عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۰

در این بسته خبری کوچک شدن مغز؛ عارضه جدید کرونا،معرفی آیفون A۱۵، ارتقای تکنولوژی سایت همراه اول در شهرستان نکا می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

هشدار گران شدن اینترنت

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران هشدار داد با توجه به افزایش مداوم هزینه‌های شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنت، در صورتی که تعرفه‌ها در سال آینده ۱۰۰ درصد افزایش پیدا نکند، این شرکت‌ها تعطیل خواهند شد.

هواوی نوا 9SE با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی شد

شرکت هواوی اخیراً از نخستین اسمارت‌فون خود مجهز به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی کرد ولی یک مدل پرچم‌دار به‌شمار نمی‌رود؛ بلکه مدلی میان‌رده از سری نوا است. هواوی نوا 9SE به‌صورت کاملاً بی‌سروصدا در وبسایت مالزیایی کمپانی رونمایی شد و اکنون کاربران در صورت تمایل می‌توانند نسبت به ثبت پیش‌سفارش این اسمارت‌فون اقدام کنند. فروش فراگیر این محصول از روز جمعه ۱۱ مارس _بیستم اسفندماه_ آغاز می‌شود.

ارتقای تکنولوژی سایت همراه اول در نکا

سید مصطفی فلاح، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: تکنولوژی سایت همراه اول روستای اومال بخش مرکزی شهرستان نکا ارتقا یافت و ۱۲۱۴ خانوار این منطقه از خدمات نوین ارتباطی برخوردار شدند.

کوچک شدن مغز؛ عارضه جدید کرونا

مطالعات جدید نشان می‌دهد ویروس عامل بیماری کووید -۱۹ می‌تواند منجر به کوچک‌شدن بخش‌هایی از مغز شود.

توئیتر آزمایش ویژگی «Shops» را برای رشد تجارت الکترونیک آغاز کرد

دیروز توئیتر اعلام کرد که برای به دست آوردن بخشی از بازار ۴۵ میلیارد دلاری آمریکا تلاش خواهد کرد. این شبکه اجتماعی با اجازه دادن به شرکت‌ها برای نمایش حداکثر ۵۰ محصول در پروفایل خود (تجارت اجتماعی) قابلیت جدیدی را آزمایش می‌کند.

شیایومی ۲۴۰ میلیون ردمی نوت گلوبال در سطح جهان فرخته است

از زمانی که اولین نسخه از سری ردمی نوت در سال ۲۰۱۴ روانه بازار شد، خرید گوشی شیائومی در سراسر جهان با طرفداران زیادی همراه شده است و شیائومی هم به‌همین دلیل همه ساله نسخه‌های مختلفی از آن را به‌روزرسانی می‌کند.

با مردگان خود به کمک فناوری ارتباط بگیرید

اخیراً فناوری جدیدی ایجاد شده است که ویژگی جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد نام این فناوری LiveStory است؛ این فناوری مانند شرکت شجره‌نامه آنلاین فقط یک کلیپ کوچک ۱۰-۲۰ ثانیه‌ای بر اساس یک عکس قدیمی از بستگان شما ایجاد نمی‌کند بلکه، LiveStory با ایجاد یک ویدئوی متحرک طولانی‌تر از اجداد شما که تمام داستان زندگیشان را تعریف می‌کند، همراه با صدای همگام‌سازی شده با لب و نمایش اسلایدی از عکس‌های قدیمی، فراتر می‌رود.

پهنای باند اینترنت ADSL مشترکان شهر آشخانه ۱۰ برابر شد

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: در راستای تأمین نیاز بروز مشترکین، طی برگردان ترافیک صورت گرفته در مرکز مخابرات شهرستان مانه و سملقان، ظرفیت پهنای باند اینترنت ADSL شهر آشخانه به Gbps 10 افزایش یافت.

رونمایی از ساعت هوشمند فایربات با قابلیت تماس بلوتوثی

ساعت هوشمند Fire-Bott Call دارای یک نانوتراشه جدید FB1 است و از تماس بلوتوث پشتیبانی می‌کند. این ساعت با گواهی IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار که از ویژگی‌های معمول ساعت‌های هوشمند مدرن است، ارائه می‌شود.

کد خبر 560868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.