عملیات مرمت هیتون‌هال در منچستر به پایان رسید

عملیات مرمت تالار باشکوه هیتون‌هال واقع در پارک هیتون در شمال منچستر به پایان رسید و برپایی تورهای رایگان بازدید از آن در ماه آوریل از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هیتون هال (Heaton Hall)، یکی از مهم‌ترین میراث شمال غرب منچستر با دریافت حمایت‌های مالی کلیدی از شورای شهر منچستر و سازمان حفاظت از بناهای تاریخی انگلستان مرمت شد تا اطمینان حاصل شود که این بنای ارزشمند در سال‌های آینده در برابر آسیب محافظت می‌شود. این بنا که در سال ۱۷۷۷ توسط یکی از معماران سرشناس انگلیسی طراحی شده است، از معدود ساختمان‌های درجه یک فهرست‌شده انگلستان در سطح ملی است که سال‌ها در لیست بناهای تاریخی در معرض خطر قرار داشت و مرمت آن طی پنج مرحله تعمیرات اساسی انجام گرفت. چهار فاز قبلی شامل تعمیر جناح‌های شرقی و غربی، تعویض پنجره‌ها و کرکره‌ها و اصلاح سقف نارنجستان برای حفاظت از کل بنا بوده است. فاز پنج نیز شامل تعویض پنجره‌های اخیراً شکسته شده، تعمیرات رندر و تعمیرات داخلی در طبقه اول می‌شود.

شورای شهر منچستر تعمیر و نگهداری این بنا را بیش از سه سال پیش آغاز کرد و اکنون برای کمک به محافظت از این جواهر معماری برای نسل‌های آینده آن را به پایان رساند. تورهای بازدید از محوطه هیتون‌هال و پارک اطراف آن هر ماه به‌صورت رایگان و با حضور یک راهنما برای گروه‌های مختلف بازدیدکننده برگزار می‌شود که شورای شهر برای سال جاری تاریخ‌های دهم آوریل، هشتم می، نوزدهم ژوئن، دهم جولای، چهاردهم آگوست و دهم و یازدهم سپتامبر را بدین‌منظور اختصاص داده است. دومین یکشنبه هر ماه نیز به برگزاری تورهایی برای بازدید داخل بنا اختصاص دارد که دربردارنده هزینه است و توسط آژانس گردشگری «جاناتان شوفیلد» اجرا می‌شود.

پارک هیتون و تالار باشکوه قرار گرفته در آن، گل سرسبد منچستر محسوب می‌شوند که برای کمک به حفظ یکی از محبوب‌ترین فضاهای سبز و جاذبه‌های فرهنگی شهر توسط شورای شهر منچستر مورد بازسازی‌های اساسی واقع شده است. شورای شهر همچنین به‌عنوان بخشی از برنامه کاشت یک میلیون درخت MCR در دو طرف تراموا در نزدیکی ورودی خیابان میدلتون، اخیراً هجده درخت بلوط انگلیسی در پارک هیتون کاشته است.

شورای شهر منچستر به‌منظور ایجاد چشم‌اندازی وسیع‌تر، در طول پنج سال گذشته بخش‌های مختلف پارک را به روشی پایدار توسعه داده است تا از دسترسی بهتر به هیتون‌هال و بهبود فضای اطراف آن اطمینان حاصل کند که این اقدام بنای ممتاز تالار را به نقطه کانونی پارک تبدیل کرده است. ساخت سرویس‌های بهداشتی جدید، ایجاد ورودی‌های بزرگ‌تر، نوسازی معابر اصلی و نصب ۲۳ نیمکت جدید از جمله اقدامات انجام گرفته برای بهبود پارک هیتون است.

عضو اجرایی شورای شهر منچستر ضمن تأکید بر آگاهی شورای شهر منچستر از مسئولیت ویژه‌ای که به‌عنوان متولی هیتون‌هال برای اطمینان از مراقبت مناسب از آن دارد گفت: «تالار هیتون‌هال پس از بازسازی دوباره به جلوه‌ای از شکوه و جواهری بر تاج پارک باشکوه هیتون تبدیل شده است و مسئولین شهری امیدوارند همچنان نسل‌های آینده ساکنان محلی و بازدیدکنندگان شهر را خوشحال کند و الهام‌بخش آن‌ها باشد. این میراث شگفت‌انگیز با دقت بسیار بازسازی شده است تا ویژگی‌های معماری منحصربه‌فردش حفظ شود و شکوه سابق بنا دست‌نخورده باقی بماند».

کد خبر 561003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.