جمعه به‌یادماندنی ورزش اصفهان؛ بیش‌ باد قهرمانی!

روز گذشته موفقیت‌های جالب توجهی برای تیم‌های اصفهانی حاضر در مسابقات لیگ برتر رقم خورد که به‌طورقطع در تاریخ ورزش کشور ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیستم اسفندماه ۱۴۰۰ به‌طورقطع در تاریخ ورزش اصفهان ماندگار خواهد شد. کمتر از ۱۰ روز به پایان سال‌جاری باقی مانده و نمایندگان اصفهان نشان دادند با کمبودهای احتمالی هنوز هم برای دیگر رقبایشان خطا و نشان می‌کشند. ابتدا باید به تیم فوتسال گیتی‌پسند و محمد کشاورز اشاره کنیم. نماینده شایسته فوتسال اصفهان در فاصله چند هفته به پایان رقابت‌ها، قهرمانی خود را مسجل کرد و با ۶۴ امتیاز جام قهرمانی را در ورزشگاه پیروزی بالای سر برد. بدعت‌شکنی خوب شاگردان کشاورز بعد از پنج سال دوباره جام را به اصفهان آورد تا کشاورز در فاصله بازیگری و مربیگری، گیتی‌پسند را دوباره بر قله فوتسال بنشاند.

اما این برای گیتی‌پسندی‌ها که می‌توانیم به سبک اروپایی‌ها گیتیزن هم خطابشان کنیم، پایان کار نیست. محمد کشاورز حالا برای یک قله دیگر خواهد جنگید. مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا در مردادماه سال آینده و به میزبانی امارات برگزار خواهد شد و گیتی‌پسند می‌تواند برای قهرمانی لحظه‌شماری کند. آن‌ها که سابقه یک قهرمانی در آسیا را هم در کارنامه خود دارند، می‌توانند با دبل قهرمانی تاریخ پرافتخار خود را تکمیل کنند.

از سوی دیگر گیتی‌پسندی‌ها روز گذشته در والیبال هم خوش درخشیدند. تیم والیبال گیتی‌پسند با قهرمانی در لیگ دسته یک والیبال، جواز حضور در مسابقات لیگ برتر والیبال کشور را به دست آورد. روز گذشته پیش از شروع دیدار پایانی فوتسالیست‌های گیتی، تیم والیبال این تیم و ستاره‌طبرستان نوشهر پس از آنکه رقبایشان را در مراحل گروهی و پلی‌آف، از پیش رو برداشتند، برای رویارویی در دیدار فینال آماده شدند. گیتیزن‌ها پس از صدرنشینی مقتدرانه در دور گروهی، با شکست دادن اسپورت‌هوشیار تبریز و گل‌گهر سیرجان به‌دنبال قهرمانی بودند تا سال رویایی خود را پس از قهرمانی تیم فوتسالشان تکمیل کنند. والیبالیست‌های گیتی‌پسند در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۰ بر حریف پیروز شدند و تنها یک ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به حریف واگذار کردند. گیتی‌پسند در نهایت با برد سه بر یک توانست قهرمان لیگ دسته‌اول شود تا شروعی باشد بر ماجراجویی این تیم در لیگ برتر والیبال. قطعاً در آینده از این تیم و ستاره‌هایش بیشتر می‌شنویم.

جمعه به یادماندنی ورزش اصفهان؛ بیش باد قهرمانی!

اما برای بررسی ابعاد دیگر روز به یادماندنی ورزش اصفهان باید عملکرد گاندوها را بررسی کنیم. تیم فوتبال ذوب‌آهن روز گذشته در حالی سومین برد پیاپی خود را در لیگ بیست‌ویکم پشت سر گذاشت که دیگر نشانی از تیم بی‌ثبات نیم‌فصل اول ندارد. در واقع عملکرد کجدار و مریز گاندوها و نتیجه‌های سینوسی تیم تارتار، همه فوتبال‌دوستان اصفهانی را همچون فصل‌های گذشته نگران کرده بود. تیم ذوب‌آهن با تغییرات زیادی در فصل جدید کار را آغاز کرد و به نظر می‌رسید تا پایان نیم فصل اول در حال آزمون و خطا و پوست‌اندازی باشد. در نهایت با فعالیت خوب در پنجره نقل و انتقالات زمستانی و جذب چند بازیکن خوب در خط میانی و حمله، این تیم روی ریل دلخواه کادر فنی افتاد.

تیم مهدی تارتار با بدرقه چهار گله آلومینیوم اراک در خانه و پیروزی شیرین برابر فولاد سرسخت، نشان داد می‌تواند جزو تیم‌های میانه جدول باشد و رتبه تک‌رقمی حق مسلم این تیم است تا در فصل‌های پیش رو برای موفقیت‌های بیشتر بجنگد. از حق نگذریم مهدی تارتار و کادر فنی ذوب‌آهن در این راه سختی زیادی کشیدند و انواع اخبار و شایعه‌ها را تحمل کردند؛ اما به نظر می‌رسد ساحل آرامش سهم این روزهای ذوب‌آهن است و مجموعه تیم قدر آن را بیش از پیش می‌داند.

از سوی دیگر اما تیم سپاهان و محرم نویدکیا به دومین برد متوالی خود در هفته‌های اخیر لیگ برتر رسید. پیروزی خانگی برابر فجر روحیه خوبی به زردپوشان داد در این حد که تغییرات کادر فنی حریف را رقم زد. سپاهان در دیدار روز گذشته خود برابر نساجی با وجود غایبان پرتعداد در خط میانی و حمله، عملکرد دلپذیری داشت و توانست در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد نتیجه رضایت‌بخشی را رقم بزند.

جمعه به یادماندنی ورزش اصفهان؛ بیش باد قهرمانی!

تیم محرم کمتر از یک ماه دیگر باید در عربستان به مصاف حریفان آسیایی خود برود و همان‌طور که سرمربی تیم اشاره کرد، این روزها مشغول محک زدن بازیکنانش است. در دو بازی گذشته فوتبال شناور سپاهان به نتیجه مورد نظر یعنی تعداد گل مناسب در بازی رسیده است؛ حال باید دید در آسیا چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد. البته نباید از این نکته بگذریم که زردپوشان در لیگ بیست‌ویکم از شانس کمتری برای قهرمانی نسبت به سرخابی‌های پایتخت برخوردارند، اما روی کاغذ می‌توانیم این تیم را نیز یکی از بخت‌های قهرمانی لیگ بنامیم.

در پایان باید به هفته پایانی سال اشاره کنیم. دیدار حساس بسکتبال سپاهان و ذوب‌آهن در پلی‌آف لیگ برتر قطعاً روزهای منتهی به سال ۱۴۰۰ را دیدنی خواهد کرد. این دیدار از ساعت ۱۴:۳۰ امروز در تهران برگزار می‌شود و تیم‌ها دور برگشت دیدار پلی‌آف لیگ بسکتبال را برگزار می‌کنند.

در مسابقه گذشته شهرآورد بسکتبال اصفهان، ذوبی‌ها پیروز شده‌اند و اگر این پیروزی را تکرار کنند به مرحله بعد می‌روند و می‌توانند با ستاره‌های خود یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی لیگ امسال باشند. از سوی دیگر زردپوشان نیز دست و پا بسته نیستند و این شانس را دارند تا در مسابقه امروز با شکست ذوب‌آهن وضعیت خود را بهبود ببخشند.

به نظر می‌رسد می‌توان در بسکتبال نیز روی یکی از دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن برای افتخارآفرینی اصفهان در لیگ این رشته امیدوار بود. اگرچه ادامه مسابقات لیگ برتر در سال جدید برگزار خواهد شد، اما این امکان وجود دارد تا جمعه به یاد ماندنی باز هم برای ورزش اصفهان تکرار شود و ورزش‌دوستان اصفهانی به فعل بیش باد قهرمانی امروز دلخوش باشند!

یادداشت از امیر شمس_سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 561140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.