پناه دادن به زنان بی‌خانمان در اولویت شورای شهر لندن

شورای شهر لندن اعلام کرد که زنان بیش از مردان در معرض بی‌خانمانی پنهان قرار دارند؛ لذا ۶۵ درصد از بی‌خانمان‌های پناه داده شده در اسکان‌های موقت شورای این شهر را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لندن به‌عنوان نماینده کل ۳۲ منطقه و شهرک این شهر اعلام کرد که جدیدترین یافته‌های شورا نشان‌دهنده مقیاس تکان‌دهنده افزایش بحران بی‌خانمانی در پایتخت و شدت بالای تأثیرگذاری آن بر زنان است. این گروه فراحزبی با تأکید بر این‌که زنان بیشتر در معرض «بی‌خانمانی پنهان» قرار دارند متذکر شد که تحقیقات و تمرکز سیاست اسکان دادن به بی‌خانمان‌ها بیشتر روی حمایت از زنانی متمرکز است که خانه دائمی ندارند و این سیاست در وهله اول تمام تلاش خود را در راستای جلوگیری از بی‌خانمان شدن آن‌ها قرار می‌دهد.

بی‌خانمانی شکل‌های مختلفی دارد که کارتن‌خوابی قابل مشاهده‌ترین نوع آن است، بنا بر آمارهای شورای شهر لندن در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱، در حدود ۱۶ درصد معادل ۱۷۰۰ نفر از کارتن‌خواب‌های لندن را زنان تشکیل داده بودند که البته این آمار بسیار بیشتر است چراکه زنان کارتن‌خواب به دلایل حفظ ایمنی بیشتر در امکانی دور از انظار عمومی و مخفی از چشم دیگران می‌خوابند.

شورای شهر لندن با تأکید بر این مسئله که مقرون‌به‌صرفه نبودن مسکن عاملی کلیدی برای افزایش بحران بی‌خانمانی در لندن خصوصاً در مواردی محسوب می‌شود که تنها نقطه اتکای خانوارها حقوقی ثابت و ناکافی است، از چالش‌های خاصی هم‌چون افزایش سوءاستفاده‌ها و خشونت‌های خانگی به‌عنوان دلایلی یاد کرد که زنان را به فرار از خانه‌ها و پناه بردن به مساکن حمایتی شوراهای محلی لندن سوق می‌دهد. عضو شورای لندن از افزایش تعداد این زنان ابراز نگرانی کرد و لازم دانست که مسئولین شهری اقدامات بیشتری را برای درک تأثیر شدید بی‌خانمانی پنهان بر زنان لندن و کمک به آن‌ها در راستای جلوگیری از بی‌خانمان شدن در اولویت برنامه‌های خود مبنی بر پناه دادن به بی‌خانمان‌ها قرار دهد.

دو سوم کل بی‌خانمان‌های انگلستان در پایتخت حضور دارند و شورای لندن بارها در مورد فشار فزاینده بحران بی‌خانمانی در پایتخت هشدار داده است، در حال حاضر نیز منطقه‌های مختلف لندن سالانه تقریباً یک میلیارد پوند برای حمایت از بی‌خانمان‌ها هزینه می‌کنند و هر سال تعداد بیشتری از این افراد را در سرپناه‌های موقت اسکان می‌دهند. اسکان موقت زمانی ترتیب داده می‌شود که شورای شهر مسئولیت تهیه مسکن را برعهده داشته باشد اما مسکن بلندمدت مناسبی در دسترس نباشد.

بر اساس آمارهای ارائه‌شده از شورای شهر لندن، ۴۲ هزار نفر از ساکنان اسکان‌های موقت لندن را زنان بالغ و ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر آنان را مردان بالغ تشکیل می‌دهند، یعنی تعداد زنان دو برابر مردان است و به‌این‌ترتیب ۶۵ درصد از بی‌خانمان‌هایی که در سرپناه‌های موقت شورا اسکان داده شده‌اند، زنان هستند.

شورای شهر لندن همچنین به منظور تأمین هزینه‌های مسکن و تقویت توانایی منطقه‌های شهر برای ساختن مساکن جدید خواستار فراهم آمدن حمایت رفاهی بیشتر برای کمک به لندنی‌های کم‌درآمد شد.

کد خبر 560995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.