منطقه خواهد بود.

وی با تاکید بر حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان افزود: از آغاز فعالیت شرکت‌های کشور ایران در امر بازسازی مناطق آزاد شده کشورمان، خرسندیم.

ابلاغ سلام رئیس‌جمهور کشورمان به الهام علی‌یف

در این جلسه رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با ابلاغ سلام رئیس‌جمهور کشورمان به الهام علی‌یف، اظهار کرد: پیوستگی فرهنگی ملت‌های دو کشور همیشه موجب رشد و توسعه روابط دوستانه و برادرانه شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های اقتصادی دو کشور ابراز امیدواری کرد با انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید دو کشور و اتمام طرح‌های در دست اجرا، شاهد افزایش حجم تبادلات تجاری دو کشور باشیم.

کد خبر 561194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.