خشکسالی، قحطی و بیماری مردم آفریقا را تهدید می‌کند

کشورهای اتیوپی، کنیا و سومالی با خشکسالی، ناامنی غذایی، سوءتغذیه و بیماری مواجه هستند و باید برای نجات جان ساکنان آن‌ها اقدامات فوری انجام شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میلیون‌ها نفر از ساکنان کشورهای اتیوپی، کنیا و سومالی گرسنه و مجبور به انجام اقدامات بسیار سخت برای زنده ماندن هستند. شاخ آفریقا که گاهی با نام شمال‌شرقی آفریقا نیز شناخته می‌شود، کشورهای اریتره، جیبوتی، سومالی و اتیوپی را در بر می‌گیرد. این منطقه اکنون یکی از بدترین خشکسالی‌های خود را در سال‌های اخیر پس از سه فصل بارانی ضعیف تجربه می‌کند.

مدیر دفتر سازمان غذا و کشاورزی در نیویورک هشدار داده است چنان‌چه برای سه کشور اتیوپی، کنیا و سومالی، اقدام فوری انجام نشود، بین ۱۲ تا ۴۰ میلیون نفر از ساکنان آن‌ها ناامنی شدید غذایی را تجربه خواهند کرد.

۴.۵ میلیون نفر از ساکنان سومالی نیاز به کمک فوری دارند

وی می‌گوید: حمایت از معیشت کشاورزان و دامداران در منطقه شاخ آفریقا که اکثر مردم آن در معرض خطر گرسنگی شدید قرار دارند، باید به عنوان اولویت مهم در نظر گرفته شود. به گفته مرکز هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، خشکسالی ۹۰ درصد از قلمرو کشور سومالی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و یک بحران روبه‌رشد برای آن به شمار می‌رود.

درحال‌حاضر چهار و نیم میلیون نفر از ساکنان این کشور نیاز به کمک فوری دارند و ۶۷۰ هزار نفر از آن‌ها در جست‌وجوی غذا، آب و چراگاه برای حیوانات خود هستند. همچنین به دلیل کمبود شدید آب و دسترسی ناکافی به امکانات بهداشتی، آمار ابتلاء به بیماری‌هایی نظیر سرخک نیز در سومالی روبه‌افزایش است. انتظار می‌رود خشکسالی غیرمنتظره سومالی در ماه آوریل و پیش از شروع فصل بارانی وخیم‌تر شود.

ناامنی غذایی گریبانگیر کشورهای آفریقایی

به گفته سفیر و نماینده دائمی اتیوپی، ۵۰ میلیون نفر از هشت کشور آفریقایی با ناامنی غذایی مواجه هستند و ۲۰.۳ میلیون نفر به کمک غذایی فوری به ارزش حداقل سه میلیارد دلار نیاز دارند. ۷۹ درصد از جمعیت آفریقا که با وضعیت مصیبت بار غذایی مواجه هستند، در کشورهای اتیوپی، سودان و سومالی زندگی می‌کنند.

۵.۷ میلیون کودک نیز در منطقه شاخ آفریقا با سوءتغذیه مواجه هستند که ۱.۷ میلیون نفر آن‌ها سوءتغذیه شدید دارند.

کد خبر 561107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.