از درگذشت اوفارل تا درخشش فصیحی در صربستان

در بسته خبری ورزش این هفته ایران و جهان، خبرهای جالبی به چشم می خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق معمول هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* رافائل سیلوا دا آرودا مدافع ۲۹ ساله که سابقه حضور در سری آ و سری بی برزیل را دارد، طی جلسه با مسئولان استقلال و با انجام تست‌های پزشکی، به استقلال پیوست.

* یازدهمین دوره رقابت‌های تکواندو جام باشگاه‌های آسیا با حضور ۵۸ تکواندوکار از کشورهای ایران، هند، قزاقستان، ازبکستان، افغانستان، اردن و پناهندگان به میزبانی فدراسیون تکواندو در محل خانه تکواندو برگزار شد که در پایان لوازم خانگی کن عنوان نخست را کسب کرد. اعضای تیم لوازم خانگی کن با کسب ۳ مدال طلا و ۳ نقره در مجموع با ۵۳۴ امتیاز روی سکوی قهرمانی ایستادند.

* به نقل از روابط عمومی شنا شیرجه و واترپلو، هجدهمین دوره مسابقات لیگ شنای قهرمانی باشگاه‌های کشور عصر روز جمعه سیزدهم اسفند با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید. در پایان این دوره از مسابقات تیم شهید هاشمی نژاد مشهد با ۳۴۵۷ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. تیم‌های اریس اصفهان و نفت تهران نیز به ترتیب با ۳۲۶۲ و ۳۱۲۳ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

* در جریان مسابقه فوتبال بین ۲ تیم فوتبال کوئره‌تارو و اطلس در لیگ مکزیک، هواداران ۲ تیم در دقیقه ۶۳ بازی به شدت با یکدیگر درگیر شدند که منجر به کشته شدن ۱۷ نفر و مصدومیت ۲۲ نفر شد.

* شورای جهانی تکواندو یک جلسه فوق‌العاده تشکیل داد تا در مورد اقدامات بعدی فدراسیون با توجه به تنش در اوکراین و پیروی از توصیه‌های کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم‌گیری کند. در حمایت از توصیه‌های IOC، شورا تصمیم گرفت که ورزشکاران و مقامات روسی و بلاروسی تا اطلاع ثانوی اجازه حضور در مسابقات جهانی تکواندو را نخواهند داشت.

* با پیشنهاد محمد مصلایی پور رئیس کمیسیون داوران و موافقت فدراسیون کشتی، جواد واحدی داور درجه سه بین المللی از تهران، به عنوان دبیر این کمیسیون منصوب شد.

* علی خطیر معاون سابق باشگاه استقلال و عضو هیئت مدیره باشگاه تراکتور مدتی پیش به علت انتقادات به عملکرد مدیریتی رئیس فدراسیون فوتبال از سوی کمیته اخلاق به مدت ۵ سال از فعالیت‌های فوتبالی محروم شد، اما کمیته استیناف بعد از بررسی مجدد رأی صادره از سوی کمیته اخلاق را رد کرد تا خطیر تبرئه شود.

* سی و دومین دوره مسابقات تکواندو بین المللی جام فجر، در گروه بانوان که با حضور ۱۲۶ تکواندوکار از ۱۰ کشور ایران، افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، هند، اردن، قزاقستان، پاکستان، ترکیه، ازبکستان و تیم پناهندگان در سالن خانه تکواندو آغاز شده بود، در نهایت با قهرمانی تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

* فرانک اوفارل، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران که هدایت این تیم در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ را برعهده داشت و همچنین صعود به المپیک مونترال ۱۹۷۶ را تجربه کرد، در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

*حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: دویست و پنجاه هزار نفر در پذیره‌نویسی پرسپولیس و دویست و ده هزار نفر در پذیره‌نویسی استقلال مشارکت داشته‌اند.

* فرزانه فصیحی، دونده کشورمان که در اردوی صربستان حضور دارد در مسابقات دو و میدانی بلگراد میتینگ با ثبت رکورد ۷ ثانیه و ۳۱ صدم ثانیه به مقام نایب قهرمانی دست یافت. فصیحی مدتی پیش در مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی ترکیه توانست به مقام قهرمانی دست یابد. او این روزها برای شرکت در بازی‌های آسیایی آماده می‌شود و در اردوی صربستان به سر می‌برد.

* در پی حذف تیم ملی والیبال روسیه از تمامی رویدادهای بین‌المللی، تیم ملی والیبال تونس، جایگزین این تیم در مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ شد.

* فدراسیون جهانی تنیس (ITF) الکساندر زورف، تنیسور آلمانی را به دلیل رفتار غیر ورزشی در مسابقات تنیس ۲ نفره آکاپولکو مکزیک را ۲۵ هزار دلار جریمه و ۸ ماه نیز از حضور در میادین محروم کرد، همچنبن زوررف تمامی جوایز و امتیازات کسب شده در مسابقات تنیس آکاپولکو مکزیک را نیز به دلیل رفتار غیر ورزشی اش از دست داد.

* اتحادیه فوتبال روسیه اعلام کرد که به خاطر تصمیمات فیفا و یوفا مبنی بر محرومیت تیم‌های ملی این کشور از حضور در رقابت‌های بین‌المللی، از این نهادها به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت خواهد کرد.

* فرشته کریمی کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان ایران که فصل گذشته در لیگ کویت بازی می‌کرد با اتمام قراردادش به ایران آمد و با مسئولان باشگاه پیکان وارد مذاکره شد. در نهایت کریمی بعد از توافق با مدیران پیکان به این تیم پیوست. قرارداد کریمی با تیم فوتسال بانوان پیکان تا پایان فصل جاری است.

* مشکات الزهرا صفی، تنیسور کشورمان در دور اول مسابقات تنیس بانکوک تایلند مقابل تاپانی تنیسور تایلندی قرار گرفت و در ۲ ست پیاپی و با نتیجه (۶ بر ۳) مغلوب حریف خود شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

* صابر کاظمی ملی پوش والیبال کشورمان که با شهرداری ارومیه در لیگ برتر والیبال حضور داشت، در مرحله یک چهارم نهایی نتوانست به نیمه نهایی صعود کند و حذف شد. پس از کنار رفتن تیم شهرداری ارومیه از رقابت‌های لیگ صابر کاظمی راهی تیم والیبال العربی قطر شد تا در رقابت‌های امیر کاپ قطر شرکت کند.

*سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت که به شرط اجازه شورای تأمین، هواداران در همه شهرها می‌توانند با ظرفیت ۳۰ درصدی به استادیوم بروند. شهرآورد تهران هم قرار با ۲۰ هزار هوادار که هر کدام از تیم‌ها مجاز به استفاده از ۱۰ هزار تماشاگر هستند برگزار می‌شود.

* باشگاه سپاهان با همکاری یک شرکت داخلی با نصب تجهیزات مخصوص کمک داور ویدئویی(VAR) در ورزشگاه نقش‌جهان، در دیدار تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و فجر سپاسی شیراز از این سیستم به صورت آفلاین و آزمایشی استفاده کرد.

* با تأیید فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی (IFSC) الناز رکابی موفق به کسب سهیمه بازی‌های جهانی ۲۰۲۲ در گرایش Lead شد. بازی‌های جهانی ۲۰۲۲ از ۲۳ تا ۲۵ تیر ماه سال ۱۴۰۱ در کشور آمریکا برگزار خواهد شد.

* با اعلام رسمی فیفا، تیم ملی فوتبال روسیه از رقابت‌های انتخابی جام جهانی و بازی پلی‌آف برابر لهستان کنار رفت تا جام جهانی ٢٠٢٢ قطر را از دست دهد. پس از حذف روسیه، لهستان برای صعود به جام جهانی باید به مصاف پیروز دیدار تیم‌های سوئد و جمهوری چک برود. همچنین بر اساس اعلام فیفا، دیدار تیم‌های اوکراین و اسکاتلند به تعویق افتاد.

* فیفا اعلام کرد که تیم‌های ملی صعود کرده به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، باید تا یک ماه پیش از آغاز بازی‌ها، ترکیب اصلی ۳۰ نفره خود را اعلام کنند. به عبارتی اسکوچیچ تا تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۸ مهر ۱۴۰۱) وقت دارد که ۳۰ نفر اصلی تیم ملی کشورمان را مشخص کند.

* فدراسیون جهانی بسکتبال، پس از پایان پنجره دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، رده بندی جدید تیم‌های ملی کشورهای دنیا را اعلام کرد. به گزارش فدراسیون بسکتبال، تیم ملی ایران همچنان در جایگاه ۲۳ جهان قرار دارد. طبق رنکینگ جدید، تیم‌های آمریکا، اسپانیا، استرالیا، فرانسه، اسلوونی، صربستان، آرژانتین، لیتوانی، یونان و ایتالیا، ۱۰ تیم برتر جهان هستند. تیم ملی ایران با ۴۴۸.۸ امتیاز پس از استرالیا (۶۹۱.۹) تیم دوم قاره آسیا است.

* کنفدراسیون والیبال آسیا از علیرضا قریب داور بین‌المللی ایران برای قضاوت در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا دعوت کرد. این رقابت‌ها از ۲۵ اردیبهشت تا یکم خردادماه سال آینده به میزبانی تهران برگزار خواهد شد که قهرمان لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۰ و یک تیم به انتخاب فدراسیون والیبال در آن شرکت می‌کنند.

* دیدار برگشت تیم‌های فوتبال رئال مادرید و پاری سن ژرمن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد. کیلیان امباپه در دقیقه ۳۹ بازی پاری سن ژرمن را پیش انداخت، اما در ادامه کریم بنزما ۳ بار برای رئال مادرید گلزنی کرد تا تیمش با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد. رئال مادرید که در بازی رفت با نتیجه یک بر صفر مغلوب شده بود، با پیروزی ۳ بر ۲ در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت، به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

* دولت بریتانیا دیرو (پنجشنبه نوزدهم اسفند) دارایی‌های هفت تبعه روس از جمله رومن آبراموویچ، مالک باشگاه لیگ برتری چلسی را مسدود کرد. این تحریم تأثیر قابل توجهی بر چلسی و عملکرد روزمره این باشگاه خواهد داشت و از ۵ لحاظ تأثیر منفی بر این باشگاه لندنی خواهد گذاشت.

* مسلم اولاقباد، بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان و عضو باشگاه کراپ الوند قزوین بعد از جام جهانی مورد توجه مسئولان باشگاه پالمای اسپانیا قرار گرفت، اما با تیم کراپ الوند قزوین قرارداد داشت و قرار شد بعد از پایان رقابت‌های لیگ برتر به این تیم اسپانیایی بپیوندد. اولاقباد با مسئولان باشگاه پالما به توافق رسید و قرارداد خود را به مدت ۳ سال با این تیم اسپانیایی به امضا رساند

* مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو در تیم منتخب هفته بیست و پنجم لیگ پرتغال قرار گرفت. طارمی در بازی هفته بیست و پنجم تیمش برابر پاسوس د فریرا، یک گل زد، ۲ پاس گل داد و روی دیگر گل پورتو هم تأثیرگذار بود.

* پس از پایان بازی‌های این هفته لیگ قهرمانان فوتبال اروپا، کریم بنزما به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. میلان اشکرینیار مدافع تیم اینترمیلان، فرناندینیو هافبک منچستر سیتی و رابرت لواندوفسکی مهاجم بایرن مونیخ دیگر نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بودند.

کد خبر 560934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.