یک واحد نیروگاه برق شهید منتظری همچنان مازوت می‌سوزاند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تعداد واحدهای مازوت‌سوز نیروگاه برق شهید منتظری را یک واحد اعلام کرد و گفت: طی روزهای آینده و تا پیش از پایان سال، قرار است که مصرف مازوت در یک واحد باقی‌مانده نیروگاه نیز متوقف شود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ظرفیت نیروگاه برق شهید منتظری هشت واحد است که از بهمن‌ماه به‌دلیل مشکلاتی که در تأمین سوخت نیروگاه به وجود آمد، چهار واحد این نیروگاه مازوت‌سوز شد؛ اما اکنون محدودیتی برای تأمین برق و گاز نیست و تعداد واحدهای مازوت‌سوز این نیروگاه به یک واحد کاهش یافته است.

وی با اشاره به درخواست از وزارت‌های نفت و نیرو برای توقف استفاده از سوخت مازوت در این یک واحد باقی‌مانده نیروگاه برق منتظری، ادامه داد: مسئولان قول داده‌اند که تا چند روز آینده برای توقف استفاده از سوخت در یک واحد باقی‌مانده نیز اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره تأثیر مصرف مازوت به عنوان سوخت در نیروگاه منتظری بر آلودگی هوای اصفهان، گفت: این موضوع باید بر اساس مطالعاتی که در اختیار محیط‌زیست است مشخص شود؛ زیرا اطلاعات سهم‌بندی عوامل مختلف در آلودگی هوای اصفهان در اختیار محیط‌زیست قرار گرفته است و این موضوع باید از سوی این سازمان اعلام شود.

شیشه‌فروش با اشاره به تأکیدات مسئولان استان برای جلوگیری از تکرار مصرف مازوت در واحدهای تولیدی مجاور شهر، افزود: در روزهای آینده و تا پیش از پایان سال قرار است که مصرف مازوت در یک واحد باقی مانده نیروگاه نیز متوقف شود.

کد خبر 561130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.