پاداش بروکسل به کاربران حمل‌ونقل عمومی

شهرداری بروکسل تا سقف ۹۰۰یورو به افرادی که به جای خودروی شخصی از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، پاداش اعطا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بروکسل از راه‌اندازی جنبش «پاداش تحرک پایدار برای شهروندان»، تحت عنوان Bruxell'air خبر دادند. هدف این اقدام، ترغیب افراد بیشتر برای کنار گذاشتن خودروهای شخصی و روی آوردن به روش‌های حمل‌ونقل کم‌کربن است.

این پروژه برای هر شهروندی که ثبت‌نام خودروی خود را کنسل و برای دریافت جایزه درخواست کند، تا ۹۰۰ یورو جایزه ارائه می‌دهد. ایده طرح، این است که ۹۰۰ یورو می‌تواند برای خرید تجهیزات دوچرخه، اشتراک حمل‌ونقل عمومی یا سرویس خودروی اشتراکی استفاده شود.

Bruxell'air در سال ۲۰۰۶ ایجاد شد که بر اساس آن مردم به استفاده از روش‌های مختلف حمل‌ونقل تشویق شدند. با این حال، اخیراً این جنبش تغییراتی را پشت سر گذاشت که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، دو برابر شدن پاداش از ۵۰۰ یورو به ۹۰۰ یورو بود.

پاداش بروکسل به کاربران حمل‌و ‌نقل عمومی

این جنبش در طول سال‌ها، موفقیت متوسطی در جذب داوطلبان جدید داشته است. در سال ۲۰۱۸، ۹۰۰ نفر جایزه را دریافت کردند. این تعداد در سال ۲۰۱۹ به ۱۲۰۰ و در سال ۲۰۲۰ به ۱۰۴۹ افزایش یافت. از آنجا که در سال گذشته این طرح شاهد اندکی رکود بود، مقامات در ساختار و اجرای جنبش تغییراتی اعمال کردند.

پاداش‌ها بر اساس درآمد سالانه فرد یا خانواده توزیع می‌شود و برای افراد کم‌درآمد، بیشتر است. در عین حال، افراد دارای معلولیت بدون در نظر گرفتن درآمد، بالاترین مبلغ یعنی ۹۰۰ یورو را دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این، هنگامی که مردم پاداش خود را دریافت کردند، می‌توانند انتخاب کنند که این مبلغ را برای چه چیزی خرج کنند؛ خرید تجهیزات دوچرخه تا سقف ۲۳۰ یورو، اشتراک یک ساله حمل‌ونقل عمومی یا خودرو و دوچرخه اشتراکی از جمله موارد پیشنهادی است. قابل ذکر است، هر مبلغی که برای حمل‌ونقل هزینه نشود، باید به شهر بازگردانده شود.

کد خبر 560929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.