ورزش‌های زورخانه‌ای نمادی از هویت دینی و ملی ایرانیان است

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: ورزش‌های زورخانه‌ای به عنوان میراثی فرهنگی نمادی از هویت دینی، ملی و تاریخی ایرانیان است که با تلفیق معنویت، اخلاق و هنر از روزگاران قدیم تاکنون رواج داشته است و نسل به نسل منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نادر آخوندی در مراسم آئینی پهلوانان محله دستگرد، اظهار کرد: محله دستگرد اصفهان همواره ورزشکارپرور و ورزش‌دوست بوده است، به‌ویژه اینکه ورزشکاران زورخانه‌ای در محله دستگرد دارای مقام‌های استانی و ملی هستند.

وی افزود: ورزشکاران زورخانه‌ای محله دستگرد از پهلوانان استان اصفهان به‌شمار می‌آیند و در همین راستا احداث یک زورخانه از جمله درخواست‌های مستمر مردم این محله بوده است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: ورزش‌های زورخانه‌ای به عنوان میراثی فرهنگی، نمادی از هویت دینی، ملی و تاریخی ایرانیان است که با تلفیق معنویت، اخلاق و هنر از روزگاران قدیم تاکنون رواج داشته است و نسل به نسل منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: ورزش زورخانه‌ای برای پرورش جسم و آموزه‌های معنوی و ارتقای روح نیز کاربرد دارد که با اصول اخلاقی در هم آمیخته و از افراد معمولی، پهلوان می‌سازد و از قدیمی‌ترین مظاهر فرهنگ باستانی ایران به‌شمار می‌رود.

آخوندی از همراهی شهرداری برای بررسی و پاسخگویی به این درخواست ورزشکاران خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به شعار مدیریت جدید شهری و شهردار اصفهان در راستای فعالیت‌های محله‌محور، درخواست مردم منطقه مبنی بر احداث یک زورخانه با همکاری و همیاری شهروندان به زودی محقق خواهد شد و در مسیر تحقق مطالبه مردم تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

کد خبر 561184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.