نسل بعدی مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو با تراشه M2 عرضه خواهد شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که نسل بعدی مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی با تراشه M2 از راه خواهد رسید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که قلب تپنده نسل بعدی مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو، تراشه M2 خواهد بود. این تراشه درحال‌حاضر با نام Staten شناخته می‌شود و ظاهراً مبتنی بر A15 Bionic خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های تراشه M2 می‌توان به هشت هسته پردازشی کاملاً جدید اشاره کرد که در مقایسه با نسل گذشته قدرت بیشتری دارد. هسته‌های گرافیکی نیز علاوه بر طراحی جدید، به ۱۰ هسته ارتقا پیدا خواهند کرد.

تراشه M2 پایه‌ای برای تراشه‌های قدرتمندتر اپل مانند مدل‌های پرو، مکس و اولترا خواهد بود. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که شرکت اپل علاوه بر مک‌بوک ایر، در حال توسعه یک مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی با نام رمز J493 است که طراحی آن کاملاً شبیه مدل فعلی است.

اخیراً اعلام شده است که شرکت اپل می‌تواند مک‌بوک پرو بعدی را فقط «مک‌بوک» نام‌گذاری و آن را به مدل پایه نوت‌بوک‌های مک تبدیل کند. نخستین‌بار نیست که چنین ادعایی مطرح می‌شود، اما گزارش‌های پیشین حاکی از این است که اپل قصد دارد این تغییر را در مک‌بوک ایر بعدی اعمال کند. با این وجود، به نظر می‌رسد که مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ با توجه به تغییرات بسیار زیاد نام خود را همچنان حفظ خواهد کرد.

کد خبر 561167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.