مسئولان نباید از پست و مقام خود سوءاستفاده کنند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: قدرت ملی جمهوری اسلامی از عناصر مختلف از جمله علم و فناوری، اندیشه‌ورزی، امنیت و قدرت دفاعی، اقتصاد و رفاه عمومی، سیاست و قدرت چانه‌زنی در دیپلماسی سیاسی، فرهنگ و سبک زندگی و منطق جذاب در مقابل دیگر ملت‌ها تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی، امروز _جمعه بیستم اسفندماه_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) با سه شعار اساسی به میدان آمدند، شعار اعتقادی آن حضرت کلمه لا اله الا الله بود که مفهوم توحیدی داشت و ایشان هرگز از آن عقب‌نشینی نکردند؛ همچنین ان اکرمکم عندالله اتقاکم شعار اخلاقی پیامبر (ص) و معیار اصلی دین بوده است.

وی افزود: در انتصابات و برخورد اجتماعی ملاک پیامبر (ص)، تقوا بوده که قدرت آن از بمب اتم هم بیشتر است. در حدیثی از آن حضرت آمده است که اگر همه عوامل دنیا دست به دست هم دهند تا راه مؤمنان را سد کنند، آنان با داشتن تقوا از مشکلات عبور می‌کنند.

محمودی تاکید کرد: راهکار برون‌رفت از همه مشکلات، تقوا است. شعار سیاسی پیامبر (ص) هم جامعه را به سمت عفت هدایت و دشمنان را ذلیل و خوار کرد.

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آنچه امروز در اختیار داریم، از شهیدان، جانبازان و خانواده آنها است و امیدواریم بتوانیم حق آنها را ادا کنیم؛ امام خمینی (ره) هم احترام زیادی برای خانواده شهدا قائل بودند.

محمودی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند یکی از بنیان‌های اساسی کشور زنده‌نگه‌داشتن نام شهدا است. ایشان به جهاد تبیین هم تاکید دارند. یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین، شهادت، ایثار و جانبازی‌های ملت است که باید تبیین و روشن شود.

وی ادامه داد: مسئولان باید از فرصتی که برای خدمت به مردم در اختیارشان قرار گرفته استفاده کرده و تمام توان خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند. شهدا از جان خود گذشتند تا امروز این مسئولان بتوانند بر کشور حکومت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: هر مسئولی که می‌خواهد مسئولیتی را پذیرد و به مردم خدمت کند باید ابتدا با جبهه‌ها آشنا شود تا بداند جایگاهش مدیون خون شهدا است، البته ملت جمهوری اسلامی در حفظ ارزش‌ها و خنثی کردن فتنه‌ها هموار چند قدم از مسئولان جلوتر بوده‌اند.

محمودی اضافه کرد: مسئولان نباید از پست مقام خود سوءاستفاده کنند. مردم برادران دینی و خلق خدا هستند که مسئولان باید شأن آنان رعایت شود.

وی گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) که در وزارت اطلاعات تلاش می‌کنند باید مورد تقدیر قرار گیرند. البته نمی‌توان اقدامات این سربازان را اعلام کرد اما آثار تلاش‌های آنان در جامعه مشهود است و امنیت جامعه را مدیون آنها هستیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به پرتاب ماهواره نور به فضا، گفت: کشورهای اسلامی باید افتخار کنند نخستین کشور اسلامی که فضایی شد ایران بوده است، البته درخشش نظام جمهوری اسلامی ناشی از هماهنگی بین دستگاه‌ها است.

محمودی اضافه کرد: قدرت ملی جمهوری اسلامی از عناصر مختلف از جمله علم و فناوری، اندیشه‌ورزی، امنیت و قدرت دفاعی، اقتصاد و رفاه عمومی، سیاست و قدرت چانه‌زنی در دیپلماسی سیاسی، فرهنگ و سبک زندگی و منطق جذاب در مقابل دیگر ملت‌ها تشکیل شده است، لذا همه ارگان‌ها باید در راستای حفظ و اعتلای اهداف نظام تلاش کنند.

کد خبر 561010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.