تحقق صددرصدی تعهد ایجاد شغل برای مددجویان امداد اصفهان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: امسال با ایجاد ۱۶هزار و ۳۹۵ فرصت شغلی، از مسیر راهبری شغلی پنج هزار و ۴۲۳ مورد، هدایت هفت هزار و ۱۰۳ شغل و از طریق کاریابی سه هزار و ۸۶۹ مورد برای مددجویان، صددرصد تعهد ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریم زارع در نشست تبیین عملکرد حوزه اشتغال و خودکفایی و ایجاد فرصت‌های شغلی سال آینده که با حضور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: امسال با ایجاد ۱۶ هزار و ۳۹۵ فرصت شغلی، از مسیر راهبری پنج هزار و ۴۲۳ مورد اشتغال، هدایت شغلی هفت هزار و ۱۰۳ شغل و از طریق کاریابی برای سه هزار و ۸۶۹ نفر از مددجویان، می‌توان گفت صددرصد تعهد ایجاد فرصت شغلی انجام شده است.

وی ارتقای کیفیت مشاغل و ایجاد درآمد پایدار را از اهداف اجرای طرح راهبری شغلی دانست و افزود: با این هدف، امسال یک تیم نظارتی با حضور متخصصان حوزه‌های مختلف شغلی از بین ۷۰ راهبر معرفی شدند که ۶۳ راهبر مورد تأیید قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ایجاد ۲۷ مرکز نیکوکاری تخصصی را در دستور کار برنامه‌های امسال دانست و گفت: برای مردمی کردن برنامه اشتغال با حضور خیران کارآفرین و نیک‌اندیشان اصفهانی و با هدف تقویت فرهنگ کار، ۳۴ مرکز نیکوکاری تخصصی در این حوزه راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به برخی طرح‌های اشتغال، ادامه داد: امسال با هم‌افزایی سازمان بسیج ۷۴ طرح نیروگاه خورشیدی اجرا شد؛ همچنین با هدف احیای صنعت فرش، با نقشه‌های نائینی، اصفهانی در شش ماهه دوم سال ۴۱۸ متر فرش تولیدی مددجویان به فروش رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: برای تحقق فرصت شغلی تعریف شده در سال آینده ضروری است، شبکه و شعب بانکی در شهرستان‌های کم‌برخوردار، تقویت و توسعه یابد و شرایط تسهیل ضمانت در پرداخت وام مددجویان توسط بانک‌های عامل در مراکز پیگیری شود.

مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست به برنامه ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ اشاره و اظهار کرد: بررسی استعدادهای برتر در میان فرزندان مددجو و مهارت‌آموزی و ترغیب فرزندان بیکار برای ورود به عرصه اشتغال، همچنین ایجاد مشاغل خرد و خانگی در امتداد کسب و کارهای بزرگ، توسعه اشتغال در مسیر کاریابی و ارتقای کیفیت مشاغل با درآمد پایدار، می‌تواند زنجیره فقر را قطع کند.

کد خبر 560839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.