لزوم توجه به اجرای طرح مسجدمحوری در مشهد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مسج محوری با توجه به ظرفیتی که شهر مشهد دارد از جمله اتفاقات بزرگی است که می‌تواند در شورای ششم از حیث هویتی مورد استفاده قرار گیرد، با بهره‌گیری از این ظرفیت مساجد سطح شهر آبادتر و فعال‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسجدمحوری یکی از مصوبه‌هایی است که در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد مطرح شد. این مصوبه بسیار اثرگذار است؛ چرا که مساجد از مهم‌ترین عناصر هویتی جمهوری اسلامی است، مردم با حضور در مساجد می‌توانند مشکلات خود را رفع و با یکدیگر به مشورت کنند، این رویکرد نقش مؤثری در زندگی روزمره افراد دارد و نباید نسبت به آن بی‌توجه بود.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان در این خصوص اظهار کرد: این مصوبه یکی از مصوبات بسیار خوب و مطابق با سیاست‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در دوره ششم است.

وی با بیان اینکه مصوبه یاد شده، ارتقای مساجد، به‌عنوان اصلی‌ترین عنصر هویت‌بخش در نظام جمهوری اسلامی را در دو سطح کمی و کیفی، دنبال می‌کند، گفت: اگر مسائل شهری قرار است به صورت مسئله‌محور رفع شود و محلات به‌عنوان هدف اصلی و نقطه عملیات در نظر گرفته شود، "مساجد" محل عملیات و سنگر فعالیت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به هیئت امنای مساجد که مورد اعتماد مردم هستند، افزود: از این ظرفیت و سرمایه اعتماد عمومی باید بهره‌برداری کرد، ضمن اینکه امام جماعت مسجد نیز به عنوان امامت محله شناخته می‌شود و با تکیه بر این دو ظرفیت، می‌توان بسیاری از مطالب و برنامه‌های فرهنگی را در سطح محله ترویج دهیم و از این طریق به سمت رفع مسائل فرهنگی و اجتماعی محلات گام برداریم.

وی تصریح کرد: مسجدمحوری ظرفیت خوبی است و زمینه‌ساز اتفاقات بزرگی خواهد بود که در شورای ششم از حیث هویتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ با بهره‌گیری از این ظرفیت مساجد سطح شهر آبادتر و فعال‌تر می‌شوند، مردم نیز خود را کنشگر واقعی اجتماعی و فرهنگی محله می‌دانند و مسجد به‌عنوان خانه خدا، برای محرومان و آسیب‌دیدگان، جایگاه خوبی خواهد یافت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اضافه کرد: در جهت تحقق این اهداف از جنبه‌های مختلف، می‌توان از ظرفیت دستگاه‌های مرتبط با مساجد همچون اداره اوقاف و امور خیریه، مرکز رسیدگی به امور مساجد، کانون‌های مساجد و هیئت‌های مذهبی و بسیج به عنوان ظرفیت‌های مستمر فعال در این کالبد معنوی نیز استفاده کرد.

کد خبر 560824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.