بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در شورای نگهبان آغاز شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ساعاتی قبل، متن رسمی مصوبات مجلس درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به شورای نگهبان رسید و جلسات رسمی بررسی آن در شورا از امروز به‌صورت فشرده آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، «هادی طحان نظیف» اظهار کرد: دقایقی قبل از ظهر امروز _پنجشنبه نوزدهم اسفندماه ۱۴۰۰_ شورای نگهبان متن رسمی مصوبات مجلس درباره ماده واحده و تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را از مجلس دریافت کرد؛ البته هنوز مصوبات مربوط به جداول به شورا ارسال نشده است.

وی افزود: بر اساس قانون، شورای نگهبان ۱۰ روز مهلت اظهارنظر دارد اما اگر از تمام مهلت قانونی استفاده کنیم، مشکلاتی پیش خواهد آمد؛ چراکه ممکن است ابهامات و اشکالاتی نسبت به مصوبات وجود داشته و نیاز به رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان باشد، در نتیجه قانون بودجه برای ابلاغ به ابتدای سال آینده نخواهد رسید. لذا در تلاشیم تا با برگزاری جلسات فشرده دو یا سه نوبته حتی در روزهای تعطیل، هر چه زودتر گزارش نتیجه بررسی‌های شورای نگهبان را به مجلس اعلام کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: ما در شورای نگهبان طبق رویه هر سال برای تسریع در فرایند بررسی لایحه بودجه، تاکنون چندین جلسه برای بررسی ابتدایی متن غیررسمی و غیرنهایی لایحه بودجه برگزار کرده‌ایم؛ اما تلاش خواهیم کرد تا با برگزاری جلسات فشرده و فوق‌العاده، بررسی لایحه بودجه در شورای نگهبان سریع‌تر به سرانجام برسد و موارد ابهام یا اشکال نیز در هفته آینده به مجلس منعکس شود تا پس از اصلاح نمایندگان بار دیگر در دستور کار قرار گیرد.

طحان نظیف گفت: شورای نگهبان جداول لایحه بودجه را هم بررسی می‌کند؛ اگرچه هنوز این جداول از سوی مجلس به شورا ارسال نشده است و تنها متن مصوبه یعنی ماده واحده و تبصره‌های آن را دریافت کرده‌ایم، اما حتماً پیگیر جداول نیز هستیم؛ چراکه معتقدیم بودجه اصلی در جداول است و ماده واحده و تبصره‌ها نسبت به جداول اهمیت کمتری دارند؛ لذا شورای نگهبان همه مفاد لایحه بودجه اعم از تبصره‌ها و جداول را بررسی خواهد کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 560879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.