برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خوانسار ۱,۰۰۰ میلیارد اعتبار نیاز است

فرماندار خوانسار، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان را نیازمند حدود هزار میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: این برآورد اقتصادی اجرای طرح‌ها است؛ اما اگر امکان تأمین این بودجه در دولت وجود ندارد، باید به‌سمت راهکارهای دیگری برویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباسعلی علیخاصی ظهر امروز _پنجشنبه نوزدهم اسفند ۱۴۰۰_ در جلسه شورای اداری شهرستان خوانسار اظهار کرد: امید چندانی به سفر شهرستانی مسئولان استانی نداشتم اما پس از بازدید شهرک صنعتی، حاضران در نشست اظهار می‌کردند که این بازید متفاوت است. درخواست ما این است که امیدواری ایجاد شده در این سفر را مورد توجه قرار دهید تا به نتایج خوبی بینجامد.

وی افزود: تا این لحظه، هیچ کاری نتوانسته‌ام انجام دهم و شرمنده مردم هستم، البته در این مدت مانند روال همیشگی در دفتر کار حاضر شده و نامه‌ها را خوانده‌ام و جلسات تشکیل شده اما مشکلات کلانی که مربوط به این شهرستان است، هنوز همان روال قبلی را دارد و هیچ اتفاقی برای حل آنها رخ نداده است.

فرماندار خوانسار از تعطیلی پروژه تونل خوانسار به بوئین و میان دشت در دو ماه اخیر خبر داد و گفت: این پروژه با مشکل کمبود بودجه رو به رو است و درخواست ما از مسئولان استانی این است که اهمیت ویژه‌ای برای پروژه‌های عمرانی خوانسار قائل شوند تا به نتیجه برسند چون خیلی زود می‌گذرد که نفر بعدی به عنوان فرماندار انتخاب شود و در مراسم تودیع و بگویم همچنان هیچ کاری در شهرستان انجام نشد.

علیخاصی بعضی از پروژه‌های عمرانی شهرستان خوانسار را بین ۱۰ تا ۲۰ سال نیمه کاره دانست و افزود: در نشستی که در دو سه هفته پیش با حضور استاندار، فرمانداران و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد این نکته مطرح شد که ۷۸ درصد جمعیت استان در هشت درصد مساحت استان ساکن است و استاندار بر همین اساس، مسئولان برنامه‌ریزی را موظف کرد به فرمانداری‌ها مراجعه کنند و سندهای توسعه شهرستان‌ها مورد بازنگری قرار دهند اما هنوز نماینده‌ای از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در شهرستانمان ندیده‌ایم.

وی با انتقاد از ادامه مدل معیوب گذشته برای تصویب و تقسیم بودجه‌ها، خاطرنشان کرد: تا پیش از این نیز بودجه‌هایی تصویب می‌شود که باید در عرض چند روز در فرمانداری‌ها بین بخش‌های مختلف تقسیم شود، به عنوان مثال ۳۰ میلیارد را در خوانسار تقسیم کنیم در حالی که بسیاری از این بودجه‌ها در مراحل بعدی تأمین اعتبار نمی‌شوند.

فرماندار خوانسار خواستار توجه مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به این شهرستان شد و ادامه داد: درگیری با بروکراسی‌های اداری بسیار دست و پا گیر است، اگر قرار باشد در یک بخش بودجه‌ای تصویب و توزیع شود و وقتی که تمام شد، پروژه‌هایمان را تعطیل کنیم، همه این کارها را با استفاده از هوش مصنوعی نیز می‌توان انجام داد و چه نیازی به این همه مدیر و کارمند و رئیس اداره است؟

علیخاصی خواستار دقت عمل و خلاقیت در تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی شد و گفت: اگر امکان تأمین مالی پروژه‌ها وجود ندارد، باید به دنبال راهکارهای قانونی دیگر باشیم و در این خصوص بارها صحبت کرده‌ایم. در این خصوص از اداره راه و شهرسازی خواستیم که اگر اعتباری برای اجرای کنارگذر وجود ندارد، اجرای تبصره ۱۹ را مورد بررسی قرار دهیم و اگر نتوانستیم از این راه استفاده کنیم، در آن صورت به مردم اعلام کنیم که هیچ راهی وجود ندارد.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه تونل، اظهار کرد: برای تأمین اعتبار این پروژه، اعلام شد که باید ماده ۲۳ دریافت کنید، این موضوع را از طریق تهران پیگیری کردیم و متوجه شدیم که پرونده از راه و شهرسازی اصفهان به تهران فرستاده نشده بود و با این پیگیری، روال کار انجام ماده ۲۳ برای تونل خوانسار در راه و شهرسازی آغاز شد.

فرماندار خوانسار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خوانسار را نیازمند حدود هزار میلیارد تومان اعتبار دانست و یادآور شد: این برآورد اقتصادی اجرای طرح هاست اما اگر امکان تأمین این بودجه در دولت وجود ندارد باید به سمت راهکارهای دیگری برویم. همچنین مهم‌ترین مطالبه مردم خوانسار، تکمیل پروژه کنارگذر است که امیدوارم امروز در این نشست به نتیجه برسد.

کد خبر 560887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.