فیلتر هوا می‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فیلتر هوا می‌تواند ویروس کرونا را در ۳۰ ثانیه از بین ببرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پوشش‌های «کلر هگزیدین دی گلوکونات» (CHDG) که بر فیلتر هوا از جمله فیلترهای HEPA نصب می‌شود، عملکرد بسیار مناسبی در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در هوا دارد و می‌تواند این ویروس را در کمتر از ۳۰ ثانیه از بین ببرد. بنابراین استفاده از این فیلترها در محیط‌هایی با جمعیت زیاد مانند مکان‌های عمومی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

گروهی از محققان اثر استفاده از فیلتر هوا مجهز شده به پوشش ضدویروسی یا ضدمیکروبی را در از بین بردن ویروس‌ها، باکتری‌ها و دیگر پاتوژن‌های موجود در هوا، ارزیابی کردند. در این پژوهش، خطر ابتلا به بیماری‌های ویروسی مانند کرونا در مکان‌های عمومی که از تهویه مناسب برخوردار است نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال بروز عفونت تنفسی ناشی از ویروس کرونا در میان افرادی که به صورت روزمره از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کردند، نسبت به دیگران بیشتر بوده است. این موضوع اهمیت استفاده از فیلتر هوا را دوبرابر کرده است. محققان در این مطالعه، به این نتیجه رسیدند که پوشش‌های CHDG که روی فیلتر هوا نصب می‌شود، عملکرد مناسبی در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در هوا دارد. در بعضی از موارد مشاهده شده است که ویروس‌ها فقط ۳۰ ثانیه پس از برخورد با پوشش از بین می‌روند. استفاده از چنین فیلترهایی نه تنها به بهبود کیفیت هوای داخل یک محیط کمک می‌رساند، بلکه از سلامت افراد نیز محافظت می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله Scientific Reports منتشر شده است.

https://www.which.co.uk/news/2022/03/coronavirus-can-an-air-purifier-protect-you-2/

کد خبر 561189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.