سند تحول در فعالیت زنان و خانواده تدوین شده است

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: باتوجه به اینکه مسیر دولت سیزدهم تحول‌گرایانه است، برهمین اساس برای استفاده از ظرفیت زنان، سند تحول در فعالیت زنان و خانواده تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «زینب اختری» امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان بوشهر، اظهار کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب زنان را خط مقدم فعالیت‌ها در جامعه اسلامی، حفاظت از انقلاب و مشارکت در برنامه‌ها و طرح‌های مختلف معرفی می‌کنند؛ از این نظر زنان با رویکرد پر از انرژی در کنار همه مجموعه‌ها برای حل مشکلات جامعه قرار دارند.

وی با بیان اینکه کمک به همه مجموعه‌های دولت و عرصه‌های مختلف نظام اسلامی به عنوان مهم‌ترین رویکرد برنامه‌ها شناخته می‌شود، اضافه کرد: بر این اساس زنان در بخش‌های مختلف سیاسی، امنیتی، انتظامی، اقتصادی و اجتماعی آماده همکاری با دستگاه‌های اجرایی و دولتی هستند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور ترویج فرهنگ الگو و سبک زندگی اسلامی و حمایت از فعالان اجتماعی و فرهنگی را از دیگر رویکردهای وزارت کشور عنوان کرد.

وی اضافه کرد: توجه به رفع آسیب‌های اجتماعی، افزایش نرخ موالید، فرزندآوری، ازدواج جوانان و حمایت از زنان سرپرست خانواده از برنامه‌های مهم حوزه بانوان وزارت کشور است که در این راستا از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استفاده می‌شود.

اختری توجه به اعتبارات حوزه بانوان را یکی از ظرفیت‌ها دانست و گفت: باید با نگاه کارشناسی مسائل مربوط به زنان و خانواده پیگیری شود.

وی ادامه داد: توانمندسازی و آموزش حوزه بانوان برای اجرا طرح‌های مختلف از جمله اشتغال مورد توجه ویژه قرار دارد و در استان بوشهر برنامه‌های مهم و منسجمی تدوین شده است.

به گزارش ایمنا، دستیابی به عدالت جنسیتی، مستلزم جبران نابرابری‌های موجود میان زنان و مردان، دختران و پسران و نیز تضمین حقوق، مسئولیت و فرصت‌های برابر و توجه ویژه به زنان و دختران به جهت رفع تبعیض‌ها و شکاف‌های تاریخی ایجاد شده است. زنان به عنوان نیمی از منابع انسانی، نه تنها موضوع هدف توسعه بلکه عامل مهمی در پیشبرد اهداف آن محسوب می‌شوند و تجهیز این منبع مهم منجر به توزیع عادلانه درآمدها نیز خواهد شد.

تبعیض علیه زنان ناقض عدالت و احترام به شخصیت بشر است و شکوفایی کامل استعدادها و قابلیت‌های زنان را دشوار می‌کند و لازمه رفع تبعیض از زنان تحول در هنجارها، اعتقادات، ارزش‌ها، نگرش‌ها، ارکان و ساختارهاست بدون آنکه تفاوت‌های بیولوژیکی و طبیعی آنان نادیده گرفته شود. زنانگی و مردانگی و نقش‌های پدری و مادری نباید مبنایی برای تبعیض باشد زیرا پرداختن به موضوع زن و نقش وی به عنوان عامل انسانی توسعه، لازمه توجه به دو عنصر است: نخست توانمندسازی و دوم ایجاد زمینه لازم برای به‌روزرسانی این توانمندی و بدیهی است بدون داشتن توانمندی لازم، نمی‌توان انتظار ایفای نقش مؤثر و کارآمد داشت.

کد خبر 560889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.