همه پروژه‌های عمرانی خوانسار ناتمام مانده است

امام جمعه شهرستان خوانسار با اشاره به آغاز بسیاری از طرح‌های عمرانی در این شهرستان از دوره سازندگی به بعد، گفت: عمده طرح‌هایی که برای تکمیل زیربناهای توسعه این شهرستان در دست اجرا است، از دو دهه قبل یعنی دوره اصلاحات و سازندگی شروع شده و همگی ناتمام مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام رسول خواجه‌کریمی ظهر امروز _پنجشنبه نوزدهم اسفند ۱۴۰۰_ در جلسه شورای اداری شهرستان خوانسار اظهار کرد: هر کاری که برای خدا انجام شود، پشتیبان هستی آن خدا و حتماً رو به کمال و توسعه است.

وی با اشاره به سابقه ۲۰ ساله خود در جایگاه امام جمعه شهرستان خوانسار ادامه داد: هیچ‌کس به اندازه من در این شهر، تجربه امور اداری ندارد اما ضمن تقدیر از آن خدمات گسترده نظام اسلامی در این منطقه، چند مشکل اصلی در شهرستان وجود دارد که درخواست رسیدگی به آن‌ها را داریم.

امام جمعه خوانسار با اشاره به آغاز بسیاری از طرح‌های عمرانی در این شهرستان از دوره سازندگی به بعد، گفت: عمده طرح‌هایی که برای تکمیل زیربناهای توسعه این شهرستان در دست اجرا است، از دو دهه قبل یعنی دوره اصلاحات و سازندگی، شروع شده و همگی ناتمام مانده است. یکی از این طرح‌ها سد باغکل بوده که دارای چالش جدی مواجه است و از زمان ساخت تاکنون هیچ گاه امکان آبگیری کامل این سد فراهم نشده تا مردم شهرستان بتوانند از آن استفاده کنند.

خواجه‌کریمی این سد را نیمه‌تمام و دارای نواقصی دانست و اظهار کرد: تاکنون فقط یک‌بار و با دستور یک فرماندار، این سد کامل آبگیری شد که مورد مخالفت جدی کارشناسان استانی قرار گرفت و از آن زمان تاکنون با نیمی از ظرفیت بهره برداری می‌شود.

وی دومین طرح چالشی خوانسار را تونل خوانسار و بویین‌ومیاندشت معرفی کرد و گفت: این تونل که در اوایل دولت احمدی‌نژاد شروع شده و تاکنون هم ادامه دارد، قرار بود با اعتبار شش میلیاردی آماده بهره‌برداری شود اما اکنون که بخش اعظم آن اجرا شده به نظر می‌رسد بین ۸۰ تا ۹۰ میلیارد بودجه دیگر برای تکمیل تونل اعتبار نیاز است.

امام جمعه خوانسار با اشاره به طلب ۶۰ میلیاردی قرارگاه در این شهرستان، خاطرنشان کرد: مبلغی که تاکنون در پروژه تونل خوانسار به بویین‌ومیاندشت هزینه شده نیز به بدهکاری قرارگاه افزوده می‌شود، این پروژه یکی از طرح‌های مهم و زیربنایی به شمار می‌رود که در کنار آن باید نزدیک به ۱۴ کیلومتر از جاده‌های استان دسترسی ایجاد شود اما اکنون هیچ کجا صحبتی از جاده به میان نمی‌آید و فقط حرف تونل زده می‌شود در حالی که ایجاد جاده‌ها نیز به بودجه نیاز دارد.

خواجه‌کریمی یکی دیگر از مسائل عمده شهرستان را نداشتن کمربندی مطرح کرد و افزود: خوانسار به عنوان یک شهرستان گردشگری معرفی می‌شود و باید برای بخش‌های گردشگری در آن سرمایه‌گذاری شود. یک شهر گردشگرپذیر در نخستین گام با افزایش جمعیت روبه‌رو می‌شود؛ در حالی که اکنون خیابان‌های شهر محدود و جمعیت گردشگران متراکم است. همچنین جاده‌های پیرامونی که کنار شهر ساخته شده است برای حمل و نقل بین استانی گسترده‌ای از خیابان‌های اصلی شهر دسترسی ایجاد کرده و همواره شاهد اتفاقات دلخراش و تصادف در آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به آغاز ساخت کمربندی این شهر در اوایل دولت احمدی‌نژاد، گفت: از دیگر معضلات شهرستان، نبود شبکه فاضلاب شهرستان است که از سال ۸۲ یعنی اواخر دولت اصلاحات کلنگ آن به زمین خورد و این اکنون جزو طرح‌های نیمه‌تمام در شهرستان است که بخشی درست شده و بخشی دیگر در دست اجرا است.

امام جمعه خوانسار بخشی از طرح‌های عمرانی خوانسار را دارای پیشرفت فیزیکی قابل قبول و تعدادی را بدون پیشرفت فیزیکی دانست و اظهار کرد: انتظار می‌رود که مدیران به این پروژه‌ها توجه کنند تا خیرات و برکات تکمیل آن‌ها شامل حال شهرستان خوانسار شود؛ البته مشکلات دولت را می‌دانیم و انتظار معجزه نداریم اما خواستار تلاش جهادی و انقلابی برای به ثمر رسیدن این طرح‌های طولانی‌مدت هستیم تا شهرستان ما از وضعیت کنونی خارج شود.

کد خبر 560881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.